Ge feedback på nya FZ!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrPeters:

När man klickar på dessa länkar så vore det underbart om de hade likartad funktion som tidigare där en drop-down lista kom fram.

http://i.imgur.com/HLk59IZ.png

Det vore smidigt och skriver upp det på listan.

Skrivet av mrbananpappa:

Hej!

Har redan kommenterat detta, men undrar om det finns planer på att införa funktionen igen där man direkt ser betyget för ett spel ni recenserat (Utan att behöva gå in på recensionen) till höger om rubriken när man klickar in på recensioner. Detta är en funktion jag saknar väldigt mycket och tyckte var riktigt bra på gamla FZ. Även att artiklarna inte är lika stora under recensioner-fliken (Så man lätt kan scrolla igenom de senaste 30 recensionerna) . Likt som de har på IGN elr som ni hade tidigare:

https://gyazo.com/287c0940b84532231015e0a8f2c350d8

Det står på listan över framtida önskemål.


signatur
Medlem

Hallå!

Jag har 2 tankar, jag har adblocker+ men har avaktiverat den på fz men trots att jag har avaktiverat den så får jag upp meddelande ibland om att jag har adblocker aktiverat och att ni föreslår att jag stänger av den för sidan. Händer inte ofta men ca 1 gång i veckan!

Sen min andra tanke är: när jag får notis under "följda trådar" om att något nytt har skrivits i en tråd jag följer så uppstår en viss förvirring eftersom det inte markeras tydligt vilken tråd det är som har updateras utan jag får kolla på högerspalten och se när senaste inlägget var och gissa mig fram.

Jag använder opera browser om det skulle hjälpa!

Skägg.
10 Chambers

@Avedagreat: Ett sådant meddelande borde inte dyka upp då, särskilt inte sporadiskt. @biberu kanske har en lista på möjliga orsaker. Gällande trådarna håller jag med om att det kan vara lite otydligt, vi får fundera på hur det görs tydligare.


signatur
Medlem

@Avedagreat:

  1. Meddelandet dyker upp om en del av annonssystemet inte kan laddas; oftast är det på grund av en annonsblockerare, men det kan inträffa om det t.ex. är något tillfälligt trassel med nätverket. Antagligen är det det som har hänt i ditt fall, men det påverkar inget alls utan ska bara tjäna som en liten påminnelse om man kanske främst installerat blockeringen för att komma åt siter som missköter sig. Ledsen för distraktionen, och tack så mycket för stödet!

  2. Under följda trådar så bör trådar med olästa inlägg ha en ikon med ett öppet kuvert med ett litet papper i, är det ikonen som är oytydlig eller syns det inte alls för dig?


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

@Biberu: Nu såg jag det med olästa trådar! Bara lagt märke till ikonen när den är röd någon gång men missat att det har varit varför.
Tack för svar

Medlem

Anledningar till Adblock #331: Automatiskt uppspelning av annonser som (på mobilsidan) stänger ned den ljudkälla man lyssnar på.

Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Så ska det inte vara, minns du vilken annons det var?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: När jag försöker återskapa problemet verkar det vara Prey-bannern i sidans överkant, under 2-3 refresh/sidbyte spelas den upp normalt för att sedan stänga ned/pausa övriga ljudkällor.

Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Aha, så du surfade desktop från mobilen?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ja precis, kanske är kompatibilitetsproblem man får räkna med i det fallet (hade glömt av att desktop var aktiverat).

Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Svårt att felsöka när det bara händer ibland, men vi gör ett försök.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@kebbe: laddade om sidan 20 ggr på Android, fick Prey-bannern hälften av gångerna och Spotify spelade på utan avbrott.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Hade tid att testa lite olika metoder nu, laddade om startsidan 10 gånger utan några problem, klickade på tre olika nyheter och på den sista laddades Prey-annonsen in både på toppen och sidan om nyheten varpå musikappen (har testat med Apple Music och Podcast-appen) pausades. Detta var på Safari men fungerade även på Chrome för iOS. Antingen har det med iOS att göra eller så har jag råkat ut för en bugg på mitt håll, får köra på med mobilsidan istället och se om det fungerar bättre.

Skägg.
10 Chambers

@kebbe: Ah, då kanske det inte är toppbannern som spökar. Kikar vidare.


signatur
Medlem

Tack sa mycket for thumbnails i RSS-floden! Hjalper oerhort att fa en visuell overblick over vilka nyheter man vill klicka pa

Testpilot

Kan ni helt enkelt sluta ha animerade annonser på sidan?
Är mycket bättre på sweclockers huvudsida där de inte har animationer.

Stör mig oerhört på all typ av animerad reklam , inget skall röra sig/blinka som har med reklam att göra.
Även reklam som följer med scroll är sånt man stör sig på , hellre att man upprepar annonsen för varje sida man scrollar genom än att annonsen fastnar och följer med.

Medlem

Men nu orkar jag snart inte läsa forumtrådarna på nya FZ. Man börjar längst ner, dvs nyaste inlägget, men jag vill egentligen börja från det äldsta, för att kunna följa kommentarerna. Men om jag nu måste läsa längst ner och sedan och ska växla sida bakåt, då hamnar jag högst upp vid den äldsta/första kommenteraren. Hur i hela heliga Birgitta är det tänkt?!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Takashimaya:

Men nu orkar jag snart inte läsa forumtrådarna på nya FZ. Man börjar längst ner, dvs nyaste inlägget, men jag vill egentligen börja från det äldsta, för att kunna följa kommentarerna. Men om jag nu måste läsa längst ner och sedan och ska växla sida bakåt, då hamnar jag högst upp vid den äldsta/första kommenteraren. Hur i hela heliga Birgitta är det tänkt?!

Vad klickar du vanligtivs på för att komma till kommentarerna?

* Trådrubrik -> första inlägg (trådstart)
* "Pratbubblor/kommentarsräknare" vid inloggad -> första olästa
* "Pratbubblor/kommentarsräknare" vid oinloggad -> sista inlägg (för då vet inte systemet)


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Tack för feed-back.

Jag trycker på pratbubblan som ej inloggad. Jag använder olika devices så loggar inte in så ofta (längre). Att trycka på trådrubriken, då måste jag väl scrolla ner till kommentarerna? I-lands-problem... men jag vill läser en del forumtrådar för att få en bild om vad folk tycker om olika spel etc. (jobbar i branschen så det är användbart för jobbet).

Skägg.
10 Chambers

@Takashimaya: Lugnt! Och nyttigt att förstå vad folk tycker är oklart, så hojta bara.


signatur
Medlem

Gällande recensioner, så vore det trevligt med lite mer information i antingen betygsrutan, eller en annan info-ruta med följande information. :

Utvecklare
Utgivare
Testplattformar (PS4, Xbox, PC - räcker med en länk till er nuvarande testmaskin)
Spelmotor
Genre
Slumpvald egenskap (producent eller spelserie kanske)

Ni löser det ju i princip med taggar idag, men jag tycker att det är skönt med lite in-your-face-information, nyfiken som man är.

Steel Division på Wikipedia som referens, letade efter en sådan nu när jag läste Steel Division-recensionen, då jag ville veta vem utvecklaren var: https://en.wikipedia.org/wiki/Steel_Division:_Normandy_44

Medlem
Egna spelsamling

Vad har hänt med ens spelbibliotek?
Tidigare kunde man lägga till spel man ägde eller önskade införskaffa, men det verkar vara borttaget. :-/


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Redaktör

@Mr.Waterboy: speldatabasen följde inte med till nya FZ, och därmed försvann också spelbiblioteket.


signatur
Medlem

När någon klickar på "svara" så kommer t.ex. "@"Tomas Helenius": " med en länk till användarens konto upp men det vore underbart om det istället blev en länk till kommentaren ifråga som personen svarar på så att man inte behöver sitta och leta igenom en lång tråd av kommentarer.
Exempel:
Jag klickar på svara på Calles kommentar tidigare och då vore det trevligt om det blir det en automatiskt text med länk i form av @Carl Johansson-Sundelius istället för användarens konto.

Före: url=https://www.fz.se/medlem/Carl+Johansson-Sundelius
Efter: url=https://www.fz.se/forum/post/3734274

Om man kollar på svara knappens länk så verkar den använda sig av inläggets # så det bör inte vara allt för komplicerat att ändra det.

Skägg.
10 Chambers

@MrPeters: Det finns på todon, oklart när vi hinner med det bara.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@MrPeters: Det finns på todon, oklart när vi hinner med det bara.

Minns inte om jag redan skrivit det, men kan ni inte ta bort "Svara" så att @Användarnamn inte längre används? Det är svårt ibland att följa diskussionen och det blir en del scrollande (ibland även sidbyten) för att gå tillbaka och se vad personen svarar på. Lättare om bara citat finns så att man ser vilket inlägg och vad som det svaras på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Minns inte om jag redan skrivit det, men kan ni inte ta bort "Svara" så att @Användarnamn inte längre används? Det är svårt ibland att följa diskussionen och det blir en del scrollande (ibland även sidbyten) för att gå tillbaka och se vad personen svarar på. Lättare om bara citat finns så att man ser vilket inlägg och vad som det svaras på.

Vi tittar snarare på en lösning där man enkelt kan se vilket inlägg som åsyftas när man väljer svara, men som inte fyller upp lika mycket utrymme som en citering.


signatur
Medlem

En annan sak är att sidan "Följda trådar" fungerar dåligt för mig. En del trådar markeras med "Olästa inlägg" trots att man varit och läst alla, en del trådar markeras inte, trots att det finns nya. Sedan tycker jag att det borde vara standard att komma till första olästa när man klickar på trådrubriken. Nu finns ju inte det alternativet, då rubriken leder till första inlägget och den lilla pilen leder till senaste inlägget oavsett om det finns olästa innan eller inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tittar snarare på en lösning där man enkelt kan se vilket inlägg som åsyftas när man väljer svara, men som inte fyller upp lika mycket utrymme som en citering.

Men när man citerar så syns bara första delen på ett långt inlägg, resten måste man se genom att maximera rutan. Inte heller kommer citat inom citat med, om man inte lägger in det manuellt(?). Så är väl inte så stort problem? Aja, tack för att ni tittar på det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot

Nu kände jag mig tvungen att sätta på adblockern igen , nya *animerade* reklamen för Project Cars 2 är för påträngande.

Endast icke animerad reklam tack.

Skriv svar