Inaktiv
HJÄLP!!!!

Jag har tänkt att köpa en dator som klara wow, men när jag kikar igenom olika trådar så anbefaller alla olika prestanda och olika grafikkort m.m...
När det kommer till datorer är mina begåvningar begränsade:) .....
Så om ngn har ett tips på en dator som klarar av wow på schysst grafik, skulle vara nice om den pallar D3 bra när de kommer ut me;)
Och snälla klistra inte in "min requierments" för wow, för jag klarar av att hitta det själv... Problemet ligger i att jag inte har koll på vad som är bra i en dator!
Så snälla hjälp mig!

/ Den ovetande

Inaktiv

Skulle jag kunna "klara" mig på den här eller behöver jag ngt mer kraftfullt?
Compaq CQ61-250SO

Medlem

Varför köper du dig inte en riktig dator? Med det menar jag inte en sketen bärbar utan en stationär, du får otroligt mycket mer prestanda för samma peng om du väljer att köra en stationär och då kan du även plocka ihop delar själv och få det system som du vill ha, klarar du inte av detta så finns det buitker så som komplett som monterar ihop den åt dig.

Att köpa en laptop är verkligen att begränsa sig för framtida uppgraderingar som du kanske vill göra, även så är att köpa en "märkes" dator av tex compaq / Hp/ dell då deras grejjer är utformade för att jävlas med dig till 110% när du väl ska byta ut något och sätta in något annat som inte är från dom.

Inaktiv

jo, jag har funderat på att köpa en stationär men jag e mycket"on the run" så det skulle vara nice med ngt som är portabelt.
Så jag tackar verkligen för tipset, men min utgångspunkt är som sagt att hitta en bärbar som klarar av wow och D3 bra.

Medlem

Tyvärr, du måste upp i sådana hemska summor för att få en bärbar prestera bra när det kommer till spel.
Detta gör även att den blir tung och klumpig och får dålig batteri tid.

Du får leta vidare på egen hand, kanske finns någon annan som orkar leta upp en "bra" bärbar åt dig.

Medlem

Det finns riktigt bra bärbara, men de kostar 15 papp och uppåt tyvärr. För 15 papp så får du en jäkligt fin stationär och en bra skärm oxå.

Vad gäller wow så är det helt olika krav på vad folk anser är spelbart och inte. Finns de som tycker att 25 fps i raids och mosaik + stillbilder i Dalaran är ok, för de har inte råd med mer etc.

Spelet tar väldigt mycket plats, vilket gör att mycket ram är ett plus, starkt grafikkort är nästan måste för att kunna spela end-game (utan att dö pga frysningar osv) och en snabb disk är även plus.

Så om du ska ha bärbart så finns det datorer som Vaio VGN-FW41ZJ/H där det finns en del prestanda men oxå en prislapp där du borde köpa stationärt istället och kanske en halvbra laptop för 8-9 och leva med det istället.


signatur
Inaktiv

Asså, jag är ingen "gamer" jag vill bara kunna köra wow:D men om jag skall leta i prisklassen 8-9 vad är det viktigaste på datorn? vad är ett bra grafkort osv. För att göra det hela klart så vill jag inte ha en "mega" dator utan bara ngt som man kan lira på. Det behöver inte vara på besta grafik, utan jag vill bara spela.

Inaktiv

wow behövar inte va på bästa graf, men jag har ett krav på laggfritt i ngn graf som inte är den bästa.
Så behöver jag verkligen ett "monster" ?

Medlem

Jag skulle köpt en stationär dator.
Tex någon av bygg själv varianterna på dustin:
8.800
och en Skärm 3000

Eller så kör du på någon av monsterlaptop varianterna i 20tusenkronors klassen som får samma prestanda
[http://www.dustin.se/pd_5010315693.aspx

Det finns i nuläget inga systemkrav (vad jag vet) släppta för Diablo3, att gissa är ju dumt, men jag är ganska övertygad att datorn ovan skulle klara av det.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Var lite seg o skriva så jag såg inte ditt svar.
En dator i 9000kronos klassen klarar nog av WoW hyffsat i låg upplösning, men om den klara av Diablo 3 är tveksamt.

Grafikkortet är den viktigaste komponenten, det finns bra sidor att jämföra olika chip på. Tex Tomshardware och Notebookcheck


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

jag blir inte klok på detta problem...

Wow recommended req

Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

En dator som jag kollat på har föjande

Processor
Core 2 Duo T6500

Internminne
4 GB RAM (2x2)

Grafikkort
Nvidia GF GT120M

Grafmin eget-Ink del 1GB

Skulle den fungere i samband med wowande?

Medlem
Skrivet av Juckelunkan:

jag blir inte klok på detta problem...

Wow recommended req

Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

En dator som jag kollat på har föjande

Processor
Core 2 Duo T6500

Internminne
4 GB RAM (2x2)

Grafikkort
Nvidia GF GT120M

Grafmin eget-Ink del 1GB

Skulle den fungere i samband med wowande?

Bryr du dig inte om hur det ser ut så vist.

Inaktiv

Om du bara blir förvirrad av alla datorspecif..så låt då bli skiten
Kika på dator för runt 5-7tusen istället!för den summan så får du inte direkt en gamer dator utan en fulltfungerande officeburk som duger precis lika bra att köra fram wow med!


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

1
Skriv svar