Tips sökes: Playerunknown's Battlegrounds

Skribent
Tips sökes: Playerunknown's Battlegrounds

Tänkte samla lite tips jag har plockat på mig under min tid jag har spelat härliga Playerunknown's Battlegrounds. Dela gärna mer av egna – behöver all hjälp jag kan få.

1.Vänta med att hoppa. De flesta dyker tidigt i matchen och för många nya spelare kan det stava D.Ö.D-en. Vill du däremot vara mitt i fighten kan detta alternativ rekommenderas.

2. Vänta med att fälla ut fallskärmen. Fallskärmen fälls ut automatiskt när du är ett visst avstånd ifrån marken (den svarta markören). Så håll din gubbe nedåtriktad och där det är slätt för maximal hastighet i touchdown.

3. Håll dig rörande – överskatta inte din förmåga att hinna in i cirkeln. Många gånger har jag spenderat matcher med att plocka på mig värstinggrejerna men det har slutat med att jag panikartat måste fly från den blåa zonen och blir skjuten på vägen dit. Desto klokare är det att ständigt hålla sig rörande.

4. Spela med ljud. Fotsteg och skott hörs extremt bra i detta spel och har du inte ljud har du förlorat halva övertaget. Det är livsnödvändigt att veta om en fiende kommer från höger eller vänster om dig.

5. Stäng dörren efter dig! Det har hänt så många gånger att jag har haft dörren uppe och en fiende enkelt kunnat smyga in och skjuta mig i ryggen. Dörren kan vara en fenomenal varningsklocka.

#battlegrounds


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Youtuber

6. Skjut inte på allt (gäller Strid på distans)
Har märkt att man många gånger tjänar mycket på att hålla huvudet kallt om man ser en eller flera spelare, ofta har jag rusat på och pangat bara för att en tredjepart tar och skjuter både mig och mitt tänkta offer. Försök istället att skjuta säkra skott på folk som tar skydd och har t.ex ryggen vänd mot dig


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Har kollat en hel del på twitch och en vanligt taktik är att hoppa ur flygplanet och satsa på att hitta en bil det första man gör (finns tydligen vissa ställen där bilar alltid spawnar, garage, vid vissa vägar) sen åker de så fort de kan till ett ställe där det finns gött med loot och där flygplanet inte har åkt över, vilket gör att de ofta kan loot utan att stöta på nån. Sen tar de bilen och åker mot cirkeln.

Funkar fint för mig, men det är inte alltid jag hittar en bil i början

Skribent
Skrivet av figgehn:

6. Skjut inte på allt (gäller Strid på distans)
Har märkt att man många gånger tjänar mycket på att hålla huvudet kallt om man ser en eller flera spelare, ofta har jag rusat på och pangat bara för att en tredjepart tar och skjuter både mig och mitt tänkta offer. Försök istället att skjuta säkra skott på folk som tar skydd och har t.ex ryggen vänd mot dig

Bra tips. Blir lätt skjutglad när jag ser en bil åka förbi men blir istället upptäckt av någon i närheten då.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent
Skrivet av karatekex:

Har kollat en hel del på twitch och en vanligt taktik är att hoppa ur flygplanet och satsa på att hitta en bil det första man gör (finns tydligen vissa ställen där bilar alltid spawnar, garage, vid vissa vägar) sen åker de så fort de kan till ett ställe där det finns gött med loot och där flygplanet inte har åkt över, vilket gör att de ofta kan loot utan att stöta på nån. Sen tar de bilen och åker mot cirkeln.

Funkar fint för mig, men det är inte alltid jag hittar en bil i början

Nice, jag hittade även denna!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@erikcedervall: oooooo, satan va ballt

1
Skriv svar