Minecraft öppnar affär där spelare kan tjäna pengar på sina skapelser

Robot
Minecraft öppnar affär där spelare kan tjäna pengar på sina skapelser

Kräng banor, texturer och mer till andra gruvjobbare.

#minecraft, #virtuellvaluta


ELF
Medlem

Känns som att MC kommer vara totalt nedlusat med skit istället för trevligt content när man väl plockar fram det igen. Spelade mig trött på det från alphan till någon gång efter release. Nu inväntar jag bara att det ska sluta utvecklas så ska det nördas MC igen


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Usch, en sak som gjorde MC populärt är just att i princip allt är gratis och "lätt" moddad.
Jämför med Steam - Steam försökte ta betalt för mods - det gick väl åt skogen och drogs tillbaka snabbt.
Dåligt idee imho, men äffärer är affärer tyvärr.

Medlem
Skrivet av ELF:

Känns som att MC kommer vara totalt nedlusat med skit istället för trevligt content när man väl plockar fram det igen. Spelade mig trött på det från alphan till någon gång efter release. Nu inväntar jag bara att det ska sluta utvecklas så ska det nördas MC igen

Skrivet av Rh3nium:

Usch, en sak som gjorde MC populärt är just att i princip allt är gratis och "lätt" moddad.
Jämför med Steam - Steam försökte ta betalt för mods - det gick väl åt skogen och drogs tillbaka snabbt.
Dåligt idee imho, men äffärer är affärer tyvärr.

Gissar att den här nyheten endast är för vanilla Minecraft, dvs omoddat?

Bara att dra ner Curse "appen" (aka Twitch app) och ladda ner valfria modpacks så poff blev Minecraft mycket bättre :).
https://mods.curse.com/client

1
Skriv svar