Planescape: Torment Enhanced Edition bekräftat!

Robot
Planescape: Torment Enhanced Edition bekräftat!

Chris Avellone är inblandad och nyversionen släpps redan om ett par veckor.

#planescape-torment-enhanced-edition, #beamdog


Medlem

hell yeah!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Skägg.
10 Chambers

Då kanske man borde ta tag i att lira denna klassiker.


signatur
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då kanske man borde ta tag i att lira denna klassiker.

Funderar på detsamma. Men lite rädd för "wall of text" bara. Minns att jag testat originalet några minuter för länge sedan, men lade det sedan åt sidan helt.

Medlem

@Mutumba Jag tycker ändå de gamla Black Isle-spelen var lite lättare att läsa. Pillars of Eternity är nästan ospelbart med all text som ska beskriva ansiktsuttryck med färger, fet stil, kursivt, you name it.

Medlem
Skrivet av superapan:

@Mutumba Jag tycker ändå de gamla Black Isle-spelen var lite lättare att läsa. Pillars of Eternity är nästan ospelbart med all text som ska beskriva ansiktsuttryck med färger, fet stil, kursivt, you name it.

Min upplevelse är att planescape hade mer text. Kan ju iofs ha att göra med att det var "tätare" mellan varje tillfälle att läsa och mindre fight. I PoE så går ändå en del tid åt att pussla med inventoryn och slåss.

Jh
Medlem
Skrivet av superapan:

@Mutumba Jag tycker ändå de gamla Black Isle-spelen var lite lättare att läsa. Pillars of Eternity är nästan ospelbart med all text som ska beskriva ansiktsuttryck med färger, fet stil, kursivt, you name it.

Jag håller med om att PoE är nästan ospelbart med all text. Under allt det ligger det dock ett riktigt bra spel. Tog mig några timmar att komma in i den men det går
För mig är grafiken ett större hinder. Den är inte bra i PoE men den är bättre än i gamla Black Isle titlar. Planescape ser faktiskt ok ut men jag är osäker om jag orkar eller hinner med den.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av superapan:

@Mutumba Jag tycker ändå de gamla Black Isle-spelen var lite lättare att läsa. Pillars of Eternity är nästan ospelbart med all text som ska beskriva ansiktsuttryck med färger, fet stil, kursivt, you name it.

Jag älskar just det, hur de använder en berättande och beskrivande text, i kombination med ganska simpel grafik. Min hjärna fyller i luckorna. Det är som att lyssna på radio, läsa en bok och titta på TV samtidigt, men när man väl tar till sig systemet och min hjärna börjar synka är det grymt effektivt.

Medlem

Kollade precis deras sida för Planescape - de släpper en surfplatteversion också. Kan bli det bäst spelet någonsin för en platta!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Kollade precis deras sida för Planescape - de släpper en surfplatteversion också. Kan bli det bäst spelet någonsin för en platta!

WORD!

1
Skriv svar