Inga nya ansikten för Mass Effect: Andromeda-pirater

Robot
Inga nya ansikten för Mass Effect: Andromeda-pirater

Crackade versionen av Andromeda får inga uppdateringar.

#mass-effect-andromeda


Gnällkuk

Om de uppdaterat skyddet så finns det ju en ny nöt för dem att knäcka. Kommer nog ett nytt crack med den då senast aktuella patchen ska ni se.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När en utvecklare går ut med något sånt här blir det oftast bara mera push att knäcka det, blir som en utmaning och vinsten är prestige. Det hade nog varit bättre att smyga med uppdateringen kring skyddet i det här läget.


signatur

Nämen!

Medlem

Haha, det kommer crackas som ingenting gissar jag på, precis som allt annat. Spec nu när dom säger sådär så lär ju hela "crackercommunityn" haka på Ironiskt dock att dom försöker straffa folk för att dom själva gjort ett en gång bra spel till skit. Karma följer.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Haha, det kommer crackas som ingenting gissar jag på, precis som allt annat. Spec nu när dom säger sådär så lär ju hela "crackercommunityn" haka på Ironiskt dock att dom försöker straffa folk för att dom själva gjort ett en gång bra spel till skit. Karma följer.

Det var ett bra spel även innan uppdateringen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Haha, det kommer crackas som ingenting gissar jag på, precis som allt annat. Spec nu när dom säger sådär så lär ju hela "crackercommunityn" haka på Ironiskt dock att dom försöker straffa folk för att dom själva gjort ett en gång bra spel till skit. Karma följer.

Det är i princip bara CPY som crackat Denuvo tidigare, inga av de andra gamla drakarna eller "communityn".

Här finns en lista med info om spel med Denuvo. De som blivit crackade eller inte, datum m.m. Den innehåller inga länkar eller någonting, bara info.
https://www.reddit.com/r/CrackWatch/comments/5yijw0/crack_wat...

Medlem

Frågan är om de som piratade spelet var de enda som inte blev blåsta av Bioware? Resten köpte ett trasigt spel till fullpris.

Medlem

Pirater - Challenge accepted


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Måste varit det mest löjligaste jag hört

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var ett bra spel även innan uppdateringen.

Vad jämför du med? Eller jämför du kanske inte med någonting alls, du låtsades kanske som om det här var det första spelet du någonsin spelade. Enligt mig var spelet, med nöd och näppe, OK. Det är absolut ingenting jag skulle spela igen. Jag gjorde en hel del sidokvests och det var troligen ett misstag, efter kanske tio timmar så kändes spelet riktigt repetitivt. Efter tredje färden ned i ett valv så var den grejen uttjatad enligt mig.

Bättre animationer är något som hade behövts från början, det fanns för många moment att störa sig på. När man spelar klart ett spel bara för att "ha det gjort", då vet man att det inte var speciellt roligt. Hade jag piratat spelet skulle jag nog faktiskt ha struntat i det, men det blev lite av en principsak.

Kanske hade jag orimligt höga förväntningar, men sett till historien var spelet en besvikelse för mig.

Medlem

Spelet kommer antagligen crackas på nytt när spelet är "klart", dvs efter att alla DLC's och uppdateringar har släppts, onödigt att cracka det igen innan det.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Vad jämför du med? Eller jämför du kanske inte med någonting alls, du låtsades kanske som om det här var det första spelet du någonsin spelade. Enligt mig var spelet, med nöd och näppe, OK. Det är absolut ingenting jag skulle spela igen. Jag gjorde en hel del sidokvests och det var troligen ett misstag, efter kanske tio timmar så kändes spelet riktigt repetitivt. Efter tredje färden ned i ett valv så var den grejen uttjatad enligt mig.

Bättre animationer är något som hade behövts från början, det fanns för många moment att störa sig på. När man spelar klart ett spel bara för att "ha det gjort", då vet man att det inte var speciellt roligt. Hade jag piratat spelet skulle jag nog faktiskt ha struntat i det, men det blev lite av en principsak.

Kanske hade jag orimligt höga förväntningar, men sett till historien var spelet en besvikelse för mig.

Har väl originaltrilogin i bakhuvudet medan jag spelar, mest för att det är en hel del referenser dit som är lätta att missa, men annars jämför jag inte med något direkt. Finns inte så många spel att jämföra med.

Jag var helt klart nöjd med min förhandsbokning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Allt går att knäcka, förutom kunskapen så handlar mest om tid.
Och som folk redan skrivit så gör crackers det för utmaningen och att vara först.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har väl originaltrilogin i bakhuvudet medan jag spelar, mest för att det är en hel del referenser dit som är lätta att missa, men annars jämför jag inte med något direkt. Finns inte så många spel att jämföra med.

Jag var helt klart nöjd med min förhandsbokning.

Jag älskar det. Helt klart det bästa spelet som jag har köpt i år.

KoP
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag älskar det. Helt klart det bästa spelet som jag har köpt i år.

Detsamma. Kan inte den här #!#@×!# arbetsdagen ta slut snart så man får komma hem å nöta lite ME: Andromeda?

Medlem

Vilken jävla icke-nyhet helt ärligt.

Medlem

Nyheten är alltså att man har uppdaterat piratskyddet i nya patchen. Stort.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har väl originaltrilogin i bakhuvudet medan jag spelar, mest för att det är en hel del referenser dit som är lätta att missa, men annars jämför jag inte med något direkt. Finns inte så många spel att jämföra med.

Jag var helt klart nöjd med min förhandsbokning.

Jag med! Jag har riktigt, riktigt roligt med Mass Effect: Andromeda!

Medlem

Öhm...
Testade det igår först... Skrattade högt för mig själv under karaktärsskapandet. Något jag inte hade förväntat mig.

https://www.youtube.com/watch?v=7YuWNteErGc
Mass Effect 1- character creation. Inte så snyggt, men karaktärerna ser iaf inte ut som vuxna barn och tänk på att detta är 10 år gammalt!

https://www.youtube.com/watch?v=1vfcFLJx2UQ
Mass Effect 1- character creation. Jämfört med Andromeda faktiskt helt ok. Något jag inte hade väntat mig av ett 7 år gammalt spel, men som ytterligare visar på hur jäkla fula Andromedas karaktärer är.

https://www.youtube.com/watch?v=wva8LpEiNTs
Mass Effect 3- character creation. Knappast bättre än 2'an om ens något alls, men bättre än Andromeda som de andra två.

I mass effect Andromeda ser alla karaktärerna bara ut som plastiga vuxenbarn


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Vilken jävla icke-nyhet helt ärligt.

Och ändå lurkar du runt i kommentarsfältet.

Medlem

"Nu slår rymdspelutvecklaren tillbaka."

Vilket förlorat tillfälle att skriva "Nu slår rymdspelsimperiet tillbaka"!

Medlem

Spelar ändå inte skitspel, så mig gör det inget!

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Frågan är om de som piratade spelet var de enda som inte blev blåsta av Bioware? Resten köpte ett trasigt spel till fullpris.

Det finns i stort sett inga spel som är perfekta vid release numera men vad man fick för pengarna beror nog lite på hur man spelar.
Personligen tycker jag spelet är mycket bra och bara multiplayerdelen är värd priset, det finns många fall där man får mycket mindre spel för pengarna.

Medlem

@Swedenrock: Nja, nu för tiden så verkar halvklara spel vara normen för vad de stora spelutvecklarna kallar "färdigt spel" eller "gone golden", och att extra features som "spelbart" kan patchas in vid ett senare tillfälle..

Spel som kräver internet som säg online-fps kan man förstå om det blir lite serverproblem vid release, men knappast ett RPG spel där internetuppkoppling inte ens är viktigt.

Slutligt för att iaf skriva något on topic, pirater kommer cracka Denuvo oavsett vilken förnyad version EA/BioWare implementerar, EA skadar sen ironiskt nog sina konsumenter mer än vad de gör pirater genom att implementera Denuvo.

Medlem
Skrivet av Sabel1:

Och ändå lurkar du runt i kommentarsfältet.

Och?!
Vad fan har du med det att göra?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Och?!
Vad fan har du med det att göra?

Trevlig kille.

Medlem

Han kanske inte var trevlig men han har inte fel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Nej precis, det är ju var människas rätt att pissa på saker och ting helt oemotsagda.

Medlem

...om jag får spekulera fritt utifrån egna erfarenheter så tror jag nog mest han var less på den trötta kommentaren.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar