Oblivion kraschar regelbundet :(

Inaktiv
Oblivion kraschar regelbundet :(

Nu när jag har spelat Oblivion ganska regelbundet har jag tyvärr märkt att det har en tendens att krascha efter ett tag.

Det lämnar efter sig ett felmeddelande typ:
"Felaktigt program Oblivion.exe version 1.1.0.511, felaktig modul Oblivion.exe version 1.1.0.511, felaktig adress (orkar inte skriva minnesadressen).

Jag sitter på en P4 3000Mhz, 1024 pc400 DDR, Radeon 9800 128 MB. XP-home sp2. Dynamisk växlingsfil upp till 3 GB.

Oblivion uppdaterat till 1.1 (som synes ovan)

Är det min burk som inte orkar eller är det Oblivion som är buggigt eller..... vad ?

"edit" - ska testa att uppdatera grafikdrivisarna - sorry för slappheten - har inte haft detta problem förr med XP bara - så jag glömde den mer elemementära felsökningen ! :$

Inaktiv

Jaha, nu har jag testat ett tag med de senaste (icke beta) ATI drivisarna - nu kraschar det oftare - utan att lämna något felmeddelande eftersig :/

Medlem

[http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=561101]

Citat:

3.1 I am getting an error message/black box when attempting to run Oblivion.

This, one of the most common problems, is usually caused by lacking and unsupported hardware, more accurately, graphics card. Mostly by Geforce MX cards and Intel IGP's. You can see the list of unsupported cards below. For those, there is no workarounds and you'll just have to buy a new, supported graphics card.

I have the supported hardware and I still get an error message when attempting to run Oblivion.

This is most likely caused by some software you have, or the disk is fragmented, so defragment it. Make sure if you have a HP Printer, that its unplugged. One member had this issue until he upgraded his BIOS, after that the game just ran fine, so that is a possible fix. You can find the BIOS for your board at your motherboard manufacturer's web-site. Note that this is a potentially harmful procedure, and you are doing it on your own responsibility.
If after uninstalling software/hardware that might have caused this, the problem still persists, it would probably be wise to do a clean reformat and a Windows reinstall (best, and the last solution).

Inaktiv

För mig löste det sig med att avinstallera drivisarna, köra driver cleaner och installera om senaste ATI drivisarna

Medlem

Hm, ska prova det för jag har precis samma problem.... Kraschade precis efter 15 mins spelande... men förra gången sträckade jag åtta timmar innan det kraschade

Kan väl inte kalla det regelbundet än men det är mycket irriterande i vilket fall

1
Skriv svar