hårdisk raptor eller ssd

Inaktiv
hårdisk raptor eller ssd

hej
jag funderar vilken är snabbas hd
raptor eller ssd ?
att ha windos på?
hoppas någon vet.


signatur

min burk
amd 6400 ,vista 64, ram 8,1 gig, 2st 8800 640mb ,mm

Medlem

SSD


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ursäkta bumpningen av en lite halvgammal tråd, men vore det inte värt att diskutera det här lite mer. svaret är inte heelt skälvklart...

kom igen, överös mig med argument för att ssd är bättre i alla lägen. förklara för mig att söktid är det enda som räknas, kalla mig gärna korkad och dum i huvudet. jag är nämligen lite halvt sugen på att köpa en snabbare disk så övertyga mig om vad som är rätt, och om det är värt den extra slanten för ssd (typ 10ggr dyrare per gb)

[http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6082]


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Om jag hade nog med pengar som jag kunde strö omkring mig så skulle det utan tvekan bli en SSD, de är strömsnålare, låter ingenting, blir inte lika varma. Extrem prestanda har dem också, läs och söktiderna är sjukt bra, borde snabba upp Windows och spelladdningstider rätt bra jämfört med en 7200RPM. Men som sagt så är SSD sjukt äckligt dyrt och inte alls prisvärt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar