Stora Battlegrounds-tråden

Skägg.
10 Chambers
Stora Battlegrounds-tråden

Eftersom jag själv är smått besatt av #Battlegrounds just nu och konsumerar stora mängder information och videos från spelet tyckte jag det var dags för en egen tråd där vi kan tipsa varandra och kanske hitta spelkamrater.

Jag gillar det mesta Node gör (består av folk från bland annat Corridor Digital) och deras senaste video håller hög klass.

Sen har vi ju såklart mina 10 bästa överlevnadsstips och trots att jag har spelat betydligt mer sedan jag skrev den känns de fortfarande relevanta.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Vann min första runda! Ska försöka klippa ihop något av det.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Haha, jag körde precis bakom en kille, bytte till passagerarsidan och sköt honom. Gjorde sedan en majestätisk flip med bilen.


signatur
Medlem

@OP,
Bra idé!

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skribent

Denna är rätt bra att ha nära till hands. Särskilt om du har två skärmar:


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skägg.
10 Chambers

Igår spelade jag inte själv, men kollade på streams till alldeles försent. Lätt beroende.


signatur
Medlem

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Geeks Gaming

Det är ju inte dåligt med vapen de har (tycker att det är RIKTIGT bra utbud och fin balans) men känns som att de borde lägga till nåra fler ärtbössor, saker som inte gör lika mycket skada samt dra ner drop raten lite på de bra vapnen.

Skulle nog säga att det vore mer hälsosamt då man faktiskt skulle känna en härligare känsla när man får en AKM samt att man inte bara kan gå GUNS BLAZING så fort man har ett vapen som är bra. Ser alldeles för ofta att folk är inne i ett hus, kommer ut med M4 och börjar skjuta 3 gubbar direkt i start. Hade kunnat vara kul om man fått panika lite och vara försiktig med en slö bolt-rifle eller pistol de första minutrarna av rundan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tpett:

Det är ju inte dåligt med vapen de har (tycker att det är RIKTIGT bra utbud och fin balans) men känns som att de borde lägga till nåra fler ärtbössor, saker som inte gör lika mycket skada samt dra ner drop raten lite på de bra vapnen.

Skulle nog säga att det vore mer hälsosamt då man faktiskt skulle känna en härligare känsla när man får en AKM samt att man inte bara kan gå GUNS BLAZING så fort man har ett vapen som är bra. Ser alldeles för ofta att folk är inne i ett hus, kommer ut med M4 och börjar skjuta 3 gubbar direkt i start. Hade kunnat vara kul om man fått panika lite och vara försiktig med en slö bolt-rifle eller pistol de första minutrarna av rundan.

Förhoppningsvis släpper de in moddare i spelet som drar det åt lite olika riktningar.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Mina gamla Minecraft-favoriter Hat Films (som gjorde många av patch-introna förr) har kört några rundor BG. Underhållande!


signatur
Medlem

Nu har jag lirat min första runda i pubg.. Krävs lite träning då det är alldeles för länge sedan jag spelade fps på PC. (halv life 2) Men ska få ordning på tangentbordet så jag iaf får känna doften av en kycklingmiddag.

Skägg.
10 Chambers

Senaste favoriten är Aculite.


signatur
Medlem

Är så jäkla skadad att ja kollar pubg till frukosten numera. Höjdpunkten i morse. https://clips.twitch.tv/MoldyPolishedMouseResidentSleeper?tt_...

Medlem

Kommer dom låsa spelet i fps någon gång? Är inte sådär jätte förtjust i 3é personsview.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skägg.
10 Chambers

@Hymer: Det kommer ett fps-läge, oklart bara när.


signatur
Medlem

Köpte Battlegrounds igår kväll, uppe i 8 timmar spelat nu redan och kom 7a en gång.
Testat lira lite duo/squad men det är inte så roligt med totala randoms bara, vore kul ha lite svenskar att lira med så hojta gärna till ni som är sugna på lira med.

Kan garantera att jag inte är så träffsäker, men är kung på att bli skjuten så om ni behöver en village idiot som går och drar till sig fienden så är jag rätt man!

Heter DrAbraham på steam och i BG.

Medlem

@DrDoom: vi är ungefär på samma nivå låter det som. Behöver någon timme till att träna jag, sen kanske jag hojtar till. ☺️

Medlem

Helt klart ett av dom roligare spelen att kolla på när andra gör bort sig på:)

Men lyckats komma på 13 plats nån gång typ:) frågan är när spelet kommer vara släppt i release form. och hur många fortfarande kommer spela det då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Grymt spel! Det är som DayZ fast avskalat och utan allt fluff. Har än så länge plockat hem 5 vinster. Fyra i solo och en i squad.

Jag hoppas det kommer tillval att vara fler än 4 Pers i en squad, då mitt gäng ibland är så många som 8 Pers, och man får ju inte teama, men vad fan ska man göra.. Jag avskyr dock när människor teamat i solo eller duo. Att bränna bort såna snubbar är alltid extra tillfredsställande.

Aldrig varit med om ett spel där man verkligen får känna sig efterbliven dock, när man gör helt otroligt idiotiska saker för att man inte tänkte sig för.. och det kommer alla göra.

Jag rekommenderar alla att glo in alla tips-videos som finns på Youtube. Det kommer hjälpa en hel del. Vassast av alla som jag sett på Youtube är för övrigt lätt Aculite! Trodde SepticFalcon och JackFrags var vassa innan, men den här snubben är i sin egen liga.

Medlem

Om det är någon skön snubbe som vill lira så skicka PM. Inte alltid polarna är på när suget faller in. Pryda och dylikt kyrkligt folk undanbedes vänligt men bestämt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ChefOfDeath:

Grymt spel! Det är som DayZ fast avskalat och utan allt fluff. Har än så länge plockat hem 5 vinster. Fyra i solo och en i squad.

Jag hoppas det kommer tillval att vara fler än 4 Pers i en squad, då mitt gäng ibland är så många som 8 Pers, och man får ju inte teama, men vad fan ska man göra.. Jag avskyr dock när människor teamat i solo eller duo. Att bränna bort såna snubbar är alltid extra tillfredsställande.

Aldrig varit med om ett spel där man verkligen får känna sig efterbliven dock, när man gör helt otroligt idiotiska saker för att man inte tänkte sig för.. och det kommer alla göra.

Jag rekommenderar alla att glo in alla tips-videos som finns på Youtube. Det kommer hjälpa en hel del. Vassast av alla som jag sett på Youtube är för övrigt lätt Aculite! Trodde SepticFalcon och JackFrags var vassa innan, men den här snubben är i sin egen liga.

Instämmer helt, vore kul med fler spellägen typ 4x8 eller 50 vs 50. Servrarna kanske lagga sönder i det senare dock. Gillar också Aculite, väldigt bra videos. Lärt mig mycket bara av att titta på hur han spelar.

Tog förövrigt min första duo-vinst igår, riktigt kul med strid i bebyggelse som final. Ska klippa ihop en video på det senare idag. För er som vill lira med andra kan jag rekommendera Geeks Gamings teamspeak-server (teampeak.geeksgaming.se), de upprättade precis ett par dedikerade BG-rum.


signatur
Medlem

Hej,

Igår spelade jag säkert en 8 games på PUBG utan problem. Idag så började spelet med att crasha (stänga av sig självt) två gånger i väntan på match. Tredje gången fick jag Blue screen, stop code memory management. Körde Windows minnesdiagnostik utan problem. Och har nu även kört memtest86 och klarat av två passes utan errors.

Datorn är en vecka gammal, så jag tvivlar på att det är den det är fel på. Har ni stött på de här felen nånting?

Medlem

Lite "sub-optimerat"/trist med den "banazi rensningen" som pågått några dagar i steams diskussionsforum för PUBG.

Jag tror personligen att spelet överlever lite kritik vilket kan ses på online-siffrorna men för mig i alla fall sopa under mattan stuket flyttar bara ut kritik till andra ställen där spelutvecklaren har mindre kontroll på vad som skrivs och "när det är över", dessutom så blir det toppat med med misstro och hjälper i verkligheten inte ett smack.
För det finns på tok för många mattor (läs forum osv.) som de inte når att sopa in under "VL mattan", och personligen tror jag inte de säljer en enda extra kopia med det stuket.

Bättre att bita ihop och hård-adressera de problem som kommenteras mest som jag ser det.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Early Access Month 2 Update - 23 maj - PLAYERUNKNOWN
http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Aagh vad roligt detta är
36årig "kille" säker spelkompisar i BG
Heter Harboe inne på STEAM och HarboeSuomi i BG

Skägg.
10 Chambers

Man kanske skulle testa AS-servrar....


signatur
Medlem

Såg denna videon igår, bra tips för dom som vill bli bättre

https://www.youtube.com/watch?v=fUT8v7CKIHg

Bara för humor så var denna rätt skön med

https://www.youtube.com/watch?v=YsM98GKFbro

Skägg.
10 Chambers

Jocke tipsade om denna, sjukt kul!


signatur
Medlem

Jag har anslutit mig och är numera en av PUBG:arna.
Bäst kommit 4 i Squad. Men detta skall helt klart avnjutas med vänner.

Ganska dåligt optimerat, men det blir säkert bättre med tiden. Annars är det riktigt skoj!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag har anslutit mig och är numera en av PUBG:arna.
Bäst kommit 4 i Squad. Men detta skall helt klart avnjutas med vänner.

Ganska dåligt optimerat, men det blir säkert bättre med tiden. Annars är det riktigt skoj!

Riktigt kul solo också, men ja, med vänner skiner detta spel. Duo > Squad > Solo

Skriv svar