Spel till ny speldator
Köpte mig nyligen en ny speldator och vill nu ha tips på spel. Jag kan tänka mig i stort sett vad som helst men jag vill ju kunna utnyttja kraften och fläska på med inställningar så spel som är upplevelser rent grafiskt är ett måste!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
#Battlefront är ju också vansinnigt snyggt.
Ghost Recon Wildlands, Battlefield 1 tex
Håller med, Ghost Recon Wildlands är extremt snyggt. Har inte spelat BF1, men det har alltid sett snyggt ut på video.
Dom flesta snygga spelen har någon redan sagt Några andra spel jag tycker är snygga men kräver lite väl mycket men jag fortfarande blir förvånad över när jag ser dom på högsta är.
ark survival evolved.
conan exile.
playerunknowns battleground
Dock är dom inte super super snygga som exempelvis witcher 3 etc men jag tycker fortfarande att dom är väldigt snygga^^, det är något för mig med unreal engine motorn som jag verkligen tycker är snyggt.
Sen ett spel jag själv tycker är otroligt snyggt men på sitt egna sätt är
firewatch. ljussättningen i spelet, hur solen ändrar färgerna, hur skuggorna lägger sig över träden etc som gör spelet så otroligt vackert enligt mig. Sen att spelet enligt mig är riktigt bra om man gillar lugnare spel med bra skådespeleri så kan jag rekommendera spelet .
Som nämnts, Star Citizen och som de sa i senaste AtV så får man flyga en Super Hornet denna helg om man vill testa på, lite grafik på detta:
Metro 2033 Redux och Metro Last Light. Riktigt snygga spel! bra dessutom. Go play!
Witcher 3 i 4K upplösning med allt på högsta och en grafikmod efter smak
Vackert så man blir tårögd...iallafall tills man kommer till 5:50 och en bonde kommer åkandes på inlines...vad var det om?
Horizon: Zero Dawn på en ps4 pro och "4k" + HDR (8 seriens Philips tv) är troligen ett av det snyggaste jag någonsin sett och spelat.
Battlefield 1 gav mig också "wow-feeling".
Ett maxat Witcher 3 på PC är riktigt snyggt men tycker fortfarande att Zero Dawn är bra mycket snyggare.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Star Wars Battlefront
Battlefield 1
Deus Ex: Mankind Divided
The Division
Crysis 3
Grand Theft Auto V
The Witcher 3: Wild Hunt
Arma III
Mass effect Arma, Sniper Elite 4, Doom, theHunter Call of the Wild, Mad Max, Alien Isolation, Need For Speed, Osiris (steam), No Mans Sky, Gears Of War 5, Forza Horizon 3m.m
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Massor har nämnts redan. Här är några till.
Battlefield 4 - Börjar få sig några år på nacken. Dock fortfarande riktigt snyggt.
DOOM - Riktigt snyggt och bra optimerat
Rise of the Tomb Raider - Mycket effekter, bra ljussättning, varierande miljöer
Spel som är alldeles runt hörnet...
Dawn of War 3
Prey
Sniper Ghost Warrior 3
Total War - Warhammer 2/Expansion
Är det bara jag som inte blir speciellt imponerad längre? Har man blivit kräsen? Vet inte om det kanske är att folk generellt har bättre datorer nu och kan köra spel på högre inställningar eller nått, visst finns det fina spel men det är ju en helt annan sak. Möjligtvis en yrkesskada då man jobbat med 3D optimeringar de senaste fem åren...
Klarar mej bra med Uncharted 4 Horizon Bf1 NieR Persona 5 mm mm.
Hur fick du Uncharted och Horizon att fungera på en speldator?
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U