Enchanting och öka inntelligence

Inaktiv
Enchanting och öka inntelligence

Hej!

Har en amulett som jag skulle vilja enchanta så att jag får +20 i intelligence.

Har tillgång till archane university men vad behöver jag för att kunna utföra detta?

Vill ju kunna använda lite trevliga summon spells men det kostar ju så mycket Magicka.

Kan man även enchanta så att ett föremål t ex ett vapen får flera förmågor samtidigt som tex weakness to fire och firedamge? (man får ju sånna vapen under quests men går det att göra egna?

Tacksamm för svar!

Medlem

För att enchanta behöver du ett Soul Gem.
Du kan hitta dem i grottor, men, om du har pengar till det, kan du köpa i Market District.
Soul Gems har olika storlek; Petty, Common, Large och Grand (har jag för mig), och storleken bestämmer hur stor själ som får plats i gemet. Ju större själ, desto starkare enchantment kan du göra.
Tex, ett Grand Soul Gem med en Grand själ i är den bästa.
För att kunna fixa 20+ int behöver du först en spell som fortifierar din int, och pengar för att betala din enchantmen. Jag tror att din skill i restoration påverkar hur stark enchantmenten med fortifieringeffekt blir, men jag är inte alls säker. Jag är inte heller säker på hur du lägger till fler effekter på samma item. Du får prova dig fram helt enkelt.

Medlem

Annat alternativ är att du börjar stänga Oblivion gates och hopps få en bra sten med dig tillbaka som ger +10 int.

Det finns även black soulgems som gör att du kan fånga NPCs, ger rätt bra med enchantment points.

Jag föredrar själv fortify willpower. Det går att få upp till omkring 170, vilket betyder att din Magicka regenereras EXTREMT fort.

Inaktiv

Har två Sigillstenar men hur använder jag dem?

Medlem

Dubbelklicka på dom så får du upp en enchant screen. Notera att när du väl använd en sigil stone, så är den förbrukad och din item kommer att ha effekten permanent.

Inaktiv

Har märkt att det går att kombinera olika effekter på vapen i Archane University men går det även på rustningar m.m där effekten är permanent?

Är enda sättet att få två förmågor på samma rustning att använda en Sigill Stone?

1
Skriv svar