Morrowind eller Oblivion

Medlem
Morrowind eller Oblivion

Vilket är bäst??

Medlem

Svårt att välja mellan morrowind och oblivion, morrowind hade ju så galet mycket mysigare och häftigare världsdel än oblivion, men nästan allt som gjorde morrowind så jekla bra har ju gjorts mycket mycket bättre i oblivion. Jag röstar på Oblivion.


signatur

<3

Medlem

OOOOOOOooooBBBBBLLLllliiiiIIIIVVVVVViiiiooOOOOOoNNNNn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

OOOOOOOooooBBBBBLLLllliiiiIIIIVVVVVViiiiooOOOOOoNNNNn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nee stavas så här:
"mmmmmmmmmmmmmmmmooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnddddddddddddd"

ok nu vet du hur det stavas

Medlem

Så varför ha en poll om man inte får ha andra åsikter?


signatur

Videomupp

Medlem

Har testat morots-vind, bra atmossfär å dyligt men stridssystemet drog alldeles för mycket av spelkänslan.:P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag erkänner att jag inte kunde återvända till Morrowind när jag väl hade varit i Cyrodiil en sväng - den gamla grafiken var bara för bisarr. Men jag väljer ändå Morrowind. Den gav mig mest, och den var nog det bättre utvecklade spelet av de två: mer kärlek till detalj. Oblivion var genomsyrad av varje fantasy-kliché som finns och visade tecken på självbelåtenhet och en viss förlatad attityd hos utvecklarna (och grafiken går framför allt, även i ett rollspel, sorgligt nog). Morrowind var ett annorlunda spel. Storyn var inbjudande komplicerad och oftast genomtänkt, världen var mörk och mystisk.

Medlem

Morrowind faw shoaw!

Morrowind var mer fantasy och rollspel. Miljöerna var vackra och stämningen var mörk. Main quest var otroligt bra också.
Oblivion har mer medeltidsmiljö över sig, det är vackert så det förslår men main quest var inte roligt.

Medlem
Skrivet av Tony:

Morrowind faw shoaw!

Morrowind var mer fantasy och rollspel. Miljöerna var vackra och stämningen var mörk. Main quest var otroligt bra också.
Oblivion har mer medeltidsmiljö över sig, det är vackert så det förslår men main quest var inte roligt.

Håller med, Oblivion känns lite mera "skutta runt i skogen och plocka blommor". Fast jag gillar OB mera..

Medlem

Jag röstar morrowind.
För att dom har förstört spelsättet i OB.

I morrowind, om du hade en quest att skydda kungen, så kunde du tex döda honom i stället och vända på hela questen, Det kan du inte i OB!

Edit: Sen kan du inte bli mäktigast i hela världen, För att i OB blir monstren starkare om du blir de.

Medlem

Jag röstade på oblivion, jag anser att gameplayen är snabbare och något roligare i längden

annars var ju TES2 riktigt underhållande

btw vad jämt det var mellan OB och Morrowind


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av Reaction:

...
Edit: Sen kan du inte bli mäktigast i hela världen, För att i OB blir monstren starkare om du blir de.

Jo, det är en skum feature det där. Jag tycker det är roligare att veta att jag måste träna upp mig lite före jag kan gå ner i den där grottan eller borgen eller templet. Tycker det borde finnas ställen i de djupaste delarna av skogarna där de större och farligare djuren fanns.
Nah, det är kanske en bra idé men genomförandet kanske inte blev så bra som de tänkte. Det känns lite som att de håller mig i handen genom hela spelet.

Vad som är mest minus i Oblivion är Main Quest vilket inte motiverade mig alls.
Det är ett mycket bra spel men hade inte, enligt mig, lika mycket slagkraft som Morrowind hade.
Fast man ska nog ha varit med när det släpptes. Att gå från Oblivion till Morrowind har nog inte lika stor effekt.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Edit: Sen kan du inte bli mäktigast i hela världen, För att i OB blir monstren starkare om du blir de.

Mmm.. men level scaling stannar vid lvl 20 serrö. Du träffar inte på några tuffare mobs efter det. Förutom en råtta i en källare som är lite överdrivet stark och är satt till lvl 34(!)

Medlem

på tal om levelscaling tycker jag att oblivion har en tendens att bli mkt tråkigt (jag vill bli ubermäktig som i Gothic 3 mohaha)


signatur

Bengebolle

Medlem

Finns väl nån balanserings-mod som tar bort level-scaling.....

Jag fyller 200inlägg, JIPPIE!!!:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Finns väl nån balanserings-mod som tar bort level-scaling.....

Jag fyller 200inlägg, JIPPIE!!!:)

Oscuros lr något va?


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

på tal om levelscaling tycker jag att oblivion har en tendens att bli mkt tråkigt (jag vill bli ubermäktig som i Gothic 3 mohaha)

Ta dig upp till lvl 50 så blir allt mycket lätt.. eller ställ om difficulty slider om du inte orkar vänta.

Medlem

Jag spelade mycket morrowind innan, men det känns som att Oblivion är det bättre spelet sen jag har testat det.

Hoppas de kommer igång med modsen bara.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av rbnlenin:

på tal om levelscaling tycker jag att oblivion har en tendens att bli mkt tråkigt (jag vill bli ubermäktig som i Gothic 3 mohaha)

Ta dig upp till lvl 50 så blir allt mycket lätt.. eller ställ om difficulty slider om du inte orkar vänta.

men jag vill ha lite utmaning innan jag blir übermäktig


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Elder Scrolls har bara gått utför sedan Daggerfall.

Röstade dock på Morrowind, det första av Elders Scrolls-spelen jag spelade. Dess relativt originella och ganska realistiska spelvärld fångade mig i nån månads konstant spelande. Jag vaknade upp när min andra karaktär var level 80+ och förstod att det egentligen var ett ganska tråkigt spel.

Oblivion känns precis som Morrowind, fast mer strömlinjeformat/konsoliserat - med en fullkomligt ointressant spelvärld. Uppdragen var i dock lite roligare i allmänhet, då främst första halvan av the Dark Brotherhood.

Inaktiv

Morrowind har bättre spelvärd och inte "gå hit, snacka med han, döda han *done*" quests, du fick tänka lite.

Fast jag gillar att scripta i Oblivion bättre...

Vote: Morrowind!

Inaktiv

oblivion fastnade jag rätt hårt för


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

1
Skriv svar