Heavenly Sword review

Inaktiv

jag vill såklart veta om den är, kan bli regionsfri när det gäller vanlig dvd film,
och naturligtvis om det går med blu ray film.
om det nu är samma system på bluray och vanlig dvd med zoner.

och det låter sådär troligt att ps3 är bättre än en vanlig bluray dvd spelare.
en blu ray dvd spelare kostar i sverige vad jag vet minst 7000 kr.
och ps3 som kostar 5.800 och där bluray måste dela plats med konsol och vad det innebär
så kan ju inte det bli samma kvalitet på en maskin byggd enbart för filmvisning och en maskin som är konsoll också.

länka gärna till nån sida som bevisar att ps3 är bättre än blu ray dvd spelare och ge en fanboy en knäpp på näsan

Medlem

Vad är problemet? Jag har redan nämnt att det inte går att komma förbi regionsskyddet på varken spelare eller skivor på Bluray.

När det gäller recensioner.

"Getting back to our trio of Blu-ray Disc players, my personal favorite was the PlayStation 3. This machine's picture and sound quality were nothing short of stunning, and its HDMI 1.3 connection and built-in Dolby TrueHD decoding give it a layer of future-proofing that the other players currently lack. I also appreciated its multichannel Super Audio CD playback and 60-GB hard disk for storing compressed music files. And even though I don't have much use for the PS3's gaming capabilities, I definitely got a kick out of Resistance: Fall of Man. The PS3's $600 price — several hundred less than the others — also goes a long way toward making it the Blu-ray Disc player of choice.
"

http://www.soundandvisionmag.com/hd-dvd-bluray/1927/shootout-...

"tested both players with a 50-inch high-definition plasma screen, the Pioneer Elite PRO-FHD1, running the output over HDMI at 1080p. I could see that the images from the PlayStation 3 appeared noticeably sharper and crisper, with more depth and detail than the Samsung unit produced."

http://www.pcworld.com/article/id,127892-c,dvddrivesmedia/art...

Finns hur mycket som helst.


signatur
Inaktiv

*Gullefjun*

*Vad är problemet? Jag har redan nämnt att det inte går att komma förbi regionsskyddet på varken spelare eller skivor på Bluray. *

ok det vet jag nu,
men hur är det när man kör vanliga dvd filmer på ps3 då.
för du vet väl att vanliga dvd filmer är delade i olika zoner för olika världs delar.
vissa maskiner kan köra dom flesta och vissa maskiner bara en zon.
för dom som har en ps3 kör väl inte enbart bluray film på den,
utan även vanlig dvd film ?

alltså det man vill veta nu är inget om bluray,
utan om den kan köra dom flesta zoner när det gäller vanlig dvd film ?

för det kommer dröja många år innan alla filmer nya och gamla filmer kommer på bluray,
då är det bra att veta om ps3 kan köra zonfritt på vanlig dvd film.

Inaktiv

Men förstår inte det att "riktiga" filmälskare köper Projektorer och Storbildstv. Var har det med PS3an och göra egentligen?

Jag har en storbildstv, surroundljud och älskar film. Men visserligen en äkta filmälskare har basker och snitsig mustasch också, vilket jag inte har.....

On Topic: Heavenly Sword är ett garanterat köp för min del, det må vara kort men älskar GoW, DMC och andra liknande spel. Det är som sex kan man säga, även om det oftast är kort så vill man ju gärna ha sex....


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Verkar inte som ni läst recensionen ens för det är gameplayet han klagar på. Verkar vara samma som i Lair.

Snygg yta men litet innehåll ungefär.

"6.0 Gameplay
As solid as its component parts are, poor design decisions and awful structure mean they never make for a cohesive, satisfying whole. "

"6.0 Lasting Appeal
Despite the wealth of combos and extras to unlock, you'll be constantly battling with tedium on subsequent play-throughs. "

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Hjod:

Jag förstår inte riktigt hur BBB tänker sig en filmälskare, jag kan säga att jag är det och jag tycker PS3:an är klockren att titta på film. Det är som att säga att en FPS älskare inte spelar FPS på konsol.....

det säger sig självt.

dom som är verkliga film älskare, köper projektorer eller värsta storbilds tv och maffig ljudanläggning sitter knappast och ser film på en konsoll.

man får aldrig samma kvalitet på en konsol och en dvd spelare som är gjord för att titta på film.

dom som har råd köper naturligtvis en blu ray dvd spelare som kan mycke mer än en konsol kan.

och hittils har folk undvikit att svara på frågan om ps3 kan köra alla zoner ?

en dvd spelare kan man enkelt göra zon fri om man vill importera film från usa och andra länder.

kan man göra det på ps3 ?

Så man får/kan inte älska att se på film om man inte har råd med en fet utrustning? Visst höjer det känslan, men har man inte pengarna får man ta det som det är. Gillar man film så gillar man film och det spelar ingen roll om man sitter med en projektor eller en PSP. "En riktig filmälskare"...Hah! Du måste ju vara den största idioten på det här forumet.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Så man får/kan inte älska att se på film om man inte har råd med en fet utrustning? Visst höjer det känslan, men har man inte pengarna får man ta det som det är. Gillar man film så gillar man film och det spelar ingen roll om man sitter med en projektor eller en PSP......

Tack kunde inte ha skrivit det bättre själv.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och hittils har folk undvikit att svara på frågan om ps3 kan köra alla zoner ?

en dvd spelare kan man enkelt göra zon fri om man vill importera film från usa och andra länder.

kan man göra det på ps3 ?

Skillnaden som du tycks missa är att en hel del BD-filmer är antingen okodade eller har region ABC. Men det kanske inte var relevant?

Medlem

Verkar som om ännu en tråd har förvandlats till en kamp mellan avundsjuka 360-ägare och stolta Ps3-ägare. Men eftersom jag inte har sagt min åsikt än så passar jag på!

Angående den sämsta recensionen av Heavenly Sword, den av edge magazine, kan man ju påpeka att samma konstiga tidning gav det otroliga God of War futtiga 80 % i betyg. Vilket är 30 % mindre än va det förtjänar. Att sedan det ännu mer fantastiska God of War 2 fick endast 70 % av samma tidning, förklarar ju saken. Smaken är som baken, och denna tidning har en maffig konkelbärsodling!

Jag funderar på att köpa det, längden är inte allt, det är upplevelsen som spelar roll. Underbart är kort.

Angående Blu-Ray, skiter jag fullständigt i om inte alla filmer släpps som Blu-Ray, dessutom finns det ett brett sortiment av äldre och nya filmer att välja mellan. Men jag har endast 300 på Blu-Ray, funderar på att köpa Blood Diamond och Planet Earth. Dessa, eftersom det känns värt att lägga ut lite extra för bra kvalitet. Behöver jag titta på min favvo-film Reservoir Dogs på Blu-Ray? Njae.

Och att försöka jämföra Ps3 och Xbox360 som filmspelare är ju löjligt. Den låter ju som en dammsugare.

Dessutom går ju BBB på något som är lätt att falla för. Att Blu-Ray-kvaliten måste va bättre på en "riktig" Blu-ray spelare. Det är bara Skitsnack, tycker synd om folk som betalar för en spelare när dom kunde köpt så mycket mer för mindre.

Titlarna? Tja, MGS4, Little Big Planet, Uncharted, God of War 3 kommer ju till slut och La Noire Räcker gott för mig, tillsammans med de icke-exklusiva med finare grafik. Home verkar ju också sköj. Har aldrig känt "vad synd" över något 360-exklusivt. Mass Effect kommer ju till Pc, och en sån har jag ju!

Och 360 är ful, riktigt ful.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Verkar som om ännu en tråd har förvandlats till en kamp mellan avundsjuka 360-ägare och stolta Ps3-ägare. Men eftersom jag inte har sagt min åsikt än så passar jag på!

Angående den sämsta recensionen av Heavenly Sword, den av edge magazine, kan man ju påpeka att samma konstiga tidning gav det otroliga God of War futtiga 80 % i betyg. Vilket är 30 % mindre än va det förtjänar. Att sedan det ännu mer fantastiska God of War 2 fick endast 70 % av samma tidning, förklarar ju saken. Smaken är som baken, och denna tidning har en maffig konkelbärsodling!

Jag funderar på att köpa det, längden är inte allt, det är upplevelsen som spelar roll. Underbart är kort.

Angående Blu-Ray, skiter jag fullständigt i om inte alla filmer släpps som Blu-Ray, dessutom finns det ett brett sortiment av äldre och nya filmer att välja mellan. Men jag har endast 300 på Blu-Ray, funderar på att köpa Blood Diamond och Planet Earth. Dessa, eftersom det känns värt att lägga ut lite extra för bra kvalitet. Behöver jag titta på min favvo-film Reservoir Dogs på Blu-Ray? Njae.

Och att försöka jämföra Ps3 och Xbox360 som filmspelare är ju löjligt. Den låter ju som en dammsugare.

Dessutom går ju BBB på något som är lätt att falla för. Att Blu-Ray-kvaliten måste va bättre på en "riktig" Blu-ray spelare. Det är bara Skitsnack, tycker synd om folk som betalar för en spelare när dom kunde köpt så mycket mer för mindre.

Titlarna? Tja, MGS4, Little Big Planet, Uncharted, God of War 3 kommer ju till slut och La Noire Räcker gott för mig, tillsammans med de icke-exklusiva med finare grafik. Home verkar ju också sköj. Har aldrig känt "vad synd" över något 360-exklusivt. Mass Effect kommer ju till Pc, och en sån har jag ju!

Och 360 är ful, riktigt ful.

What he said.

Inaktiv

fortfarande ingen som klarar att svara på frågan om ps3 kan köra vanliga dvd filmer zonfritt.

är det så svårt att svara på ?

skit i bluray nu för tusan.
det gäller vanliga dvd filmer.

vilken simpel dvd spelare som helst klarar att köra vanlig dvd film zonfritt.
kan ps3 köra dom zonfritt ?

eller vet ni inte ens vad zonfritt innebär när det gäller vanlig dvd film ?

och vad är det för idiot snack om att jämnföra 360 och ps3 som filmspelare ?

och lever ni i en fantasi värld eller ?
jag har inget nämnt om 360 vs ps3 köra film.

jag vill bara veta vad ps3 klarar som film spelare.

så nu fär säkert tredje inlägget nu i denna tråd.

kan ps3 köra vanliga dvd filmer zonfritt ?

försök läs den raden utan att lägga till en massa fantasier.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

kan ps3 köra vanliga dvd filmer zonfritt ?

I dagsläget, nej.

Inaktiv

tack,
det var det jag ville veta .
då har man koll på hur bluray och vanlig dvd är på ps3,
hoppas att det går att fixa då det zonfria för självklart är det ju smidigt om ps3 kan köra zonfritt .

för jag är nog inte den enda som köper typ manga film och som ofta är importerad zon 1.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

tack,
det var det jag ville veta .
då har man koll på hur bluray och vanlig dvd är på ps3,
hoppas att det går att fixa då det zonfria för självklart är det ju smidigt om ps3 kan köra zonfritt .

för jag är nog inte den enda som köper typ manga film och som ofta är importerad zon 1.

Sist jag kollade så var manga serietidningar. Och om jag inte minns fel så är väl Japan samma region som EU? Det är väl därifrån största delen av animé kommer ifrån? Men jag kan ha fel så klart, kollar inte på sånt. Har bara fått för mig det.

Inaktiv

jo, fast en hel del kommer också från usa och andra länder.
har en del zon 1 manga,
street fighter alpha the movie är en sån, och jäkligt bra också.

vad jag vet så sägs det både manga och anime om såna filmer ?

Medlem

Hah, då har väl jag tur eftersom min PS2:a är svensk och min PS3:a är amerikansk, så jag klarar både region 1 och 2. ^_^

Anime är mer korrekt än manga egentligen, då manga mer eller mindre betyder serietidning. Anime står för all animation, både japansk och icke-japansk, i japan även om icke-japaner oftast kallar endast japanska serier för anime.

Medlem

Sak samma, tecknade barnprogram är inget som ni skall ägna er tid åt!

Inaktiv

OffTopic: En stor anledning till denna missförstånd tror jag härstammar från det distributionsbolag som _heter_ Manga och som var den som slussade över sådana klassiska anime-filmer som bidrog till den exploderande intresset av anime i västvärlden. För när folk poppar in dvd'n, så är det MANGA-logon det första de ser, och då blir det det de förknippar ordet manga med, filmerna.

http://www.manga.co.uk/ företaget för övrigt. Känner ni igen logon?

Anime för rörliga bilder, Manga för orörliga bilder, borde vara enkelt att komma ihåg.

OffTopic2: Tyckte det var lite komiskt att BBB inte nämnde ett knyst om det faktum att han fick en knäpp på näsan ang. PS3 som bättre BD-spelare än andra BD-spelare utan raskt fokuserade sig på ett annat ämne.

OnTopic: Har sett fram emot HS sedan det först offentliggjordes. Givet köp för mig!

Inaktiv

hehe min näsa är faktiskt ganska öm efter knäppen

Medlem

Jag ser också fram emot releasen av Heavenly Sword och hoppas på att min kopia dyker ner i brevlådan på fredag. Det bör den göra om videogamesplus.com sköter sina leveranser som brukligt.

Det hade verkligen räddat helgen.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Sak samma, tecknade barnprogram är inget som ni skall ägna er tid åt!

Ta och kolla lite på Elfenlied och se hur barnvänligt du tycker det är.

Medlem
Skrivet av Dookie:
Skrivet av Z0RRE:

Sak samma, tecknade barnprogram är inget som ni skall ägna er tid åt!

Ta och kolla lite på Elfenlied och se hur barnvänligt du tycker det är.

Elfen Lied, Gantz, Hellsing, Claymore o.s.v. är verkligen inte barnprogram.

Inaktiv

vet nån om det blir nåt nytt twisted metall till ps3 ?

för jag är väl inte den ende som dyrkade detta underbara vansinnes bilspel på ps2 ?

Medlem

BBB. Kungen av Offtopic.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Hehe typ "apropå Heavenly Sword review.. kommer det nåt Twisted Metal till Ps3?"

Medlem

spelat igenom heavenly sword, skit kul spel med otrolig grafik och facinerande fighter, gick dock ganska fort att spela igenom men det var värt vart enda öre, 8.5/10

Medlem

Efter att ha spelat nu i ett par timmar så måste jag säga att Heavenly Sword är en riktigt skön helhetsupplevelse. Förutom sporadisk hicka på frameraten på ett par ställen hittar jag inte mycket att klaga på. Har inte kört igenom hela än, men det känns att det är kort. Svårt att klaga på det dock med tanke på kvaliteten som befinner sig i produkten. Man vill alltid ha mer när det är bra. Vi får se om det blir nån DLC så småningom. Det antyddes att det skulle komma om spelet sålde bra.

Som sagt, inte spelat igenom hela än, men hittills är det en solid 8/10 enligt mig. Hade lätt varit 9 om de bara gjort sig av med dipparna i framerate och kanske haft lite längre gameplay.

Medlem

Flame on!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar