Ingen logisk förklaring...

Medlem
Ingen logisk förklaring...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article41435...

Ja... vad ska man säga. Om ni har en logisk förklaring till detta så snälla skriv det.

Medlem

Det kan definitivt vara ett "UFO". Men frågan är varför den förstörde turbinen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sumpgas såklart.

Nej men chansen finns väl fortfarande att det kan ha varit åska som slog ner, alternativt att något objekt som lyser starkt (kanske någon unge som hade en hemmabyggd raket) skjöts mot turbinen?

Som en av herrarna säger i videon, bara för att det är ett UFO betyder inte att det behöver vara något utomjordiskt eller onaturligt, det finns med största säkerhet en vettig förklaring för detta som hände.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Stoppa pressarna, aliens har besökt oss igen och nu har dom förstört en... vindturbin! Sen drog dom igen på ren jävulskap.

UFO verkar mest rimligt men vad för något återstår att se. Utredarna lär komma på det förr eller senare.

Medlem

Haha asså allvarligt fråga en tant som vill ha uppmärksamhet ? Och så är det aftonbladet... De skriver om allt för att få läsare


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

jag funderar mer på varför gubben i filmen tar hela bilden medans kvinnan står i sidan och pratar.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag funderar mer på varför gubben i filmen tar hela bilden medans kvinnan står i sidan och pratar.

Dom är väl konservativa människor skulle jag tro.

OnT: Fan vad löjligt. Kan folk inte ge sig snart? Ofta någon massiv intelligent varelse åker hit för att paja en vindturbin.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det åker alltså i några hundra år, förstör en vindturbin och sen drar de?

Det är ett ganska långt steg från att inte veta till att tillskriva händelsen till utomjordingar.

Inaktiv

Hon ljuger.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Det åker alltså i några hundra år, förstör en vindturbin och sen drar de?

Det är ett ganska långt steg från att inte veta till att tillskriva händelsen till utomjordingar.

Nu var det antagligen ingen utomjording men OM det hade vart det så var det antagligen så att deras farkost krocka i den och inte att de sköt laser


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Det åker alltså i några hundra år, förstör en vindturbin och sen drar de?

Det är ett ganska långt steg från att inte veta till att tillskriva händelsen till utomjordingar.

det skulle ju kunna vara ett litet spratt av dem.

Annars om det vore utomjordingar så tror jag inte de åker hit och förstör en vindturbin och sen drar.

De kanske skulle vilja se vad det är för en manick och börjar med att ta sönder en för att se vad som händer. Det kommer man ju själv ihåg när man var yngre att man öppnade leksaksbilarna för att förstå hur de fungerar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Såklart att det är ett blixtnedslag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man ser massa ufo knaseri i mitt favorit program på teve, Beyond Bizzare på Zone Reality kanalen,

att tro att vi är dom enda intligenta varelserna i hela universum är korkat, men att dom tar sig hit är nog inte troligt,
om nu det inte är som i Star Trek att man kan färdas genom maskhål och dylikt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det vore ju lite kul att veta hur mycket energi den genererade precis innan den gick sönder.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Såklart att det är ett blixtnedslag.

Eller en sån där klotblixt, såna kan ställa till med en del skada. och dom rör sig väldigt underligt.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nu var det antagligen ingen utomjording men OM det hade vart det så var det antagligen så att deras farkost krocka i den och inte att de sköt laser

Jag har inte sagt något om laser, eller om hur de kunde ha förstört den över huvud taget. Det går att förstöra saker genom att krocka med dem.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Såklart att det är ett blixtnedslag.

Hur kan ett blixtnedslag demolera turbinen på det sättet? Dessutom är turbinerna tåliga mot blixtrar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja det är klart dom är tåliga det måste vara någon bra standard, det är klart att de som bygger ser till att den tål blixtnerslag


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Den kanske helt enkelt fick fnatt och snurrade 20 varv i sekunden.
(vilket fick den aningen demolerad) =P


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Night Hawk:

Såklart att det är ett blixtnedslag.

Hur kan ett blixtnedslag demolera turbinen på det sättet? Dessutom är turbinerna tåliga mot blixtrar.

Den är tålig, inte immun.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Orkar inte gå igenom all reklam och spam på deras sida men det är säkert fejk


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Flygande spaghettimonstret?

Om ni fortfarande tvivlar ;

Länk

Tipstack till båtsman.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

I den här tråden länkas det till några olika artiklar. I den här står det bland annat:

Citat:

An octopus-shaped UFO was reported flying through the air hours before a wind turbine was destroyed in mysterious circumstances.

och

Citat:

A more down-to-earth theory is that the turbine was damaged due to the build up of ice on the blades.

Och i den här står det:

Citat:

Those mysterious lights were actually the fireworks Emily's brother Tim had bought at the local garden centre for the 80th birthday party of dad Peter Bell.

Sen finns det ju också bildbevis på vad det egentligen var som hände, det finner ni här.

Medlem

"A more down-to-earth theory is that the turbine was damaged due to the build up of ice on the blades."

Låter väldigt troligt, en obalanserad propeller behöver inte mycket för att gå sönder.

Medlem

på tal om alla aliens så visst finns det mer intelligens i universum än oss. men frågan är om dom har som vi människor händer att göra grejor med. skulle ju vara ganska fail ifall dom är über-smarta men har klövjävlar som inte går att bygga något med...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

på tal om alla aliens så visst finns det mer intelligens i universum än oss. men frågan är om dom har som vi människor händer att göra grejor med. skulle ju vara ganska fail ifall dom är über-smarta men har klövjävlar som inte går att bygga något med...

Utan att få admins på mig, vågar jag skriva "Källa?"?
Skulle vara intressant hur RagNy verkar veta något som jag aldrig har sett bevis för.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Is it a bird, is it a plane, is it a UFO? Oh.......it's just a local with a pitchfork.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

12
Skriv svar