Inaktiv
Nygammal

Jag har lirat EVE 2 gåger tidigare men har haft ett uppehål på kanske ett år eller så kommer inte ihåg när jag lirade sist.

Jag funderar på att starta en ny gubbe, har hör om att man skulle få en månads sp om man skapade en ny gubbe eller var det om man startade ett nytt konto?

Jag har alltid varit caldari men funderar på att starta med en ny gubbe. och tror på Gallentie för deras skepp är såå najs (Förutom BS (Har inte sett Gallentie T3 bs)) fast å andra sidan så ser ju Caldari T3 BS så naaaaaaaaaaaaajs ut. Hmm vet ej än =).

Anledningen till att jag helst inte vill ha en Caldari är ätt jag har haft 2 gubbar där, en typ 17mil sp som jag sålde på ebay omg vad jag ångrar det. Även om 5k är najs =).
Och en gubbe var på typ 5 mil sp. så jag har sett det mesta tycker jag.

Det som talar för att vara caldari är ju att Missiler och torpeder e ju så najs.

Mmm det tåls att fundera på.

Någon som vet hur hardpointsen ser ut på T3 BS på alla raser är upplagt och specielt på Caldarin? (Turret vs missilebay)


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Testpilot

Jizz 5k för en 17M sp gubbe .. undrar vad jag kan få för min main som har 45M

Nåväl , inte ska du fjanta med gallente , gör som riktiga män , kör Amarr
Jag har inga som helst stats på skeppen men det lär ju va lätt o kolla direkt efter servrarna startat nu och patchen är ute.

Medlem

Om du startar en ny gubbe efter att de lagt in Revelations-patchen (de patchar i skrivande stund) så börjar din nya gubbe med 800k SP.

Testpilot

Även gamla gubbar som inte har 800k får dessa retroaktivt och det gäller alla gubbs inte bara 1 på kontot mina alts får massor med poäng nu haha

Qth
Medlem

Nä så är det väl inte? Har sett att massa folk har gnällt om det på forumet men det har väl inte beviljats?

edit:
Hittade precis bloggen från den 26e, du hade rätt!

Jag startade för typ 3 veckor sedan och har varit utan internet i 2 utav dom. 800000 skillpoints utan att behöve göra ny char och förlora mina påbörjade traningskills sitter inte fel, Yay! \o/

Medlem

Jodå, det påstås så i devbloggen iallfall. Poängen ska tydligen fördelas baserat på valen man gjorde när man skapade karaktären. Exakt hur det går till vet jag inte, men det blir nog rättvist till slut.

http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=403

Citat:

The Mission: To compensate people that have less skill 800.000 skill points when we upgrade to the new character creation.

Every character that has less than 800.000 SP will receive skills until he has more than 800.000 SP. Characters created a week before we patch will thus have the same amount of SP as new characters, or more. They will naturally also have the advantage over completely new characters of more ISK and of course experience.

Medlem

Va fan tog jag bort min gamla alt för då
Visste inte att man fick de 800k som alla andra nygjorda gubbar fick :'(

Det va en gallente alt med typ starting skills only

Qth
Medlem

Du hade inte fått +800 skillpoints, utan upp till ~800.

Medlem

Sweeeeeeeeeeet då har min alt som ja skapade för ett år sen massa SP nu

Edit: givetvis är servern nere så ja inte kan kolla :/

1
Skriv svar