Nätverkskortet på min Xbox stendött?

Medlem
Nätverkskortet på min Xbox stendött?

Jag har en moddad xbox med startxx-chip. Idag när jag startade upp den märkte jag att DHCP inte verkade funka, IP't satt som "0.0.0.0" hela tiden.

Först tänkte jag att kanske nån kabel pajat, eller att servern som bryggar anslutningen till xboxen börjat krångla.

Jag tog helt enkelt min laptop och kopplade in den i exakt samma kabel som går in i xboxet. Och visst, efter några sekunder så hade laptopen ett IP och kunde surfa på nätet.

Jag har inte ändrat någonting med mitt xbox, jag har vart borta några dagar och det har helt enkelt sluta funka. Nu undrar jag om det är nån som har ett förslag på vad jag ska göra (förutom att sälja det på tradera och ljuga om att den är paj).

Nätverkskortet är väl integrerat i xboxens moderkort? Finns det nåt sätt att kanske plugga in en w-lan adapter i nåt usb-uttag (handkontrollerna)?

Det känns jävligt träligt det här, så lite hjälp skulle vara uppskattat, eller om någon vart med om nåt liknande och vet att det kanske är vanligt att nätverkskorten pajar, vad vet jag.

EDIT jag tog även en titt på nätverkskortets lampa när kabeln sitter i. Den gröna lampan lyser (den som signalerar att kabeln har kontakt), och den orange lampan blinkar med jämna mellanrum (nån sekund eller så). Lite oroväckande, innebär det en felsignal eller att nätverkskortet försöker skicka ut trafik?

Medlem

Skulle tro att när du eller vem som moddad din xbox gjorde en kortslutning på nätverkskortet. Eller om lödning har låstnat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Skulle tro att när du eller vem som moddad din xbox gjorde en kortslutning på nätverkskortet. Eller om lödning har låstnat.

Xboxet moddades direkt efter jag köpte det för två år sen, är det inte lite långsökt att det skulle vara anledningen? Det har ju funkat perfekt fram tills nu

Medlem

Jävlar vilken lättnad, jag fixade det. Jag ställde om till statisk IP, och då kom den ut på nätet, det trodde jag inte den gjorde. DHCP funkar ju fortfarande inte men skit samma

1
Skriv svar