tre årining röker

Medlem

Det är rätt, det ska börjas i tid. Natural selection ftw.

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Zelaxe:

ghoül, problemet är att rökare skadar andra också, passivrökning heter det. För mig finns det ingen värre lukt än cigarettrök...

Jag hatar verkligen folk som puffar och blåser rök rätt i ansiktet på mig, jag får god lust att skada dem rejält.
Förbjud rökning offentligt och ge rökarna speciella rökbås där de inte kan utsätta andra för sin rök.

damm har gett mig mer lungskador än vad rök har
så jag tycker bara det är fjantigt att folk ska klaga på att folk röker och att det ger passiv skadning som att du får cancer för att du varit nära ciggarett rök 1 min om dagen och inhalerat 1% av denna rök.. visst kanske om 30 år så kan du kanske få lite problem med adningen men knappast!, och sen om du nu tar så illa upp och vill skada dem, så är det väl bara att försöka?

det är inte bra att leva med aggresioner inom sig, bättre att släppa ut dem :):)

men om man nu är ganska frisk i huvet vilket jag absolut hoppas dem flesta är, så ska man egentligen bara skita i, folk röker, det har dem gjort i flera århundranden, kanske inte just i sverige, men det har dem gjort långt innan alla här på FZ föddes,

liksom förr i tiden, dödade man folk för dem gick för nära ditt revir, gör man det längre?

hahaha herre gud, jag tror inte någon kommer förstå mitt resonemang just nu! kolla vad klockan är nu när jag skriver detta inlägg, men hur som helst god natt, nu ska jag fan ta en prilla

Medlem
Skrivet av ghoül:

jag tycker bara det är fjantigt att folk ska klaga på att folk röker och att det ger passiv skadning som att du får cancer för att du varit nära ciggarett rök 1 min om dagen och inhalerat 1% av denna rök.. visst kanske om 30 år så kan du kanske få lite problem med adningen men knappast!

Så det är alltså fjantigt att klaga på att man riskerar att bli dödligt sjuk pga att vissa människor tvunget måste stilla sina narkotikabehov bland oss som valt att inte röka. Om folk vill röka så okej, låt de göra det, men gör det någonstans där det inte direkt påverkar oss andra. Jag avskyr verkligen när folk står i dörröppningar och entréer till byggnader (där det dessutom ofta råder rökförbud) och blossar på.

Tyärr så förpestar rökare luften även efter ett bloss då de sprider rökstank omkring sig långt efter att de tagit en cigg. Ungefär som om man gick runt och släppte brakskitar omkring sig. Men tydligen ska vi ickerökare acceptera detta. Jag ser hellre att folk snusar får då slipper jag iaf ofrivilligt ta del av det.

Skrivet av ghoül:

men om man nu är ganska frisk i huvet vilket jag absolut hoppas dem flesta är, så ska man egentligen bara skita i, folk röker, det har dem gjort i flera århundranden, kanske inte just i sverige, men det har dem gjort långt innan alla här på FZ föddes

Människor har fört krig i flera århundranden också men det betyder ju inte att det är okej för det. Nu jämför jag dock inte rökning med krigsföring.

Skrivet av ghoül:

hahaha herre gud, jag tror inte någon kommer förstå mitt resonemang just nu!

Det kan hända. Jag hoppas att jag har missförstått dig.

Medlem

Rökning är vidrigt. Om folk vill röka kan de göra det hemma där det inte stör andra. Hur man nu kan tycka att det är så ballt att ha gula tänder, vidrig andedräkt och kort liv förstår jag inte.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv
Skrivet av JakeTheSnake:

Det är inte ett dugg coolt att röka...bara korkat.

word, inget kan göra de "coolt"

Medlem

jag tillåter andra röka. Men att röka brevid mig. Och nu som tidigare sagt i denna tråd kanske det inte ger cancer.. Även om det finns "bevis" på det. Så finns det knappt nå värre än cigarettlukt..

Inaktiv

att en treåring röker är ju fan nästan lika hemskt som manga !


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Och manga är lika hemskt som spenat!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Föstår inte varför man röker i huvudtaget, man luktar så äckligt och det smakar skit=<

Inte nog med det, har nån vart hemma hos nån som röker ? Har som deltidsjobb att vara fastighetsskötare och har ett flertal gånger varit med om att sanera rökares lägenheter,
väggarna är gula och det luktar nåt så vidrigt.

Medlem

Hur sanerar du dom lägenheterna?
Ett lager färg räcker inte långt, fast det ser bättre ut efteråt.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Egentligen är det konstigt med rökning..
"Här, ta en liten papperspinne med gift och tjära inuti, andas in tjäran och giftet i lungorna, sen när den har vart där i några sek. andas ut den igen. VIPS! Nu har du rökt!"

Medlem

Eftersom rökning inte ger någon positiv effekt som alkohol och andra droger så är det ju absolut en konstig drog lusen. Man kan ju undra vad dom som börjar röka i äns egen ålder tänker. Skolan har regelbundna temadagar där dom informerar om rökning, biologin informerar om rökning, om man nämner det framför en lärare så börjar dom informera.

Att folk tar sin första cigg fast dom vet skadorna är ju konstigt i sig men att sen dom forsätter röka fast dom ej har blivit beroende än det är ju ett jävla mysterium.

Medlem

i min förra skola rökt nästan varande jävel i min klass för de var "coola" Fjortis varning.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Werzion:

(Jag har ingen förståelse för att människor röker, mer förståelse för alkohol och narkotika helt ärligt och seriöst, då dessa adderar något "positivt" (svårt att komma på något bättre ordval just nu...) till festen eller vardagen, medan rökning enbart subtraherar ens ekonomi och hälsa, två ordentligt viktiga saker i ens liv, vare sig man vill det eller inte.)

Knark är ABSOLUT inget possetivt, det leder till en väldans massa mer problem än ciggaretter både fysiskt,psykiskt och socialt...

Fest rökning säger jag inget om ifall ngn polare till mig skulle börja med, men om han blir en party knarkare så får han nog höra ett å annat...

peace

Medlem
Skrivet av andymikel:

Eftersom rökning inte ger någon positiv effekt som alkohol och andra droger så är det ju absolut en konstig drog lusen. Man kan ju undra vad dom som börjar röka i äns egen ålder tänker. Skolan har regelbundna temadagar där dom informerar om rökning, biologin informerar om rökning, om man nämner det framför en lärare så börjar dom informera.

Att folk tar sin första cigg fast dom vet skadorna är ju konstigt i sig men att sen dom forsätter röka fast dom ej har blivit beroende än det är ju ett jävla mysterium.

öh, nikotin höjer bland annat ens självförtroende, så visst ger cigaretter en psykologisk effekt..
Sen är det ju så att det är en social faktor att röka, vet själv att om jag står med rökarna i skolan så är det alltid där allt snack går.

Medlem

Hade inte hört att nikotin höjer ens självförtroende men skolan kan ju vara lite ensidig när det gäller sånt, men det förändrar ju ändå inte saken att dom positiva effekterna är väldigt väldigt små om man jämför med riskerna.

Medlem
Skrivet av Famest:

öh, nikotin höjer bland annat ens självförtroende, så visst ger cigaretter en psykologisk effekt..

Jag hade inte heller hört detta. Det brukar ju ofta nämnas i samband med alkohol. Fast som jag ser det är det inte självförtroendet som höjs utan omdömmet som sänks.

Skrivet av Famest:

Sen är det ju så att det är en social faktor att röka, vet själv att om jag står med rökarna i skolan så är det alltid där allt snack går.

De flesta människor verkar behöva en anledning till att samlas och prata med varandra. Det kan vara rökning, fika eller någon annat. Att bara umgås socialt utan krav på någon aktivitet verkar omöjligt för många. En skrämmande tanke tycker jag.

Medlem

Jag röker och snusar. Jag gör det för att det är gott, och det jag tycker är gott, det använder jag, Varför?

Man lever bara en gång, vem orkar gå runt och vara nyttig hela tiden? Vem vill sitta på ett ålderdomshem och få röven torkad av en het brud du aldrig kommer ha en chans på?

Jag är nöjd om jag lever tills jag är 50-60. But hey, that's just me...

12
Skriv svar