Helsvenskt piratföretag behöver förstärkning/allmänt piratprat

Medlem

Eftersom krambjörnarna alltid försöker att kalla på backup istället för att betala sina ransoms, så har jag slutat med ship ransoms.

Pod ransoms å andra sidan, gamla karaktärer kan betala ganska bra för att få slippa bli av med sina implants.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

mm det kan ja tro
kör utan jag, tror att man tjänar på det iallafall isk


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är alltid lika roligt att se dumresonemanget hos folk som hellre förlorar sina skepp än betalar 10 miljoner ransom.

Vi attackerade en Raven igår, och hade den nere i hull (vid ett asteroidbälte), vi gav piloten en chans (inte mitt val, jag hade lika gärna kunnat spränga honom direkt), 10 miljoner ISK ransom (vilket är fickpengar)...

Det enda han säger är "LOL", vi ger honom tio sekunder till, och sedan spränger vi hans Raven.

2st Tech 2 shield hardeners, 1 Arbalest Cruise Launcher, och lite blandade named items.

Totalt förlorade han (inkl. insurance för sitt skepp) runt 60-70 mil.

Tack så mycket för prylarna,

krambjörnarna gör nog rätt i att hålla sig från low-sec, om de skall bete sig såhär korkat.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tydligen så är det svårare för folk att ge bort nått än att förlora det, även om det är småskrammel ni kräver.
Inte för att jag ser meningen att förlora 60mil bara för att inte ge bort 10mil


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

baah en vacker dag kommer ett gäng anti-pirater och då, muhaha! ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

baah en vacker dag kommer ett gäng anti-pirater och då, muhaha! ^^

Jo, vi stöter på dessa typer ibland.

De är oftast ganska ledtrådslösa, de kommer in i vårat territorium med en mängd Ravens och tror att de är oslagbara.

^.^

Det är sött att bevisa hur fel de har.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

hehe


signatur

R.I.P The_maxx

Jot
Medlem

Oakenisland (Oakisland?) finns inte mer?


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv

En liten varning till er som vill/är pirater, så här kan det gå när man är pirat: http://coalition.killboard.net/?p=details&id=21114


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

inga pirater = boring eve.. utan tvekan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

inga pirater = boring eve.. utan tvekan.

Japp så sant så.. Jag hade haft tråkigare då 8)


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem
Skrivet av Emelie:

En liten varning till er som vill/är pirater, så här kan det gå när man är pirat: http://coalition.killboard.net/?p=details&id=21114

Fin Kill... men om han flög det där så har han nog råd att ersätta den också ska du se, lite halv b varning över din varning tycker jag.

Hadde varit mer impad om ni tagit ner han utan så jefla mycket backup + Känns som att man kan posta länkar till piwat killboards och visa vad dom har dödat tror nog man hittar liknande kills där. Om inte värre om man ser på vad dom dödat och med vad.

Denna post är nog lite biased och det kan nog beror på att jag är piwat i mitt <3 och Säl.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Jobbigast med pirater är att dom har vad man behöver, dvs tillräckligt med firepower för att skydda en mot pirater. 8)


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Inaktiv

Ibland så behövs det massor av backup för att fånga piratern, dom vill inte ens slåss 1vs1..

Video_Mode.. Hur länge har du lirat eve?


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Rätt dumt att generalisera "piraterna". Det finns de som vill slåss 1 mot 1, och de som inte vill.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Precis som med massor av andra spelare som inte nödvändigvis måste klassas i ett visst fack.

Medlem
Skrivet av Emelie:

Ibland så behövs det massor av backup för att fånga piratern, dom vill inte ens slåss 1vs1..

Video_Mode.. Hur länge har du lirat eve?

Hmm jadu tror jag gjorde min första gubbe våren 2004 sen under sommaren så joinade jag Bladerunners och var med i GNW. Så jag har spelat ett tag, inte lika länge som dig men jag har varit med om ett och annat. *^-^*

Jag spelar inte på min gamla gubbe nu för den är som sagt såld, men erfarenhet försvinner ju inte när man säljer gubben. Spelar på en ny gubbe just nu, inte så hemskt att börja om från början faktiskt.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Aha där ser man.. Jag tycket du kunde mer än du borde om du inte lirat så länge, lycka till med din "nya" gubbe


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Hehe, blev mördad för ett tag sedan, gatecampers. Avskyvärt, men jag kan tänka mig själv göra det, så det var bara att bita ihop. fisk, du kommer höra av mig.


signatur

Niet.

Inaktiv

0.0 = Duktig pvpare som ställer upp för alliansen.
0.1+ = Pirat.

Same same diffrent sec

Medlem
Skrivet av IceMan:

har som motto att dö, kosta vad det kosta vill, bara inte nån annan får pengar av mig. tänk om alla gjorde så, vips! inga pirater å folk kan åka runt å mysa i kärlekens tecken :love:

Smart...........men betyder det inte att alla "pirater"
skulle antingen gå på varandra (bra)eller ja vad gör en arbetslös pirat

ta reda på det du

Medlem

Vonyx, du vet att citatet i din sig är felstavat vad?

Det betyder översatt:

"För att erövra framtiden, måste du kontrollera klistret"

Jag tror du menar: past, utan e


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Medlem
Skrivet av fisk:

Vonyx, du vet att citatet i din sig är felstavat vad?

Det betyder översatt:

"För att erövra framtiden, måste du kontrollera klistret"

Jag tror du menar: past, utan e

öhh ojj:| vad har jag gjort
du har rätt

tack "torsk"

obs (jag menade fisk)

Medlem

Yummy... pijater

Inaktiv
Skrivet av Jot:

Oakenisland (Oakisland?) finns inte mer?

Nä men dra på trissor. Den här tråden lever än!
Det hade jag inte väntat mig. Kom hit igen bara för att eve-forumet är nere för tillfället.

Men för att svara på frågan så, Nej, vi finns inte mer. Corpen är nog kvar, men utan medlemmar i princip.

Vi mergade med ett annat corp (Dark Side of The Moon), som jag och ett par svenskar till lämnade, hamnade i nån 0.0 corp/allians, tröttnade på 0.0 krigsföring. Vi fortsatte en stund som frilansande pirater och sedan sökte vi oss tillslut till Deviance Inc, ett corp som nyligen har gått med i SMASH-alliansen.

Det som är trevligt med Deviance är att de är indelade i Industry/Pirate/0.0 Divisioner, och man kan så klart hoppa lite hur man vill - Alla möjligheter finns, alla divisioner har ett eget ledarskap och ett antal medlemmar.

Själv har jag blivit utvald till Fleet Commander för piraterna - väldigt skoj.

Känslan i corpet är skön och hemtrevlig, man kan ta det lugnt om man vill och inte vara superseriös. Vill man vara superseriös så finns det gott om saker att göra i 0.0.

Nåja, fortfarande överaskad att denna tråd fortfarande lever.

Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ungefär ett år sedan den startades nu!

Tråden startades: 2006-05-19

Lite (någon vecka) mer än ett halvår sedan, snarare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av fisk:
Skrivet av Nightcrawl:

Ungefär ett år sedan den startades nu!

Tråden startades: 2006-05-19

Lite (någon vecka) mer än ett halvår sedan, snarare.

Korrekt, du var då väldigt snabb på att svara. Jag skyller på tillfällig näringsbrist samt eveabstinens vid tillfället

Nåja, avrundar man det så blir det ju ett år iaf så! Nåja, dags att intaga näring, hamburgare i ren(?) pirat-anda:evil:

12
Skriv svar