Kille trackar sitt öga under en match i Overwatch

Robot
Kille trackar sitt öga under en match i Overwatch

Någonsin undrat hur ditt öga flänger när du spelar? Här är svaret.

#eye-tracking, #overwatch, #tobii


Avstängd

Vem hade kunnat gissa att han mest tittar där crosshairet är, där det finns fiender och då och då på healthbaren och på ammocountern? MINDBLOWN!

Releasehästryttare
FM-guru
F.d. Sisyr

Första gången jag hör talas om någon som mobbar sitt öga.

Medlem

Detta är sjukt intressant. Gjorde liknande med Tobii's eye tracking på högskolan där jag trackade vart personer från olika erfarenhetsgrupper inom StarCraft 2 tittade på skärmen och hur ofta. Det blir väldigt intressant ur många synpunkter så som GUI-design etc. Hade man spelat mycket StarCraft exempelvis så tittade man aldrig i vyn där byggnaderna var.

Eller om man tänker sig att man använder detta som ett verktyg för gamers så kan man tracka för att se hur ofta man kollar på kartan eller bland sina resurser för att försöka fokusera på att göra detta oftare etc

Medlem

Ser grymt stressigt ut.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ser sjukt mycket fram emot dagen då vi får eye-tracking i VR-headsets. Min Tobii EyeX är helt underbar.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Vem hade kunnat gissa att han mest tittar där crosshairet är, där det finns fiender och då och då på healthbaren och på ammocountern? MINDBLOWN!

Fast det gör han ju inte så du har nog en del att lära av klippet. Självklart använder han blicken till att se fiender och siffror men crosshairet följer naturligtvis blicken, inte tvärtom. Sen missade du nog hela poängen om du tror att det är VAD han tittar på som är det intressanta.

Avstängd
Skrivet av Ahris:

Fast det gör han ju inte så du har nog en del att lära av klippet. Självklart använder han blicken till att se fiender och siffror men crosshairet följer naturligtvis blicken, inte tvärtom. Sen missade du nog hela poängen om du tror att det är VAD han tittar på som är det intressanta.

Fast det gör han visst.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Fast det gör han visst.

Nej? Han tittar i området runt sitt crosshair för att kunna träffa sina twitch-shots, och direkt efteråt i området runtomkring det.

Du verkar tro att halva skärmytan runt siktet är att "titta på siktet"...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nej? Han tittar i området runt sitt crosshair för att kunna träffa sina twitch-shots, och direkt efteråt i området runtomkring det.

Du verkar tro att halva skärmytan runt siktet är att "titta på siktet"...

Du verkar tro att det enda jag skrev var att han tittar på crosshairet.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Du verkar tro att det enda jag skrev var att han tittar på crosshairet.

Du skrev inte rätt, så jag rättade. Inte mer än så.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Du skrev inte rätt, så jag rättade. Inte mer än så.

Jodå, det var bara du som inte tänkte innan du skrev.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jodå, det var bara du som inte tänkte innan du skrev.

Jag visade vart du skrev fel, jag rättade det, inte mer än så.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

@Dunder: Det går inte att rätta nåt som inte är fel.

Medlem

@Araxes:

Ingen fara, jag hjälpte dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar