playstation 3 problemfri?

Medlem
playstation 3 problemfri?

tjenare, jag har fått för mig att ps3:an har god kvalite och egentligen väldigt få fabriksfel, stämmer detta eller har jag bara varit ouppmärksam?

kan inte folk som haft problem skriva in lite här så man liksom vet vad som är vanligast osv,

så man liksom är lite phsykiskt förberedd när man oförstående kliar sig i skallen och undrar fa fan hände nu?? varför gör den så

tusen tack på förhand för alla inlägg till denna något"obekväma" tråd...

Inaktiv

så länge du inte hoppar och sparkar på den så funkar den..
du lär inte få red ring of death i alla fall

Medlem

Damn! jag som har för vana att ge den en "dansk skalle" var morgon

Medlem

att den har lite problem med ps2 spel har jag ju hört, men aldrig upplevt själv, då jag inte har testat

Inaktiv

den ps3 jag hade lät en hel del faktiskt.
och eftersom vissa låter mer än andra ps3 så beror väl det på nåt mindre fel ?
för alla borde väl ha samma ljud nivå.
tänker mest då på hur fläktarna jobbar i ps3.

vissa säger ju att fläktarna på vissa maskiner går på högvarv utan nån direkt anledning.

har sett nån tråd om just det här på fz.

Medlem

Vissa maskiner är defekta och låter mer än de ska. Ps3 är den den konsol som låter minst på marknaden.


signatur
Medlem

ntsc versionen av ps3 har en annan typ av fläkt än pal versionen (eller om det var första vågen PAL eller hur det var) vilket kan vara skillnaden. tydligen flyttar ntsc fläkten (med 19 vingar) mer luft än PAL versionen (med 15 vingar) och därför PAL versionen är mer högljudd då den måste gå på högre varv för samma luftförflyttning.

Om detta stämmer eller ej vet jag inte men låter ju rimligt iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ti.
Medlem
Skrivet av Soulless:

ntsc versionen av ps3 har en annan typ av fläkt än pal versionen (eller om det var första vågen PAL eller hur det var) vilket kan vara skillnaden. tydligen flyttar ntsc fläkten (med 19 vingar) mer luft än PAL versionen (med 15 vingar) och därför PAL versionen är mer högljudd då den måste gå på högre varv för samma luftförflyttning.

Om detta stämmer eller ej vet jag inte men låter ju rimligt iaf.

Källa?

Vad är första vågen?

1
Skriv svar