Äventyrrspelet Gold Rush från 1988 får en uppföljare

Robot
Äventyrrspelet Gold Rush från 1988 får en uppföljare

Görs av samma personer, släpps på fredag.

#1988, #gold-rush, #nyhetstips


Medlem

Nästan 30 år sedan orginalet och nu en uppföljare. Det måste vara något slags rekord!
Att dom fick tillbaka rättigheterna till Gold Rush! från Sierra är kanske den största överraskningen dock :D.

Medlem

Ahhh det var ett för tiden riktigt grymt spel det, fanns olika vägar att välja mellan för resan västerut

Coolt med uppföljare

KoP
Medlem

Det här var otippat! Älskade Gold Rush. Kom dock aldrig så långt att jag återförenades med brorsan i spelet. Men det var kul att vaska och gräva efter guld när man väl kom fram till Californien.

Medlem

Här är en preview av första spelet dom satte ihop för 19 år sedan. Undrar hur dom spred den exakt?

https://www.youtube.com/watch?v=3mmRHD88AV0

Medlem

@Raid25: exakt vet jag inte, men med störst sannolikhet boxad i butik. Sen brukade datortidningar ha demon på disketter. Good Times. Men även BBS:er fanns.

Fast 19 år sen? Då fanns iaf 3dfx. Måste vara längre än så.

Medlem
Skrivet av MindBlaster:

@Raid25: exakt vet jag inte, men med störst sannolikhet boxad i butik. Sen brukade datortidningar ha demon på disketter. Good Times. Men även BBS:er fanns.

Fast 19 år sen? Då fanns iaf 3dfx. Måste vara längre än så.

Fick lite hjärnsläpp när jag skrev orginal inlägget..19 år är ju inte korrekt. Jag menade runt 29 år sedan. Spelet släpptes 1988 och den där preview/trailern kanske släpptes samtidigt eller 89.
Jag var mest insatt i Amiga datorn på den tiden (som jag inte kommer ihåg spred disketter med deras tidningar) så jag vet inte om trailern kanske spreds via dåvarande PC-tidningar eller dylikt.

Medlem

@Raid25: Missförstod dig kanske. Trodde du menade spelet och inte klippet i sig Men det är troligare att någon har spelat in demo versionen utav spelet vid senare år och lagt det youtube. T.ex. via emulator. Alternativ via TV-spottar, men det var inte många spel som syntes på TV rutan, inte vad jag kommer ihåg. På sin höjd såg man Nintendo reklam.

1
Skriv svar