Tangentbord vs handkontroll

Inaktiv
Tangentbord vs handkontroll

Sitter med min PC inkopplad till Plasma-TV 42" i vardagsrummet samt till vanlig skärm inne i arbetsrummet. Tänkte köpa oblivion och funderar hur det är att lira med handkontroll? Vore ju rätt nice att kunna sitta i soffan och spela med trådlös kontroll. Men jag vill att styrningen ska vara hyfsat bra, det går ju inte t.ex. att lira CS eller andra FPS spel med handkontroll i.m.h.o.

Hur gör ni andra? Vad kan ni säga ni som lirat både med tangentbord fram datorskärm vid skrivbord och med handkontroll framför storbilds-tv?:>:>

Medlem

Tycker ärligt talat att allt som handlar om Firstperson view bör skötas med tangentbord och mus och allt som är i thirdperson bör skötas med handkontroll. Oblivion kan förvisso spelas i båda lägen fast det är gjort för att spelas i Firstperson.

Det är ju dock en träningssak. Jag pallar inte att köra spel som call of duty på boxen tex utan måste köra det på pc'n men om jag satte mig ner och spela, spela, spela så skulle jag förmodligen bli rätt bra på det till slut. Jag har bara inte det tålamodet själv


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Går bra vilket som bara det inte är för snabba spel. jag själv föredrar mus & tangentbord framför handkontroll i fps.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar