Inaktiv
NHL 09

Ända sen jag slutade med CounterStrike 5 år tillbaka så har jag längtat tillbaks till ett spel med laganda och sammarbete. Jag har slutat spela dator eftersom den inte hänger med och pingen måste vara perfekt i datorspel annars är det inte spelbart, samma med utrustning. Jag köpte en playstation 3 och började spela COD4, COD5 online och tyckte det var skojj men inget lag har jag hittat. Och en massa användare har xfps och kör med mus så det känns fuskigt.

Sen läste jag på forum om folk som spelade NHL 09 i lag och tänkte att det här spelet skulle vara perfekt på PS3. Jag har inte lirat NHL sen jag var ett barn och jag hade en bild om hur det var då. Nu köpte jag spelet för några dagar sen och kontrollerna fungerar ju inte alls. Jag har hittat ett online lag att spela med och jag blir arg när i förlorar så jag får tillbaks den där känslan om hur ett spel ska fungera. Det ska vara kul att göra mål, att göra assist.. Att sätta en bra tackling som gynnar laget.

Jag vet vart jag borde vara på planen och jag läser passningarna innan dom kommer.. problemet är bara att hur mycket jag än vet så går det inte att göra med kontrollen. Det går inte att följa efter någon och det går inte att sno pucken, det går inte att tackla någon på beställning, det går inte att skjuta som man vill. Ja, jag suger på spelet.

Jag har kört träning i spelet och jag har övat online flitigt dom senaste dagarna (arbetslös). Och jag blir inte ett dugg bättre. Jag är riktigt besviken på NHL 09..

Ska jag sälja spelet och köpa ett annat? Hur ska jag lära mig kontrollerna? Är det någon som känner samma? Tips?

Medlem

1. Om du vill vara feg, kör med klassiska kontroller
2. Träna mer.

Inaktiv

Tränar o tränar men kontrollen känns helt random.. Jag trycker in L2 och siktar med vänstra spaken och ibland så far den precis dit jag siktar och ibland far den 10 meter över mål. Jag förstår verkligen inte.

Om man spelar ett pangpang spel vet man alltid vad man gjorde fel och vart man skulle ha siktat men i NHL är jag helt lost. Vet inte när jag gör rätt och när jag siktat fel. Hur ska man lära sig?

Medlem
Skrivet av ronner:

Tränar o tränar men kontrollen känns helt random.. Jag trycker in L2 och siktar med vänstra spaken och ibland så far den precis dit jag siktar och ibland far den 10 meter över mål. Jag förstår verkligen inte.

Om man spelar ett pangpang spel vet man alltid vad man gjorde fel och vart man skulle ha siktat men i NHL är jag helt lost. Vet inte när jag gör rätt och när jag siktat fel. Hur ska man lära sig?

Det är bara att träna mer helt enkelt. Jag hade det rätt jobbigt med kontrollerna i början själv, men nu börjar det ta sig. Visst, då och då flyger pucken mil över målet men det får man ta. Position på isen (både gällande dig och motspelare) och spelarstats spelar en rätt stor roll i hur pass precisionssäker träff man får på. I början fick jag mest en massa turmål precis framför kassen, men nu kommer de flesta målen jag gör från blålinjen.

Apporpå tacklingar... Jag har upptäckt att det är mycket enklare att få in en hård tackling om du kör in med bakdelen först. Bara att åka rakt på de (utan någon direkt fart) och stå och knuffa tar inte speciellt mycket. I anfall är det bara att komma med en rekorderlig fart och sätt upp de mot sargen, medan du i backposition försöker slå ut motståndarna med röven.

För att få tillbaka pucken gäller det att svepa runt med, och lyfta, motståndarnas klubba vid rätt tillfällen. Efter ett tag får man bättre grepp på det.

Pröva att starta upp en Be-a-Pro-karriär med en back, det hjälpte mig väldigt mycket. Själv har jag inte fått grepp om hur man ska finta riktiga än, men det kanske man får om man börjar lira som forward.

Men som sagt... träna mer. Tillslut kommer det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Thx alla tips är välkommna och nu börjar jag lära mig lite. Jag kikade på repris funktionen och där får man ju se hur man rört spakarna så det hjälper lite. Men vad sitter det i när puckarna går över? För hastig rörelse och vilken spak?

Medlem

Det tar ett tag innan man verkligen får häng med skill stick kontrollen. I början tyckte jag att det var sjukt klurigt, men efter en tids spelande så var det både riktgt kul och lätt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

sikta längre ner om pucken går över mål med vänster spak.

1
Skriv svar