Hängiven moddare återskapar Tomb Raider 2 från 1997

Robot
Medlem
Medlem

Är mer intresserad av att se bana n2 när man är i Venidig! Snälla moddare, fortsätt knåpa!

Medlem

Verkar vara en snubbe som faktiskt vet hur man ljussätter i Unreal. Men är inte detta ytterligare ett sådant projekt som aldrig kommer funka, pga rättigheter?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Snyggt! Känns dessutom troget originalet. Imponerande!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vackert!
Spelade faktiskt det ihop med dottern (turades om) när hon var liten, numera en vuxen? hardcore-gamer

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Anställ snubben och fortsätt att göra klart hela spelet med original musik m.m. Jag skulle lätt köpa.

Medlem

Minns när man satt med sitt Voodookort och var helt förtrollad av grafiken.

Medlem

Vaddå moddare? Han bygger det ju från grunden. Inte på nåt sätt en modifikation på orginal spelet. Imponerande dock. Tror dock det kommer ta väldigt lång tid att återskapa hela... Kanske är klar om 10 år

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Verkar vara en snubbe som faktiskt vet hur man ljussätter i Unreal. Men är inte detta ytterligare ett sådant projekt som aldrig kommer funka, pga rättigheter?

Vad jag har hört så verkar uppehovsrättsinnehavarna rätt schyssta i detta fallet.

Medlem

@robbis: Står ju inte i artikeln att detta är en mod? Står att killen är en moddare vilket antagligen betyder att han hållit på med att skapa mods förut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@robbis: Står ju inte i artikeln att detta är en mod? Står att killen är en moddare vilket antagligen betyder att han hållit på med att skapa mods förut.

Jag har googlat på honom och vad jag kan se så är han inte någon känd hängiven moddare, hittar verkligen ingenting om honom som inte har med hans Tomb Raider projekt att göra. Nu har jag inte lagt mer än 30 sekunder på att leta så jag vet inte. Men who knows?

Wow, ser ju grymt ut.

Inaktiv

Riktigt snyggt, särskillt för att vara gjort av bara en person. Men något som såg väldigt fult ut (kanske placeholder?) var ringarna på vattnet vid 0:17 i jämförelsevideon.

Medlem

Åhh vad jag hatade båtbanan (Venedig)...

Medlem

Ahh, kul att det blev nyhetsflash av mitt inlägg

Råkade av en slump komma in på ett klipp av det här mitt i natten när jag kollade på gamla spel på youtube.

Det jag gillar mest med det här gameplayet är att han verkligen har bevarat pusselkänslan och inte Crystal Dynamics skjut-å-slakt style.

Medlem

rätt nice faktiskt.

Medlem

Ser 1000% bättre ut än de nya 2 Tomb raider spelen som gjorts

1
Skriv svar