Ny patch gör att Zelda flyter bättre till Switch

Robot
Ny patch gör att Zelda flyter bättre till Switch

Såväl portabla som stationära Breath of the Wild verkar gagnas av patch 1.1.1.

#nintendo, #zelda-breath-of-the-wild


Medlem

Tipstack till mig!

Tackar!


signatur

Niet.

Medlem

Ännu en patch? Eller menar ni patchen som släpptes i helgen?

Medlem

@NeoWeo:

Det bör vara samma patch som släpptes till både Switch och Wii U i slutet av förra veckan.

Mitt Zelda på Wii U är patchat till 1.1.1. Jag tycker mig urskilja en viss förbättring av bilduppdateringen. Det går fortfarande riktigt trögt i vissa byar och skogar dock.

Så innan patchen hade man typ 22 fps varje gång man sprang :/ ....damn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ännu en patch? Eller menar ni patchen som släpptes i helgen?

Samma uppdatering som jag skrev om i forumet förra veckan.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ännu en patch? Eller menar ni patchen som släpptes i helgen?

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

ville bara tipsa att där kan du följa alla change logs till Zelda
finns även för Switchen.

personligen så tycker jag att det hjälpte en hel del, klar och tydlig förbättring. dock lite hack här o där ändå när man lirar på TVn. men portabelt så är det ju nästan laggfritt

Medlem

För övrigt är Breath of the Wild fullt spelbart i cemu nu.
Dock finns det lite mindre buggar fortfarande, och Geforce användare dras med shaderproblem, men det verkar vara pga en bug i drivrutinen.

FZ
Edin Mehinovic

@Cyras: stämmer att det är samma du och @theade tipsade om där forumtråden hamnade på förstasidan. Tack för det - fortsätt tipsa! Inkörningsperiod för många av oss och förhoppningen är att lyfta fram det snabbare som nyhet förutom tjänsten ni gör alla andra medlemmar genom att dela med er av nyheter inom communityt! Kul!

Medlem

@Edin Inga problem, kommer försöka göra det mer i framtiden om jag finner något intressant!

Bryr mig inte direkt om att få credit för tippset, även om mitt ovanstående inlägg kanske fick det att låta så. Blev mest lite förvånad eftersom ni redan hade nyheten på huvudsidan förra veckan i form av en länk till forumet. Gissade på att det var därför NeoWeo började undra om där var ännu en ny uppdatering till spelet.

Kanske bara jag som inte lärt mig upplägget av hemsidan helt ännu, och den länken fyllde en annan funktion?

Medlem

Jag har provat att vara i vattnet med prinsessan Zelda på både switchen och wii u, men dom flyter exakt likadant i vattnet på båda konsolerna, ingen sjönk.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag har provat att vara i vattnet med prinsessan Zelda på både switchen och wii u, men dom flyter exakt likadant i vattnet på båda konsolerna, ingen sjönk.

Zelda är uppenbarligen en häxa som ska brännas på bål.
Fram med högafflarna folk, det blir en Zeldabrasa ikväll!

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag har provat att vara i vattnet med prinsessan Zelda på både switchen och wii u, men dom flyter exakt likadant i vattnet på båda konsolerna, ingen sjönk.

Skinntorr!!!!

1
Skriv svar