"Nytt Blizzardprojekt" för Starcraft II:s lead designer

Robot
"Nytt Blizzardprojekt" för Starcraft II:s lead designer

Forne Starcraft-proffset och Starcraft II-utvecklaren mot nya utmaningar.

#blizzard-entertainment, #starcraft-ii


Redaktör
Ponny

Det är klart han ska göra Warcraft IV. (Hoppas jag i alla fall.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hoppas på något helt nytt.

De verkar gå mot att skapa ett spel i varje genre nästan.

Hoppas på ett single player RPG!

Medlem

Känner mig rätt säker på att det är Warcraft 4.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför är inte heroes of The storm med i röstlistan? Det är de fyra redan nämnda samt Hots som är de fem spelen som är med i urvalet av spel i blizzard appen.

Medlem

Hoppas på nått helt nytt!

Är så trött på de befintliga spelen de har. Var sugen på ett Warcraft 4 men utan Chris Metzen är storyn skräp i nuläget.

Diablo är lite tidigt för en 4a.

Starcraft är mättat.

Och Overwatch tuffar redan på som det gjort, svårt att göra en ren 2a på.

Annars får de gärna göra Lost Vikings, Blackthorne eller ett fränt Rock n Roll Racing


signatur

Nämen!

Medlem

En del av mig hoppas på ett WC4 med mycket singleplayer!
Men på andra sidan så tror jag aldrig att dom kommer att lyckas göra en värdig uppföljare, för det som gjorde WC2&3 fantastiska finns nog inte kvar i företaget... Så det kanske är bäst att önska att dom INTE gör ett nytt warcraft...

Medlem
Skrivet av Struggle:

Diablo är lite tidigt för en 4a.

D2 släpptes 2000. Första gameplay videon för D3 visades 2008 (!). Det var alltså en in-game video med gameplay, interface och allt. Att det sen tog dem fyra år till att släppa D3 som dessutom inte direkt var så bra från start är en annan sak. Nu är det 2017, det vill säga snart 10 år sen de presenterade D3 första gången.

Jag skulle ändå som du säger gissa att vi inte får ett nytt Diablo på ett tag. Blizzard har haft stor succe med andra spel som Overwatch och Hearthstone, så de kanske vill fortsätta prova nya genrer.

Jag tror inte på Warcraft 4. RTS-genren känns rätt så stagnerad och jag tror det är svårt att göra en ny storsäljare.

WoW 2 är väl det enda som kan ersätta WoW? Men vågar Blizzard ta chansen med det så länge de kan fortsätta mjölka WoW? MMO kostar rejält med pengar att skapa.

Medlem

@Buio: Visserligen är det ett par år sen D3 kom, men det har haft en expansion i hälarna och jag tvivlar på att de vill döda mini expansionen med Necromancer som kommer nu, innan de åtminstone fått igenom ett par seasons där, sen tror jag att om något så bygger de vidare på D3 med mini expansioner.

Det är svårt att göra WoW 2 och rent affärsmässigt, ett självmord. Det finns inte många som skulle betala för att börja om från 0 i en så redan etablerad värld. Det vore en sak det var ett annat universum än Warcraft, men vi såg hur det gick med Titan, det blev Overwatch.

Så jag tror verkligen att de behöver göra något nytt, men vad? Chris Metzen, säga och tycka vad man vill om dem herren, men hans finger med i spelen (phun intended) är oftast vad som gjorde det där lilla extra med dem.

Det märks att det är lite idé torka sen han la av. Det är mycket copy/paste på Blizzard just nu.

Kan inte lösa balanseringen i SC2?
Gör Starcraft : Remastered.

Hur ska vi evolvera WoW?
Kopiera Bounties/Rifts/Klasser/Förmågor ifrån Reaper of Souls, för det återuppliva D3.

Vad ska vi göra med D3?
Återuppliva en gammal klass ifrån D2.

Det är som sagt lite trött och trist på Blizzard fronten. Så något nytt är det enda som kan blåsa liv i det. Tror jag då dvs.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

En del av mig hoppas på ett WC4 med mycket singleplayer!
Men på andra sidan så tror jag aldrig att dom kommer att lyckas göra en värdig uppföljare, för det som gjorde WC2&3 fantastiska finns nog inte kvar i företaget... Så det kanske är bäst att önska att dom INTE gör ett nytt warcraft...

Det hade varit mycket trevligt, men känns som att WoW har mördat Warcraft.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

World of StarCraft? WoW 2? Hade nog verkligen sett ett World of Diablo

1
Skriv svar