Project Scorpio: 4K-upplösning i Red Dead 2, Battlefront 2 och Forza 7

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag tänkte mer att min TV har ju native 4K så om jag kör en 1080p källa så kommer massa "4K pixlar" få representera en "1080 pixel" vilket gör allt suddigare. Nästa grej är ju Aliasing vilket blir riktigt tydlig i 1080p men maskeras av eventuell AA (om man kör ett datorspel till TVn). Men alla är olika som du säger Har en polare som säger att det inte finns någon skillnad på 1080p och 4K överhuvudtaget

Blir ju inte suddigare om du får en perfekt pixelmappning då 4K är ju 2x1080 i både höjd och bredd (dvs 4ggr fler pixlar). Beror lite på din TV.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Finns inget som tyder på att Scorpio skulle köra med liknande CPU (Jaguar) som tidigare Xbox utan allt tyder på att det blir en Ryzen processor. Varför ska du kommentera just en sådan sak som du inte har någon koll på? Du kan inte alls ha följt nyheter kring just scorpio alls? Är ju inte alls svårt att ens googla sig fram.

http://digiworthy.com/2016/10/10/phil-spencer-xbox-scorpio-no...

Det hade jag helt missat, om det stämmer blev Scorpio helt plötsligt lite intressantare igen. Jag har väl inte följt mer än lite halvt vad som kommit ut på tex sweclockers och fz, vilket innan har stämt in rätt bra om man kollat på tidigare konsoler. Jag trodde nämligen först att Scorpio skulle ha Zen eller Ryzen som det nu heter men länge verkade det som att så inte var fallet.

Medlem

@Mortaigne: men fortfarande usla exclusives och massa spel som är bättre på PC.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar