Medlem
Fel på bf2

Hej!

När jag startar upp bf2 och ska lira det så dör hela spelet så fort jag laddat klart kartan, hela spelet stängs av utan något felmedelande eller något sådant. Så jag undrar om någon har någon idé om vad det är som skulle kunna vara fel.

Jag har provat att installera om spelen och jag lirar på Vista ifall det är till någon nytta.

Medlem

Är det någon säkerhetsfunktion som har låst Bf2 från att använda resurser? Har själv inte Vista, så jag vet inte riktigt hur dess programvara fungerar.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

pratar vi typ säkerhetsfunktioner som brandväggar eller?

Jag kom att tänka på nu också att min brorsa som sitter i samma rum som mig kan lira bf2 på sin dator så det borde inte vara nå inställningar i modemet eller routern i alla fall.

Om det nu skulle ha kunnat ställa till trubbel på något sätt

Medlem

kör du spelet som administratör?

Högerklicka på bf2ikonen --> kör som administratör.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det ska jag prova

Medlem

Nepp blev inge vidare, några andra förslag?

Inaktiv

Testa att ominstallera hela spelet, sedan patchar du.

Medlem

mmm jag har gjort det två gånger redan :/
undra om det har blivit något knas med patchen... visst är det bara den som man kan tanka här på fz som behövs?

Medlem

Japp, 1.41 patchen är den enda som ska behövas.
Har du kollat att du inte måste uppdatera någon typ av drivrutin för exempel grafikkortet?


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

jag tror inte att det vara det som är felet men ska givetvis kolla upp om jag har dom nyaste drivrutinerna

Medlem

Hur är det med maskinvaruaccelerationen? (mitt standardsvar angående grafik, filmuppspelning och liknande)


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

erhm... maskinvaruaccelerationen?

Medlem

tja, man går in i enhetshanteraren och testar felsök


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Inaktiv

Detta har hänt mig många gånger. Det är bara att patcha till den snaste versionen (full patch) och allt borde funka som vanligt igen.

Inaktiv

Kommer du in på kartan och blir kickad direkt eller kommer du inte in över huvudtaget...?

För om du kommer in men bli kickad så kan det vara så att du måste uppdatera punkbuster manuellt. Jag får göra det när jag ominstallerat spelet.

Länk till PB: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

1
Skriv svar