Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Inaktiv

Man blir ju lack, taggad å allt och har just spawnat sin första panzerIV utan armor plates..då kommer en Brittisk Armored car och skjuter sönder min stridsvagn..eller så var det en tetrarch om ni förstår vad jag menar.........man blir mordisk! inget planerande alls bara spawna en AC kör på direct controll sen åka runt i 300 km/h och förstöra för folk
Jag gillar att planera osv, att förbereda en offensiv över floden tex.

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Man blir ju lack, taggad å allt och har just spawnat sin första panzerIV utan armor plates..då kommer en Brittisk Armored car och skjuter sönder min stridsvagn..eller så var det en tetrarch om ni förstår vad jag menar.........man blir mordisk! inget planerande alls bara spawna en AC kör på direct controll sen åka runt i 300 km/h och förstöra för folk
Jag gillar att planera osv, att förbereda en offensiv över floden tex.

Det kommer sådana gametypes också.
Exempelvis en vid namn Frontlines, en försvarar och en attackerar , och man har inte tillgång till samma typer av units. Tex den som försvarar har mer saker som är användbara för försvar.

Att folk ibland rushar med APC bilar och liknande är ett problem ja, men det är en svår sak för utvecklarna att balansera, Company of Heroes lider nästan av samma sak fast med infanteriet.

Hur som helst är det otroligt kul när man kör mot ordentligt folk som inte spawn rapar osv, då är det taktik det handlar om som fan. 8)

Medlem

Registrera dig på den här sidans forumet:

www.digitalmindsoft.eu

Gå sedan till den här länken:

http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=119&t=11...

Och följ instruktionerna. Då du registrerat dig får du en nyckel och sedan kan du bara ladda ner den ryska betan, vilket kanske är nedstängd eftersom den ryska versionen av spelet kommer imorgon. Men snart, kanske om någon månad så kommer den internationella betan, så då kan du använda din beta nyckel!
Men du kan ju registrera dig i tid så att du har en nyckel till dess!

- Shroom

Medlem

Ryska betan är nere nu. Kommer upp igen vid nästa patch.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Finns istället ett ryskt singleplayer demo ute som är riktigt trevligt och stort.

Kan ladda ner här tillsammans med en fil som gör om spelets menyer till engelska.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Ohh.. Tackar, tackar. Det blir till och testa, även om jag är lite skeptisk. Faces of War kändes som RTSens Call of Duty - något som låtsas vara realistiskt, men där röjig action och överväldigande allt är det spelet mest består av.

Medlem

jag får inte det till att funka med engelsktext,hjälp!!!

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Ohh.. Tackar, tackar. Det blir till och testa, även om jag är lite skeptisk. Faces of War kändes som RTSens Call of Duty - något som låtsas vara realistiskt, men där röjig action och överväldigande allt är det spelet mest består av.

Tyckte även Faces of War var ganska realistiskt. Ett spel som är orealistiskt och mer arkadigt är Company of Heroes.

Medlem

Detta verkar vara väldigt "arkadigt också. Dåligtmed andra ord!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Arkadigt, hur menar du? Tycker inte det är arkadigt alls, så nyfiken vad du menar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

allt går i ett för högt tempo, inga riktiga skjutavstånd.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Detta verkar vara väldigt "arkadigt också. Dåligtmed andra ord!

Knappast, det hittills mest realistiska ww2 RTSet utan tvekan, sen om du tycker att pga att avstånden är ner skalade så är det arkad det är ju lite sorgligt.

Medlem

Skrev jag kanske inte att det va för högt tempo också??? Nu får du nog ta och läsa lite mer noga vad folk skriver. Skulle våga påstå att de gamla closecombatspelen känns mer realistiska.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Skrev jag kanske inte att det va för högt tempo också??? Nu får du nog ta och läsa lite mer noga vad folk skriver. Skulle våga påstå att de gamla closecombatspelen känns mer realistiska.

Ja men då kan ju jag vara lika löjlig och säga att i close combat är allt 2d och otroligt orealitiskt.. inget jämnfört med dagens fysik och förstörbara miljöer.

Man får lixom sätta en viss gräns det är ju ändå spel vi snackar om , och dessa slår andra arkad titlar med hästlängder.

Medlem

Det är möjligt att det är bättre än många andra, men at kalla det realistiskt tycker jag är att ta i.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Håller med Emetic om att det är alldeles för högt tempo i MoW, spelet verkar underbart i övrigt men det är just tempot som drar ner det för mig.

Medlem
Skrivet av lolipopz0rz:

Håller med Emetic om att det är alldeles för högt tempo i MoW, spelet verkar underbart i övrigt men det är just tempot som drar ner det för mig.

Då faller nog theatre of war 2 dig bättre i smaken.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av lolipopz0rz:

Håller med Emetic om att det är alldeles för högt tempo i MoW, spelet verkar underbart i övrigt men det är just tempot som drar ner det för mig.

Då faller nog theatre of war 2 dig bättre i smaken.

Nu vet jag inte om jag motsäger mig själv lite grann här, men CoH älskade jag, det är nog mitt absoluta favoritspel genom tiderna. Anser du att MoW är ett snabbare spel än CoH (har som sagt endast testat MoW i några timmar)? Och kommer ToW 2 vara mer likt CoH i tempo delen?

Medlem
Skrivet av lolipopz0rz:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av lolipopz0rz:

Håller med Emetic om att det är alldeles för högt tempo i MoW, spelet verkar underbart i övrigt men det är just tempot som drar ner det för mig.

Då faller nog theatre of war 2 dig bättre i smaken.

Nu vet jag inte om jag motsäger mig själv lite grann här, men CoH älskade jag, det är nog mitt absoluta favoritspel genom tiderna. Anser du att MoW är ett snabbare spel än CoH (har som sagt endast testat MoW i några timmar)? Och kommer ToW 2 vara mer likt CoH i tempo delen?

Nej men du sa ju att tempot drog ner det för dig, jag förutsatte att du menade att MoW gick alldelese för snabbt för din smak, men tydligen menade du att det gick för långsamt i och med att du gillar Coh.

Så nej i sådana fall är inte Theatre of War 2 din grej då det spelet är ungefär lika realistiskt som MoW + otroligt långa avstånd dvs ingen 200 meters 24/7 action med 40 pansarvagnar utan mer riktiga stridig heter.

Jag köper båda två ;P

Ett spel du bör kolla upp är Codename Panzers Cold War om du gillar Company of Heroes stilen och lite mer arkad.

Inaktiv

107 dagar kvar enligt denna sida


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ja men då kan ju jag vara lika löjlig och säga att i close combat är allt 2d och otroligt orealitiskt.. inget jämnfört med dagens fysik och förstörbara miljöer.

Man får lixom sätta en viss gräns det är ju ändå spel vi snackar om , och dessa slår andra arkad titlar med hästlängder.

Nu skulle jag iofs säga att Close Combat är mer realistiskt, delvis tack vare att det är 2D. Istället för att försöka få både animationer och AI att fungera väl i en avancerad 3D-miljö kan man genom mer simpel grafik och presentation abstrahera spelmekaniken så att slutresultatet blir mer verklighetstroget.

Medlem

Snart dags, längtar duktigt efter att få sätta tänderna i spelet.

Köpt en helt ny rigg för att kunna maxa skiten ur det dessutom.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

BETAN ÄR UPPE IGEN!!!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

BETAN ÄR UPPE IGEN!!!

Yes, men dock bara för de som redan är registrerade, inga nya spelare än tyvärr.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Det är möjligt att det är bättre än många andra, men at kalla det realistiskt tycker jag är att ta i.

Att säga att det ser arkadigt ut är att ta i ännu mer!
Det låter bara som inte du riktigt har koll på vad arkad är när du säger sådär.:\

Tack "zauii89" för du lade upp dom här trådarna, mycket informativt!:D:up:

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Emetic:

Det är möjligt att det är bättre än många andra, men at kalla det realistiskt tycker jag är att ta i.

Att säga att det ser arkadigt ut är att ta i ännu mer!
Det låter bara som inte du riktigt har koll på vad arkad är när du säger sådär.:\

Tack "zauii89" för du lade upp dom här trådarna, mycket informativt!:D:up:

Np,

Kul med fler svenskar som gillar dessa typer av lir

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Emetic:

Det är möjligt att det är bättre än många andra, men at kalla det realistiskt tycker jag är att ta i.

Att säga att det ser arkadigt ut är att ta i ännu mer!
Det låter bara som inte du riktigt har koll på vad arkad är när du säger sådär.:\

Tack "zauii89" för du lade upp dom här trådarna, mycket informativt!:D:up:

Jag är intresserad av att få uttrycket arkad definierat och hur det kan appliceras på ett strategispel. Kan du hjälpa mig med det?

Inaktiv

Jag ger mig på en tolkning då blesserad.
Arkadigt är ett slags slang för arkad stil som är en direkt översättning av engelskans "arcade style". Från början tror jag att det mest användes på bil spel. Där man skiljer på simulatorer och arkadiga racing spel. Där simulatorer försöker vara så nära som möjligt (och synvinkel från insidan av bilen) medans arkad stilen försöker hitta en så rolig och snabb upplevelse som möjligt ofta så låter man hjulen drifta lite mer än vanligt osv.

Sedan kan man överföra detta på tex strategi spel. Där spel som Men of War försöker efterlikna verkligheten (simulator) medans spel som tex Command and Conquer bara vill göra ett kul spel. Simulatorer brukar oftast vara lite mer koplicerade än arkad stils RTS. Tex så behöver man kanske inte bry sig om att pansarvagnen tar mer skada om den blir träffad i aktern än längst fram. Att larv fötterna går sönder av en ordenlig träff. Att alla soldater inte bara rushar fram utan att bli rädda.

Hoppas att du fick en inblick nu


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

I Faces of War finns det ett arkadläge och ett realismläge.
I realismläget så tål dina soldater knapp nåt alls medan i arkadläget så kan du kuta runt med en mg42 och skjuta ihjäl allt utan att dö.

Medlem

Spelet släpps nästa vecka. Någon mer som ser fram emot det?

Skriv svar