ATI Radeon Xpress 1200

Inaktiv
ATI Radeon Xpress 1200

Hejsan! Fyllde år häromdagen och fick en Packard Bell Easynote dator. Det jag i princip gör vid datorn är att spela cs eller wow. Det konstiga är att WoW laggar och fpsen ligger runt 7. Det som laggar värst är själva inloggningen när draken flyger och allt det där.'

Jag har en dubbelkärnig processor på 1800 mhz, 4096 RAM minne, ett grafikkort på 256 mb ( ATI Radeon Xpress 1200 ).

Det känns inte som att WoW borde lagga med dessa förutsättningar, eller? Jag kan inte särskilt mycket om hårdvara så det vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig! Känns jobbigt att den nya datorn laggar :/

Tack på förhand!

Inaktiv

Har du kikat på grafikinställningarna? Eventuellt får du sänka dessa. X1200 tror jag är en fortsättning på X700, som var ett rätt skapligt integrerat grafikkort, borde ju klara högre än 7 fps. Har du installerat grafikdrivrutiner? Dessa bör finnas på Packard Bells hemsida.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

Radeon Xpress 1200 är en integrerad grafikkrets och har väldigt dålig spelprestanda.
Möjligen att en uppdatering av drivrutinerna kan hjälpa lite, de finns att ladda ner härifrån (Xpress 1200 hittas under Integrated/Motherboard).

Edit: Bort med andra halvan, missade att det stod EasyNote...

1
Skriv svar