Recension - Thimbleweed Park

Robot
Recension - Thimbleweed Park

Peka och klicka av den gamla skolan gör storstilad comeback!

#Thimbleweed-Park, #maniac-mansion, #monkey-island, #peka-och-klicka, #ron-gilbert


FM-guru
F.d. Sisyr

Kände inte ens till spelet innan den här recensionen. Jag som tycker mig ha rätt bra koll på marknaden.. Lite pinsamt.

Hur som låter det väldigt intressant. Kan kanske bli ett köp, till och med.

Och clowner. Helvete. Som om det inte räckte med DET. Jag kommer sova dåligt lång tid framöver.

Medlem

Har väntat länge, äntligen är det alldeles snart dags
Mina upplevelser av vad jag har sett och läst fram tills nu bekräftas i stort i recensionen, så det lovar mycket gott!

Medlem

Eller snart.....det är ju idag! whohoo! Hade fått för mig att det var imorrn

Redaktör
Ponny

Så ska det se ut! Peka <3 klicka = JAAA!


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Och clowner. Helvete. Som om det inte räckte med DET. Jag kommer sova dåligt lång tid framöver.

Haha , en ny generation människor kommer växa upp med clownskräck efter den nya filmen släppts.

Medlem
Skrivet av waeress:

Eller snart.....det är ju idag! whohoo! Hade fått för mig att det var imorrn

Haha gladast på FZ idag, det är du det

Skribent

Älskar spelet. Jag instämmer med Frost. Skönt att embargot äntligen är släppt så man får tjata om hur bra det är.

Medlem

Kände direkt att det här måste jag köpa!
Det bara sjunger old school adventure om spelet, och jag säger bara betyget... wow!

phi
Medlem

Fick min steam key nu. Herrejävlar vilken bra helg det kommer att bli.

Medlem

Ser fenomenalt ut!

KoP
Medlem

Blir till att kirra till Xboxen i helgen och lira lite om man kan slita sig ifrån ME: Andromeda eller Kona eller Farming Sim 17. Argh! Så mycket att spela, så lite tid.

Medlem

Helt mästerligt, det absolut bästa köpet jag gjort de senaste åren utan tvekan.
Tar mig tillbaka till Lucasarts storhetstid när man hade det som bäst.
Känslan att få sätta sig ner igen och ta sig an ett riktigt välgjort Peka och Klicka spel
efter en uppsjö av själlösa nyproducerade määäääh med undantag för The Journey Down.

Medlem

@FiSHMONGER:
Låter som att du har missat Fran Bow.

Medlem

Helgen räddad!

Medlem

Har varit sugen på detta sedan tidigare då jag är uppvuxen under peka/klicka-eran. Efter denna recensionen är det ett klockrent köp. Nostalgimys i helgen då!

Medlem

Kostar i runda slängar 200 kr på Steam. Efter att läst utvecklarbloggen och följt Ron Gilbert på Twitter så ser jag de 200 kronorna som betalning för allt roligt jag redan haft. Att jag får ett 7-satans bra spel med ser jag som en bonus.

#GOTY ?

Medlem

Underbart! Uppskattad speltid på detta mellan tummen och pekfingret? Räcker det att lämna bort barn och sambo en dag?

Skribent

@javve: Beror lite på hur bra du är på att lösa old school-pussel! Men skulle tippa på 10-15 timmar. För mig tog det ungefär 12 timmar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

@Mattias Frost: Okej. Skickar iväg dom till Tallinn över påskhelgen så har jag lite marginal.

Skribent

@Wille_3: Helt klart GOTY-kandidat för min del.

Det här är för övrigt det tredje spelet någonsin som jag ger 5/5 i betyg sedan jag började recensera här på FZ i slutet av 2012 (de andra är Hearthstone och GTA 5 till PC).

@javve: Bra plan!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

@kveldulver: Fran bow har jag tydligen missat.
Ploten lät dock intressant så ska ta och kolla in det. Tack för tipset

Medlem

@FiSHMONGER:
Varsågod! 😉
Är i mitt tycke en riktig pärla som många har missat.

Medlem
IOS?

Någon som vet när det släpps till IOS?

Medlem

Köpte det, spelet är helt okej men lite svårt på sina ställen. Just nu sitter jag faktiskt fast.

Medlem

Kört igenom det nu. Tog 14h utan fusk på "Hard". Betydligt lättare än de gamla klassikerna. Riktigt bra, ger det 5/5 också!

Fast jag gjorde nog inte alla side quests.. blir till att spela om till hösten.

1
Skriv svar