Star Wars: The Last Jedi Teaser!

Skägg.
10 Chambers

@Araxes: feedback noterad! Vi kanske kan göra härkomsten (nu skriven i rött: Allmänt snack) mer tydlig. Eller bara låta sådana hör saker skvalpa i forumet.


signatur
Medlem

Det var då ett jäddra gråtande.

Star Wars är en stor grej, även för gamers. Om ni inte vill se trailern här så se den någon annanstans istället.

Tack FZ.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Araxes: feedback noterad! Vi kanske kan göra härkomsten (nu skriven i rött: Allmänt snack) mer tydlig. Eller bara låta sådana hör saker skvalpa i forumet.

Min personliga åsikt är att forumtrådar inte överhuvudtaget hör hemma på förstasidan. Det är många gånger jag klickat i tron att det är en artikel, bara för att komma till en diskussion.
De kunde väl åtminstone inte vara blandade med artiklarna, utan i högerkolumnen eller nåt.

Jag menar, det råder ju knappast platsbrist när mer än halva skärmen saknar innehåll:

Avstängd
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Det var då ett jäddra gråtande.

Star Wars är en stor grej, även för gamers. Om ni inte vill se trailern här så se den någon annanstans istället.

Tack FZ.

Kalsonger är en stor grej, även för gamers. Kan lova dig att det är fler gamers som använder kalsonger än det är som gillar star wars, men inte hör kalsongartiklar hemma här för det.

Skägg.
10 Chambers

@Araxes: Haha, det kanske finns andra saker i högerklumnen...

Vi kan nog jobba på att göra det tydligare. Nu står det till exempel "Allmänt snack" eller "Nyhet", "Krönika" i rött.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@Araxes: Fast skillnaden är ju att nörderiet kring kalsipper är ganska begränsat och har inte lika mycket överlappning som spel och star wars. Men som jag sagt tidigare, vi tar till oss feedbacken.


signatur
Medlem

@Araxes:

Håller med dig. Eller som en annan skrev att jag är här för att läsa om spel, snälla börja inte som en annan föredetta spelsida som bara skriver om massa filmer o skräp. Vill jag läsa om filmer så kan jag gå in på Imdb istället.

En annan störande sak är också när man klickar på kommentaren på sidan så hamnar man på sista kommentaren och få då backa flera sidor för att följa med. Man kanske kan ha två alternativ. Gå till sista inlägget och den som det står kommentar på är till för första.

Ontopic. Såg lite av trailern o valde o inte se mer då det tenderar till att spoila för mycket. Vi får väl se om detta blir en kopia på the empire strikes back.

Skägg.
10 Chambers

@Hexon: vi har inga planer att börja skriva regelbundet om annat än spel, 99 saker på framsidan kommer fortsättningsvis handla om just det.

Intressant med kommentarsfälten. Det finns lite olika vägar, varav en tar sig direkt till det det senaste inlägget du läst. Lite för noob på vårt nya system för att säga om det var det som hände. Kikar pä't!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Kanon. Fortsätt som ni planerat så blir det alla tiders:)

Ja, det verka onekligen vara en bugg för det är inte alltid så att man slussas till sista inlägget men ofta. Där emot så kan det vara bra att ha två alternativ under kommentars ikonen om man vill hamna från början eller sista inlägget tex. Kika ni lite pä aet;)

Medlem

Herregud folk.

Star Wars är ett fenomen som inte sker ofta. Och jag kan garantera att många inte tar illa vid sig, snarare tycker det är positivt att det kommer upp en ynka liten nyhet om just filmerna Star Wars där det kan hypas och snackas lite. Vi vet ju att FZ redaktionen har ett gäng Star Wars nördar, låt dom hypa upp det lite för bövelen.

Hur ofta skriver FZ om filmer annars?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Araxes: Haha, det kanske finns andra saker i högerklumnen...

Vi kan nog jobba på att göra det tydligare. Nu står det till exempel "Allmänt snack" eller "Nyhet", "Krönika" i rött.

Nä, det finns inget innehåll i högerkolumnen. "Den ytan kan vi inte nyttja på ett vettigt sätt, för där ligger det reklam" är inte direkt bra designtänk :/

Det borde vara ännu tydligare. Det borde inte råda nån tvekan om vid blotta anblicken att en rubrik tillhör en forumtråd och inte en artikel. En liten tagg är väl bättre än ingenting, men långt från perfekt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxes:

Nä, det finns inget innehåll i högerkolumnen. "Den ytan kan vi inte nyttja på ett vettigt sätt, för där ligger det reklam" är inte direkt bra designtänk :/

Det borde vara ännu tydligare. Det borde inte råda nån tvekan om vid blotta anblicken att en rubrik tillhör en forumtråd och inte en artikel. En liten tagg är väl bättre än ingenting, men långt från perfekt.

Det finns ju olika sätt att tänka på det. Vissa stör sig på att det ligger reklam i nyhetsflödet (vänsterspalten) och vill ha all reklam i en särskilt spalt (eller helst inte alls, vilket i dagsläget inte är en ekonomiskt lösning för oss). Sajten är dock bara ett par veckor gammal och vi kommer säkerligen att göra designförändringar för att optimera alla flöden.

Röd är ju en signalfärg, men jag förstår vad du menar. Vi lyfter ju inte fram forumtrådar på framsidan för att lura in folk där, vad skulle det ha för poäng. Jag ser en enorm styrka i den smidiga möjligheten för det finns massor av intressanta diskussioner och tips som annars riskerar att försvinna. En del har jag inlett med just "diskussion". Men, with great power comes great responsibilites. Just detta kanske var att passera en osynlig gräns. Jag vill också poängtera att jag inte ställer frågor och förklarar vårt tankesätt i ett försök att övertyga dig, jag är genuint nyfiken hur ni läsare ser på sådana här saker.

Kort sagt, vi lyssnar och tar till oss, även om vi inte alltid håller med.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns ju olika sätt att tänka på det. Vissa stör sig på att det ligger reklam i nyhetsflödet (vänsterspalten) och vill ha all reklam i en särskilt spalt (eller helst inte alls, vilket i dagsläget inte är en ekonomiskt lösning för oss). Sajten är dock bara ett par veckor gammal och vi kommer säkerligen att göra designförändringar för att optimera alla flöden.

Röd är ju en signalfärg, men jag förstår vad du menar. Vi lyfter ju inte fram forumtrådar på framsidan för att lura in folk där, vad skulle det ha för poäng. Jag ser en enorm styrka i den smidiga möjligheten för det finns massor av intressanta diskussioner och tips som annars riskerar att försvinna. En del har jag inlett med just "diskussion". Men, with great power comes great responsibilites. Just detta kanske var att passera en osynlig gräns. Jag vill också poängtera att jag inte ställer frågor och förklarar vårt tankesätt i ett försök att övertyga dig, jag är genuint nyfiken hur ni läsare ser på sådana här saker.

Kort sagt, vi lyssnar och tar till oss, även om vi inte alltid håller med.

Att ha reklamen allra längst ut till höger i en helt egen spalt vore det bästa. Att blanda in den i det man faktiskt vill läsa är aldrig bra, hur det än görs. Bra form av separation, alltså. Artiklar och nyheter för sig, diskussioner för sig och reklam för sig.
Ordning och reda, gibba på fredag!

Medlem

Skulle tippa på att denna film handlar om att Rey måste avbryta sin träning hos Luke för att åka och utmana Kylo Ren i någon flytande stad trots att hon egentligen inte är redo. Potentiellt kanske hon får en kroppsdel avhuggen. Men detta är bara ett preludium till nästa film, när The New Order har byggt en ännu större Starkiller base.

Medlem

Och barnen gråter igen..(Muttrar bestämt att de var bättre förr och går och lägger mig.)

Medlem

Lägger locket på och avaktar filmen:), tycker dom lyckats bra med dom sista 2 rullarna,

Även om Rogue One , är min favorit än så länge..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Troligen dör väl Luke i denna då eftersom Rey skall vara "The Last Jedi"?

Medlem

@Espresso_Bengt:

I trailern säger dock Luke att "it's time for the jedi to end". Så jag tror nog titeln har en annan innebörd. Om Luke dör vet man ju inte självklart.

En teori är att det det kommer skapas en ny slags "jedi", en blandning av the light & the dark, något mittemellan(om nu Luke inte redan är det). Och att The Last Jedi är/var nog Luke. Bara en teori som sagt.

I serien Star Wars Rebels införde dom precis en sådan karaktär, Bendu, som är något mittemellan. Så det är inte helt omöjligt att detta införs i The Last Jedi.

Lite nörderi-teorier.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Fezk: Jag gillar de teorierna, tror inte Luke behöver dö för att titeln ska vara "sann" utan bara att han inte är jedi utan greyjedi med möjligtvis ett annat namn. Bendu var ju dock en stor klump med krafter och ingen svärdssvingare men fattar vad du menar. Hoppas på Luke alltså.

Avstängd

Jag tycker det är bra om dom skriver om film med. Gamereactor gör ju det också och det är intressant. För jag antar att 99% här ser filmer ibland med och inte bara sitter och nördar framför spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Otroligt trist att se att det finns folk som gnäller över att det snackas lite film i en forumtråd.

Tråden ligger under "allmänt snack" och det är verkligen inte långt borta i intresseväg för väldigt många gamers.

Skärp till er nu och skippa tråden ifall ni inte gillar innehållet!

@CarlJohansson-Sundelius Kör på bara! mer sånt här!

@Fezk:

Hm, ja, varför inte, men tror det är lite för avancerat med tanke på att jag antar att filmen (precis som EP7) siktar på att bli ett "blockbuster monster" så de vill fånga in så många om möjligt.

Jag tror Luke dör, han ser jävligt sliten ut och är trött på att bo på den där ön ute i havet. Dör han inte i EP8 så definitivt i EP9 likt Yoda

Medlem
Skrivet av Araxes:

Kalsonger är en stor grej, även för gamers. Kan lova dig att det är fler gamers som använder kalsonger än det är som gillar star wars, men inte hör kalsongartiklar hemma här för det.

Intresset bland gamers är nog större för Star Wars än för kalsonger
Star Wars står för mycket av mitt filmintresse, men även mitt spelintresse. Jag ser bara inte anledningen till att bli så irriterad över det.

Men det är ju bara jag

Medlem

@Espresso_Bengt:

Jag tror att denna film kommer vara "djupare" samt mörkare än Episod 7, då det är Rian Johnson som regisserar och skriver manus. Den kommer självfallet vara inom "blockbuster"-kategorin, det är ju ändå Star Wars, men att den definitivt kommer vara mer rik på story och djup.

Det är stor skillnad på J.J. Abrams som gjorde Episod 7 och Rian Johnson. J.J. räknas väl in mer i kategorin "blockbuster" och storslagen actionregissör.

Vi får väl se, jag kanske har helt fel, men har ganska stora förhoppningar.

Det som jag är mest orolig för är dock Episod 9, då är det Colin Trevorrow vid rodret som gjorde Jurassic World senast, och den var enligt mig inte något att hänga i julgran tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Repliken, "It's time for the Jedi... to end" är genialisk marknadsföring!

Den skrevs helt klart med åtanken att hålla intresset kvar högt uppe
eftersom det nu kmr att skrivas å snackas om vad det egentligen
betyder, och därmed hålla Star Wars kvar i det gemensamma kulturella
medvetandet fram tills nästa trailer, med tanke på allt nytt som kmr.

@Fezk:

Aha, då fattar jag. Men då låter det ju lite som att de kopierar upplägget från original trilogin på så sätt att den första filmen är ganska lättsmält, den andra mörkare och den tredje någon typ av blandning men mer åt den lätta hållet. Jag tycker att man kunde ha chansat mycket mer med EP7 för att jag tror sällan den skulle gått dåligt om den var djupare och kanske mörkare, men de tänker nog att en lättsmält blockbuster genererar flest nya fans (de gamla återkommer ändå) och på sätt får de fler "hooked" på Star Wars inför alla de andra nya filmerma, ska ju tydligen hålla på i 15 år till, en teori.

Medlem
Skrivet av Araxes:

.......

Jag menar, det råder ju knappast platsbrist när mer än halva skärmen saknar innehåll:

http://i.imgur.com/WrwAOju.png

Du har så mycklet plats eftersom du använder dig av en ad-blocker.....

Avstängd
Skrivet av Rh3nium:

Du har så mycklet plats eftersom du använder dig av en ad-blocker.....

Reklam är inte innehåll, så ur utrymmeshänsyn kvittar det. Finns dessutom gott om plats även med reklamen där.

12
Skriv svar