Warhammer 40,000: Dawn of War III

Robot
Warhammer 40,000: Dawn of War III

Med Dawn of War 3 flörtar Relic med moba-publiken. Man borde ha sneglat mer på sin egen rts-historia.

#dawn-of-war-3, #pc, #relic, #rts, #warhammer


Medlem

Vad tråkigt att höra att kampanjen inte levererar.. för mig var det dom som gjorde DoW1 och DOW2, dock på väldigt olika sätt.
Dark Crusade till DoW1 var bland dom bästa RTS-upplevelser jag haft.

Geeks Gaming

Lite detta jag va rädd för. :/ De jag har tittat på också så tycker jag dom har missat de hela grimdark med 40k universumet
Och ännu tråkigare att det bara fanns en gamemode :S Och då är det inte ens klassisk annihilation.
Mycket besviken då man har gått och längtat efter ett nytt DoW1
Ytterligare ett 40k spel som gör en besviken.

Medlem

Snälla FZ, blanda aldrig in Sabaton och Warhammer i samma mening.

Och sen så är de här inte mer MOBA än vad DoW2 var.

Medlem

Ser ut som ett MOBA, inget köp för mig.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Så det är Retribution som fortfarande gäller alltså, hm synd.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming

Btw det är tydligen mycket blandat när det gäller vad folk tycker om spelet.
https://www.vg247.com/2017/04/20/dawn-of-war-3-reviews-round-...

Medlem

Tråkigt. Hade hoppats att det här skulle ha kunnat bli något. Kanske plockar upp det när det dumpas ut för under hundringen.

Medlem

Synd, hoppades på en bra single player kampanj.

Medlem

Usch och tvi. Jag förknippar Warhammer med STORA SLAG. STORA SLAGFÄLT. Som Första Warhammer Dawn of War. Det här ser ut som 10 vs 10 gubbar....

Tur man inte kände någon hype för då hade man varit oerhört besviken nu.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Usch och tvi. Jag förknippar Warhammer med STORA SLAG. STORA SLAGFÄLT. Som Första Warhammer Dawn of War. Det här ser ut som 10 vs 10 gubbar....

Warhammer 40K är ett skirmish-spel, inget man förknippar med stora slag direkt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Btw det är tydligen mycket blandat när det gäller vad folk tycker om spelet.
https://www.vg247.com/2017/04/20/dawn-of-war-3-reviews-round-...

Det är lite lustigt att en del verkar avgöra sina spelköp beroende på FZs recension.

Medlem
Du har rätt...

@AstroCreep: Bolt thrower ska det vara!

Medlem
Alltsååå

@Buio: Få saker är väl MER episka än 40K när det gäller storlek på arméer*.

Hela planeter som är befästa. Blood Angels som droppoddar ner mitt i ett waaaaaagh på Armageddon, där 25 olika marinechapters, flertalet titanlegioner och otaliga imperial guard redan slåss mot bokstavligt oräkneliga antal av orkar.

*Ja, det vanliga figurspel har ju typ vad? 40-200 gubbar per sida. Men loret säger annorlunda

Skribent

@AstroCreep: Jag är 31 och gör precis vad jag vill. Kram.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Lita inte alltid fullt ut på fz recensioner, här är en video review som kan lyfta er förväntan, pss dom ger 9/10

Medlem
Subjektivt

@PCMan: Det här med att "lita på" recensioner kan du ju i princip aldrig göra om det inte handlar om konkreta verifierbara fakta(ex prestandamätningar enligt standardiserade modeller), eller problem med buggar. Om det framförallt handlar om en subjektiv upplevelse av något så kan du inte lita på någon.

Skribent

@PCMan: Vi tar ju gärna uppgiften som kritiker på allvar och då kan man inte slänga höga betyg omkring sig, bara för att inte trampa någon på tårna. Det hade ju totalt krossat min trovärdighet som spelskribent. Låga betyg kan vara orättvisa, men att höja betyg för sakens skull är rent fulspel gentemot läsaren.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Buio:

Warhammer 40K är ett skirmish-spel, inget man förknippar med stora slag direkt.

Du har uppenbarligen aldrig lirat WH40K Epic. Home of the titans and grand armies!

Geeks Gaming
Medlem

Jag älskade DoW2, både kampanjen, expansionen, och Last Stand.

Tyvärr så verkar Relic ha skrotat precis allt jag gillade med DoW2 för att fokusera på skirmish-multiplayer till förbannelse, så det blir inget köp för min del.

1
Skriv svar