Erat första inlägg på FZ

Medlem
Erat första inlägg på FZ

Hittade mitt från 2007

Skrivet av ruva:

Vill spela med X-box 360 kontrollen på min pc men verkar inte att gå få till. Med Logitecs rumbelpad gick det att programera in några tangenttryckningar men inte mus och ctr kommandon.

Går det inte ställa in att spela med X-box 360 kontrollen på det riktiga spelet struntar jag i att köpa. Får ont i nacken av att tangentspela framför 32 tumsskärmen. Annars ett perfekt skutaspel om man bara vill lägga hjärnan i viloläge och få tiden att gå i väntan på GTA 4.

Undra vad skutaspel är för något. Kanske MS Röj?
Fasiken vad tiden går...nu vill jag se ditt!


signatur

Det var detta...

FM-guru
F.d. Sisyr

Min profil var från början en PCGamer-profil med annat namn, men efterhand blev det möjligt att "överföra" sin profil till FZ och börja skriva här. Så, det första inlägget jag skrivit här är, såvitt jag kan se, detta;

Skrivet av Sisyr:

Såja! WoW-töntar, here we come!

Oerhört givande inlägg. Det var för övrigt skrivet i anslutning till en artikel som gjorde gällande att Age of Conan verkade slå diverse försäljningsrekord strax innanför lanseringen.

Vi vet ju hur det gick...

Avstängd

Testa Xpadder, det är ett gratisprogram för handkontroller till pc. Jag kör med xbox handkontroll (sladd). Fungerar utmärkt med Xp, Vista, W7. Med W8, W10 vet jag inte.

Relik 📜

Här är mitt från 2009. Fortfarande giltigt tamejtusan, Rise of Nations håller!

Skrivet av emilakered:

Rise of Nations (och expansionen Thrones And Patriots) är ganska lugnt i grund och botten, många inställningar kan dessutom användas för att "tvinga" ännu lugnare spel.. Tänker då på "Cannon time" och likande, finns till och med ett läge där all strid är borttagen och allt handlar om handel, religion och kultur.

Gold-versionen inklusive expansion finns för 99kr hos Spelbutiken, ett riktigt kap.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Vet inte vad mitt första inlägg var, kan inte kolla för det kontot försvann med flytten de gjorde vid 2006.

Skrivet av Fr0gg0.:

Det ser ut att vara in-game ._.
Man kan ju alltid hoppas.

Var första med detta konto i alla fall. Var angående de första screenshotsen på Clive Barker's Jericho.. bättre trodde man det skulle vara.

Medlem

Nästan exakt tio år sedan, har dock hängt på FZ sedan Torgetdagarna. Något skumt spel "The Godfather" till Wii, ingen aning vad jag svamlar om.

Skrivet av superapan:

Var meningen att på något sätt jämföra versionerna med varandra? Hur kan man då ha två helt olika personer som recenserar? En bedömning kan ju inte bli annat än subjektiv. Väldigt märkligt...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Vet inte vad mitt första inlägg var, kan inte kolla för det kontot försvann med flytten de gjorde vid 2006.

Var första med detta konto i alla fall. Var angående de första screenshotsen på Clive Barker's Jericho.. bättre trodde man det skulle vara.

Jerico verkar ju riktigt köttigt gott spel trotts grafiken. Kanske prova installera på en Virtuell W98 maskin? Sedan hamnade jag på denna tråd, och fråga mig inte varför? I backspegeln vet vi hur det gick = Succe!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ruva:

Jerico verkar ju riktigt köttigt gott spel trotts grafiken. Kanske prova installera på en Virtuell W98 maskin? Sedan hamnade jag på denna tråd, och fråga mig inte varför? I backspegeln vet vi hur det gick = Succe!

Ja, alltså, det var inte ett dåligt spel, men rätt mediokert när det gäller själva gameplayet. Storyn och atmosfären var bra.

Det funkar på Windows 10, kan dock vara svårt att få tag på legalt till PC idag. De borde släppa det på Steam. Google is your friend though.

Gnällkuk
Skrivet av tricky:

tankade demot direkt när det släpptes och kör igenom och kan bara hålla med det som de flesta redan konstaterat att kontrollen känns lite seg, att det ska vara någon form av acceleration har jag aldrig gillat då det blir väldigt svårt att lära sig aima ordentligt. ställer man upp sensen till snäppet under max så blir det ganska bra, men samtidigt blir det väldigt svårt att precisionsskjuta. att köra med alt. 2 så det blev så likt cod som möjligt var bästa alternativet tyckte jag.

sen så är det otroligt svårt att säga så mycket med en så kort demo, den är ju mer som en spelbar teaser ungefär. men jag tror det här spelet kommer vara lika apbra som det påstås, vad jag sett så har ca 25st spelsajter recenserat det med ett snittbetyg på ca 9.2 vilket ju gör att det antagligen infriar det mesta.

förhandsbokade mitt ex och den beställningen kommer knappast att tas bort, väntar spänt tills 25:e, då blir det åka av på riktigt och sen kommer ju multiplayerdelen som verkar ungefär hur bra som helst

Rätt kul spel som jag spelade en del


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Ingen kommer hitta inlägg tidigare än 2006 då vi gick över till nytt system, tyvärr. Denna är dock mitt allra första, som dock skrevs i ett internt testforum under utvecklingen.

Citat:

Fekalieätarföreningen sin årliga buffé hemma hos John i år, vi kör knytkalas som vid tidigare tillfällen.

Jag tar ingen som helst ansvar.


signatur
Medlem

"Jag har för mig att Mass Effect innehåller en hel del möjligheter att bygga sin karaktär vad gäller utseende och färdigheter. En reaktion på Jade Empire troligen."

Tiden går... Men jag hade ju rätt!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Redaktör
Ponny

Från 2010:

Citat:

Tackar tackar! Grymt niceigt att det löste sig med bloggens "kollaps" för en stund sen. Nu kör vi så att det ryker!

Och det gjorde vi. Saknar min blogg ibland, även om den lever vidare i arkivet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Läste FZ långt tidigare än jag skapade ett konto, och tog ett tag innan första posten.
Jag blev väldigt nostalgisk över den långa box-art tråden på forumet och ville bidra

Skrivet av waeress:

Underbar tråd. Tack för alla nostalgifyllda inlägg!

Måste bidra med några egna, och börjar med en box-art som verkligen andas 80-tal.

http://www.zx-news.narod.ru/sosg/shtm/scr/RockStarAteMyHamste...

Trollskarlstvillingar som verkligen inte gillar varandra. (och inte liknar varandra?)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a5/Feud_cover.jpg

Nyanser av grönt? (text)
http://pics.mobygames.com/images/covers/large/1161080343-00.j...

Vilken vinnare -93; "16-bit computer game of the year", "Computer graphics of the year", "Role playing adventure game of the year"
http://pics.mobygames.com/images/covers/large/1161225330-00.j...

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Hej hej gott folk....Jag testade nyss spelet...Men det är nå jävla skit fel på grafiken, jag har ett radeon x1950pro med senaste drivrutinerna. Det är typ svart överallt förutom på "händerna" och vapnet, kollar man rakt ner i marken så ser man allt, jävla skit alltså, har sett fram emot detta spel enormt länge. Bara jag som stött på detta problem?

Just det, samma problem har jag i gothic 3.

Postad 04:36, gud vad jag inte saknar den dygnsrytmen.

Blev medlem av ren desperation! Nej men läste FZ ett bra tag innan jag blev medlem så jag tänkte att jag kan lika gärna göra ett konto för här lär jag hänga ett tag.

Medlem
Citat:

bra för dom som inte kan spela det till PC

FEAR skulle släppas till xbox 360.

Kunde bara gå till 2006


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja, själv har jag hängt på fz sen jquakes dagar. Dock blev det konto först låååångt senare, drygt tio år sen.

Skrivet av deezel:

Personligen tycker jag det är helt fel att gnälla på nvida, felet ligger helt och hållet hos UBI. Tyvärr så är SC: DA ett slaffsjobb som är en rak xbox-port.

Från Ubis forum:

Skrivet av mr_kill_ns:
Skrivet av Ubi_Rickas:

We are aware of the many people having problems with this new card. You have to understand that the game wasnt tested with this high end card (as the card came out around when the game shipped to stores). However as soon as I hear anything that will help to fix this issue I will let everyone know.

Ummm...sorry bro, but I gotta call BS. As a former Intel System Engineer...who also worked in the Wireless Test Labs in Hillsboro, Oregon...I can tell you that developers and programers know about existing hardware/software years before they go to Market...hence they knew about the Nvidia chipset as well.
I was working with games that are just now coming out and we were testing them on Vista/Longhorn almost 2 years ago in May.
I am not trying to start anything with you, but as an insider on the IT industry, I flat out refuse to let you BS the consumer (all of us who can't run the game) with these types of statements when they're simply not true. Rather or not you know the truth, I am not sure...but I am telling you, that if the developers didn't know about one of the leading Video Card makers next generation model, they should all be fired immediately. Now, factor in that NONE of the 50 dollar games I've paid for by UBISOFT will run on my brand new DuoCore 2.4/8800GTS 640meg card...yet all the other games will run flawlessly...it seems the lead designer or Production Supervisor/Project Manager of the game(s) didn't do his job and Ubi had alot of pissed off clients they need to address ASAP. And I mean get a quick patch out NOW...not in 2 months which is what I am hearing for R6:Vegas is going to be Jume minimum before I can get any patch and even then...will it fix the issues? I think a HUGE piece that Ubi is missing now is a logging/crash reporting system as their name is being tarnished all over the web. Just do a search for this game and then a subsearch for "crashing" "not loading" "won't run" and a few others.

Again...I am not trying to be rude about this...but just don't say they didn't know about these cards, because I had them at Intel and I also had a slew of games that have yet to come out. Just as a FYI, we never got any advanced copies of anything from UBI...so they might think about working with development a little more since they have labs filled with technicians who would love to discover these types of bugs and help Ubi get them resolved before they get to a RTS (relase to market) stage...which would of saved alot of bad press.

/end of rant

Ta en titt på ubi's forum och kolla runt lite, tror knappast dom kommer fixa detta snart, dom är inte direkt kända för att fixa sina buggiga spel. Detta problem har varit känt sen innan dom släppte spelet. Är jäkla glad jag kollade upp detta på deras forum, resultatet blev att jag helt enkelt inte gav dem några pengar, SC: DA kan jag vara utan.

General SC:DA
PC discussion

Man undrar ju även vad xbitlabs har gjort för research, inte ett dyft verkar det som.

Redan då var man lagom glad på UBI-soft... Minns förvisso vad lack jag var på den porten. Det löste sig ju till slut, men det tog nog fasiken år innan det gick att spela det vettigt.

Medlem

Skaffade mitt konto när jag var 11/12 år gammal i 2008 så det är lite kul att se mina första inlägg.

Skrivet av adde111:

tjena jag ska skaffa en foto tapet jag vill ha call of duty 4 tapet så jag skulle vilja ha lite förslag på call of duty 4 bilder

ELF
Medlem

Ush, första inlägget verkar gälla SimCity (2013). Trots att jag ser citatet från den jag svarade så förstår jag inte riktigt vad det gäller.

Skrivet av ELF:

Varför simulera det? Man bygger ju flera olika städer själv.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har inte sätt någon dynamisk terräng än dock, förstörbara byggnader är knappast något nytt vid det här laget.

Stavade lika bra då som nu ser jag. Spränga saker är kul~

Medlem

2007-03-21 19:45

Angående något spel som hette Red Ocean

Skrivet av SiNmaster:

Någon svensk releasedatum på spelet?

:$

Följdes upp av

Skrivet av SiNmaster:

testa för guds skull innan ni ens funderar på o inhandla det

spelade demot... förlegat grafik och spelkänslan vart konstig...

kändes som om man klivit in i en tidsmaskin och åkt bakåt i tiden..

Skall tilläggas att jag hittade till fragzone redan 1996

Medlem

Kontot startades i mittan på 2010 och först inlägget var 2011-01-01

I en tråd med rubriken: Diablo III - klassgenomgång

"Kan inte vänta längre på detta spel! Måste ha det nu!"

Medlem

2006-05-03 21:30

Oblivion Downloads
Hejsan folket. Måste först bara säga att jag älskar det nya FZ, och att jag nu har en chans att hänga med i forumet från början.

Det andra är att du kan nu ladda ner massa prylar till Oblivion. Det är bara surfa på [http://www.obliviondownloads.com]. Fast jag har dock lite frågor, så om någon vet, svara gärna.

Min första fråga är, jag är säker på att det finns svar på sidan men jag orkar inte läsa plus att jag vill att fler ska få ta del av informationen, hur gör man med filen man laddar hem? Är det bara packa upp och trycka in i mappen?

Sen undrar jag om det är värt pengen? Någon som gjort detta, asså köpt prylar från sidan?

Fantastisk spelsajt

https://www.fz.se/forum/trad/57079-oblivion-downloads


signatur

Niet.

Medlem

kotor 3 vore guld för mig, fast star wars teamen är nog fullt upptagna tyvärr med swtor, 2009 nångång xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Vart söker man? E jag blind?
Btw 2006? Det är ju nyss! 06 är många år efter att man var som mest aktiv på FragZone :/


signatur

R.I.P The_maxx

FML
Medlem

Haha, mitt första inlägg är på FZ tidigare uppdatering av hemsidans design, från https://www.fz.se/nyhet/23410-vad-sjutton-har-vi-gjort

Skrivet av kentxy:

helschysst

Medlem

Mitt första inlägg:

Skrivet av Brain:

Roger Moore.

I tråden "Bästa James Bond": https://www.fz.se/forum/trad/47326-basta-james-bond

Skrivet av IceMan:

Vart söker man? E jag blind?
Btw 2006? Det är ju nyss! 06 är många år efter att man var som mest aktiv på FragZone :/

Gå in på din profil, klicka "mina inlägg", och klicka dig sedan tillbaka i tiden så långt du kan.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av BoZo 2006-09-12 20:33:

Varför gillar folk Company of Heroes så mycket när Faces of War är så mycket bättre...

Provade CoH något år senare igen och fastnade totalt, spelat flera tusentals timmar multiplayer.
Så ja, folk kan ändra sig och jag vill tro att jag lärt mig något.

Medlem

Jag blir bara gammal när man börjar rota... Medlem sedan Hedenhös.

Skrivet av MadMartigaN:

Förmodligen låg mailet i skräppost-mappen. Men nu fungerar det.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

2006-05-30 16:35 Battlefield var tydligen irriterande redan för 11år sedan

Skrivet av Chokladkakan:

Har redan bojkottat BF2 i 2 månader nu bara problem med detta spel tycker jag...

Medlem
Skrivet av IceMan:

Vart söker man? E jag blind?
Btw 2006? Det är ju nyss! 06 är många år efter att man var som mest aktiv på FragZone :/

Förmodligen så är databasen rensad, jag saknar väldigt mycket med.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

123
Skriv svar