Hur ska min gübbe vara.

Medlem
Hur ska min gübbe vara.

Hur går man fort upp i lvl? Jag hade lånat spelet av en kompis innan och kommer att beställa collectors ed med strategy guide över webhallen. Och då vill jag vara förberred när jag startar en ny gubbe. Jag har redan bestämt mina skills som kommer att bygga på nån sneak vs fighter med longswords som vapen och minor på restoration så jag kan hela mig någerlunda snabbt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Stealth/warrior/mage blir nog jobbigt för dig, men visst.

Hur snabbt du levlar beror helt upp på dig, tänk bara på att det inte handlar om att gå upp i levels så snabbt som möjligt.

Och om du nu ska beställa guiden, läs igenom så du fattar reglerna.

Medlem

Jag ska inte vara nån mage utan jag vill bara ha restoration


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Blir jobbigt att köra med healing-spells om man inte spelar som mage, dom helar på tok för lite, speciellt om man kör som fighter. Då är det mycket bättre med alchemy och göra egna healing-potions.

Medlem

Okej jag byter resto mot alchemy.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Okej jag byter ressu mot alchemy.

Heter restoration btw.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av blubb:

Okej jag byter resto mot alchemy.

Heter restoration btw.

WORD!!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

I see blue and green....

Inaktiv

Om du vill gå upp lv snabbt ska du träna dina minor skills väldigt mkt eller döda stråtrövare tillexempel.

Medlem
Skrivet av kevin94:

Om du vill gå upp lv snabbt ska du träna dina minor skills väldigt mkt eller döda stråtrövare tillexempel.

Det är major skills som räknas när man levlar upp, minor behövs för skillpoint multiplier, vilket är viktigare än att levla upp snabbt.

Medlem

Jo jag glömde ju att säga att jag vill ha allting någerlunda balanserat så jag inte är blade 100 och block 13.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag har beställt spelet(collectors ed) med strategy guide nu. Men kan tyvärr inte spela spelet förens vecka 30 p.g.a av ett hundläger som jag måste följa med på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Är det inte svårt att spela med tassar?


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Meller:

Är det inte svårt att spela med tassar?

Jag har händer. Det är bara det att alla måste följa p.g.a att morsan ska köra rapport och då måste farsan följa med som hjälpförare. Och slutligen så har jag en egen hund.:D


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Spelet har kommit nu och jag har bestämt mig för en stealth khajiit. vad tycker ni om det valet^.

Ps. Myntet som man fick med är för jävla snyggt.
Ps.Ps. Jag kan fortfarande inte spela spelet förens om en och en halv vecka p.g.a riesenlägret(hundlägret):P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Spelet har kommit nu och jag har bestämt mig för en stealth khajiit. vad tycker ni om det valet^.

Exakt samma gubbe som jag valde.

Medlem

Börjar mer handla om min gübbe mer än hur man snabbt går upp i lvl så jag byter namn på tråden.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

jag har gjort en med spechcraft(vet inte om det stavas så) som major skill den är nu i 78 medan min longsword är i 50 ungefär men du kan göra som jag gjorde.Genom att prata med folk som inte vet nåt spec då sak du använda admire mkt.:)

Inaktiv

Själv är jag imperal som jag customerat(lr va man ska kalla det) i lv 9 tror jag.En fråga som inte hör till här men finns dark brotherhood i Morrovind?

Medlem
Skrivet av blubb:
Skrivet av Meller:

Är det inte svårt att spela med tassar?

Jag har händer. Det är bara det att alla måste följa p.g.a att morsan ska köra rapport och då måste farsan följa med som hjälpförare. Och slutligen så har jag en egen hund.:D

Rapport? Är det som apportering fast istället för pinne så kommer hunden tillbaka med en lägesrapport?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Blev en wood elf med thief som birthsign och egengjord klass
hittils är jag lvl 4


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av kevin94:

Själv är jag imperal som jag customerat(lr va man ska kalla det) i lv 9 tror jag.En fråga som inte hör till här men finns dark brotherhood i Morrovind?

Ja, men du vill inte träffa dom. I "Tribunal" så vill de se ditt huvud på ett spjut. Om du vill gå med i ett Assasin guild så finns Morag Tong.

Till OP: Välkommen till Oblivion

Levla upp fort kan du göra genom att ha några skills du kan utföra utan att slåss eller nåt speciellt, som t.ex. Alteration. Om du kastar "Open Easy Lock" på en dörr eller en låda (låst eller inte) så går din Alteration upp.

Glöm inte bort att du ska levla upp 2 av dina minor skills 10 levels med varje major skill för att dra maximal nytta av din XP. Maximum multiplyer för 3 skills är 3, men om du koncentrerar dig på en skill per level så GÅR det att få 5.

T.ex:
Levla minor skill 10 levels
Levla minor skill 10 levels
Levla major skill 10 levels
= 3 / 3 / 5 points

Levla minor skill 10 levels
Levla major skill 5 levels
Levla major skill 5 levels
= 3 / 3 / 3 points

Glöm inte bort att välja Luck attributen då och då, Luck påverkar allt du gör i spelet.

Själv kör jag med Athletics/Acrobatics och får upp speed högt, det göra att jag kan hoppa runt och vara en svår måltavla för fiender, dessutom så sparar Speed+Athletics dig en hel del tid när du är ute och springer. När du väl har cappat athletics och speed så märker du att hästar kanske inte behövs.

Ett tips kan vara att prova spela alla 3 typerna;

1. Magic

Som magiker använder du magi för att slåss och kanske något sekundärt vapen att slåss om du skulle få slut på Magicka

2. Fighter

Som fighter så bär du tung rustning, slåss med vapen och använder dig av restoration eller alkemi för att överleva.

3. Stealth

Som Stealth så smyger du omkring i sneak mode med light armor och pilbåge, använd dig av "hit and run" taktik. Håll dig i skuggorna när du anfaller då Stealth är ganska svag, om du kommer förnära en ljuskälla så syns du. Du använder dig av vapen eller magi för närstrid - eller vänder 180' och springer.

Dessa tre spelsätt har sina egna för och nackdelar och alla tre spelsätt är unika, enklast är att börja som Fighter. Klart roligast och mest utmanande är Stealth, bara älskar att vara en sneaky bastard och plockar ut fiender med pilbåge på distans

1
Skriv svar