Ge feedback på nya FZ!

Relik 📜
Skrivet av Theade:

Hur tipsar vi er om nyheter?

Finns flera sätt! Tagga en tråd eller ett inlägg med #nyhetstips är det ena, det andra är via kontaktformuläret. Finns även gamla trogna tipstråden! Förutom det, går alltid att pinga på sociala medier eller lite varsom.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

@Theade, @emilakered: Inflikar här att om man tipsar genom att starta en diskussion om ett #nyhetstips så kan den som lyfter det till framsidan då använda samma för kommentarer.


signatur

Abstractions all the way down.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theade:

Hur tipsar vi er om nyheter?

Tagga med #nyhetstips, skriv i tipstråden eller använd kontaktformuläret. Eller skicka ett pm om det verkligen brinner i knutarna


signatur
Medlem

@emilakered: kontaktformuläret hittar man inte i mobilversionen. 😞

@Biberu


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Kanske en rolig grej?

Logga ut ikonen är ju "eject"-ikonen kan inte logga in vara "power"-ikonen? http://www.iconsdb.com/icons/preview/black/power-xxl.png

Hehe, ja kanske det. Har en liknande knapp i sidfoten med ikon. Jag gör en anteckning så ska jag testa vid tillfälle

Tack

Medlem

snyggt men texten är ju inte i mitten. stör mig

Medlem

Ah en sak. Innan hade ni en liten funktion så man såg om det kommit nya inlägg i en tråd man skrivit i. Jag ser inte lägre en sådan funktion. Borttaget eller är det jag som bara är vilse i fz kakan?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ah en sak. Innan hade ni en liten funktion så man såg om det kommit nya inlägg i en tråd man skrivit i. Jag ser inte lägre en sådan funktion. Borttaget eller är det jag som bara är vilse i fz kakan?

I sidhuvudet finns ett par etiketter för citat, privata meddelanden och följda trådar; när man får ett nytt meddelande ska de betonas med en annan färg. Normalt sett bevakas trådar man deltar i automatiskt, och sådana notiser dyker då upp där, men det går att inaktivera bevakningen i profilinställningarna om man föredrar att välja manuellt.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

Min första tanke blev tyvärr: Det är reklam överallt.
Jag har ett undantag i Adblock på FZ eftersom jag gillar siten men överväger starkt att ta bort det nu.

Jag tror inte att antalet reklamplatser nödvändigtvis har ökat och det är heller inte nödvändigtvis mer reklam än på t.ex sweclockers. Tror det handlar mer om exponeringen. Överlag känns det rörigt och jag tappar fokus på sidan och content, likt Aftonbladet. Men dagens buzzfeed- och lajkat-internet kanske gillar detta?

Det jag vill få fram är att jag är inte omottaglig för annonser, ibland kan det ju faktiskt vara något man är intresserad av. Och givetvis ska ni ha det - det är ju intäkt. Det viktiga är att man (jag) inte blir störd och irriterad så till vida det skadar upplevelsen av innehåll.

Vidare är jag inget fan av en bakgrundbild som är statisk och att sidan scrollar. Men det förstår jag om jag är mer ensam om att tycka. Det är mer en vanesak.

Mobilsidan funkar betydligt bättre.
Men som någon annan sa: Rubrikerna. Det är jobbigt när dem byter placering till följd av bilderna.

Medlem

På pc'n tycker jag att sidan ser lite ut som gamla VHS filmer med Aspect ration lätt skev.

Såhär


signatur

#PCMR

Skägg.
10 Chambers

@lucifer579: Min teori är att man hade vant sig vid reklamplaceringarna på gamla sajten och därmed la mindre notis kring dem. Nu när allt är nytt hamnar de nog lättare i fokus. Hoppas du ger oss en vecka eller två innan du ger upp.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@lucifer579: Min teori är att man hade vant sig vid reklamplaceringarna på gamla sajten och därmed la mindre notis kring dem. Nu när allt är nytt hamnar de nog lättare i fokus. Hoppas du ger oss en vecka eller två innan du ger upp.

Givetvis.
Det är lätt att bli den gamle mannen som hatar förändring innan han gett det ett försök.
Kände ändå att jag behövde lufta eftersom det bara finns en chans att ge ett första intryck på nya besökare.

Medlem

Jag tycker inte om nåt som är nytt! Jag får ont i huvudet. På riktigt alltså, nån annan som känner det med den nya sajten? PC.

Medlem

Nu är ju denna fz.se ett forum med några rader nyhet.
Det ser ut som Sweclockers men färger och design är väldigt långt ifrån harmoni.
Det var inte perfekt förut men istället för att behålla en personlig design och förbättra det som är dåligt görs allt nytt med byggstenar från swec och ni är inte ensamma om att "sabotera" hemsidor nuförtiden.
Min gamla telefon från 2013 har inga som helst problem att ladda in 50 olika inlägg i en Nyhetsartikel då det visades på samma sida om ni nu påstår att det laddar snabbare på denna sida men nu bryts inläggen till 30 st per sida och vill jag gå in på ett forum och läsa använder jag Sweclockers till det.

Jag har stängt av uBlock Origin men ändå är det en orange bar upptill med texten "Vi har upptäckt att du blockerar annonser..."
Så vad är det då som Firefox blockerar då så att inte reklam kan visas?

Jag hatar inte nytt men när någon kastar upp en reklamskylt i ansiktet på mig så morrar jag om ingen förklarar iden bakom det, exempelvis med en video eller om man kanske hade visat läsarna en layout innan man lanserar en design. Och med reklamskylt menar jag en ny design på en hemsida med mer finesser som jag inte ens vet om att det finns. Exempelvis: Varför är det så många som fortfarande sitter kvar på windows 7 om allt nytt är bättre? Jag kanske inte behöver det nya... jag är nöjd.

Medlem

Nya sidan är inte ok. Layouten på sidan har nån bugg, åtminstone på Safari 8.0.8 på Mac. Det som är i "headern" hamnar som en lång kolumn, därefter sker en brytning och det som finns i högerkolumnen läggs som en egen kolumn på vänsterkanten, därefter en ny brytning och huvudinnehållet läggs in med 100% av sidbredden.

Och på iPhone är det generellt svårläst jämfört med tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lucifer579:

Givetvis.
Det är lätt att bli den gamle mannen som hatar förändring innan han gett det ett försök.
Kände ändå att jag behövde lufta eftersom det bara finns en chans att ge ett första intryck på nya besökare.

Vi är tacksamma för all feedback


signatur
Medlem

@Biberu:
Jag använde den mycket som guide. Jag gillar att spela men är väldigt kräsen när den har hjälpt mig hitta spel som kan intressera mig. Av att söka på de högst betygsatta fps spelen och liknande. Jag har sett att recensionerne är kvar och de kan fortfarande hjälpa mig vilket jag älskar, dock finns det inget sätt att lista alla fps spel för en viss konsoll till exempel.
Just det sättet att lista spel är det jag saknar.

Medlem

Kanske redan behandlats men efter en snabb Ctrl+F hittade jag inget - Har den härliga fliken "releaselistan" tagits bort i och med den nya sidan? :/

Skägg.
10 Chambers

@Dmge: Ja, men den kanske återkommer. Den var ett litet dåligt samvete för oss då den sällan fick någon kärlek. Funderar på om man kan göra en tagg av det istället.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Alright! Håller tummarna, för min del va det en väldigt uppskattad funktion.

Medlem
Skrivet av Incal:

Nya sidan är inte ok. Layouten på sidan har nån bugg, åtminstone på Safari 8.0.8 på Mac. Det som är i "headern" hamnar som en lång kolumn, därefter sker en brytning och det som finns i högerkolumnen läggs som en egen kolumn på vänsterkanten, därefter en ny brytning och huvudinnehållet läggs in med 100% av sidbredden.

Och på iPhone är det generellt svårläst jämfört med tidigare.

Noterat! Måste dock fråga: har du möjlighet att uppdatera din webbläsare?


signatur

Abstractions all the way down.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Att kommentarerna inte visas i sin helhet (och allihop) under artiklarna tycker jag är en katastrofal försämring.

Artiklarna är för smala, vilket gör dem svårlästa och orsakar onödigt scrollande.

Platt och win10-aktigt utseende kan jag väl lära mig leva med.

Varför inte endless scroll på framsidan, så man kan bläddra fram äldre nyheter lätt, om man varit borta ett tag?

Medlem
Skrivet av Pinnen:

Varför inte endless scroll på framsidan, så man kan bläddra fram äldre nyheter lätt, om man varit borta ett tag?

Vi hade själva med det som önskemål, men vi har behövt utgå från mallen som används på SweClockers och jag är rädd att infinite scroll på framsidan skulle dra med sig mer än vad det funnits tid för. En annan utmaning där är att framsidan numera layoutas manuellt och kan innehålla flera typer av material lite beroende på vad redaktörerna tycker är viktigt; just nu ligger det t.ex. en forumtråd där med.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

Suuuuuveerän facelift! Var skeptisk i början men damn, snygg och smidig. Tack!

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Hej!

Gillar nya sidan skarpt, men finns några få saker jag saknar/stör mig på.

Först och främst så saknar jag funktionen att kommentarerna inte ligger direkt under nyheten. Istället måste man klicka på "kommentarer" för att skickas till en nya sida där nyheten inte finns med. Gör det jobbigt att referera till texten samtidigt som man läser kommentarer.

För det andra förstår jag inte varför ni i nyhetsflödet har lagt in "Hetast just nu", blir väldigt mycket kaka på kaka, för att sedan lägga in "Heta nyheter" igen när man scrollat igenom hela nyhetsflödet.

Såhär:
https://gyazo.com/69b0fc873f9ef03b224dca584ae68830
https://gyazo.com/150bdd73d9c9e7cba68dfc3f463bd31b

Sedan tycker jag det var bättre när ni hade varannan nyhet i vitt och grått, vilket gjorde det MYCKET lättare att urskilja de olika nyheterna i flödet.

Till sist gillade jag när ni hade som en header där man kunde bläddra med underrubriker då man direkt kom in på hemsidan, för att se de senaste nyheterna. Istället för att ni ska ha alla uppradade på bredd i fyrkant där man måste bläddra för att kunna se alla.

Annars bra gjort!

Medlem

Tycker den nya sidan ser grötigt ut.
Nyheterna är för smala och de för mycket trams på sidan i dubbla kolumner i mörka färger.
Saknar också den gamla systemet som viss liten bild av spelet samt dag när de släpps och vilka plattformar etc tagsen visar inte alls lika mycket.
Samt varför får jag upp en diskussion som senaste nyhet som är från 2017-02-12 23:06.

Skägg.
10 Chambers

@mrbananpappa: Kommentarsfunktionen från gamla sajten är du inte ensam att sakna, nog den mest vanligt förekommande frågan. Vi ska försöka hitta en lösning men vågar inte svara på om och när det blir.

I övrigt finslipar vi på framsidesdesignen. Senast idag gjorde vi en större designmässig förändring som gjorde nyhetskolumnen mer clean. "Hetast" var en spontan grej vi slängde in för att vi kände att vi behövda ha mer innehåll. Den ska ska dock utvärderas. Så tack för feedback!


signatur
Medlem

Fyller på då jag fått lite fler synpunkter efter att ha spenderat lite tid på sidan!

Då jag går in på tester och recensioner är det som ett nyhetsflöde, tidigare var det som miniatyrer av varje recension där även betyget stod till höger. Detta var en funktion jag verkligen gillade. Brukade använda detta när jag letade efter nya spel att köpa, men nu måste jag gå in på varje nyhet för att se betyget samt det blir ett himla scrollande!

Skriv svar