Tips på Coop spel

Medlem
Tips på Coop spel

Hej!

Jag brukar spela med min sambo men efter många timmar i Don't Starve Together så har vi tröttnat efter vi gjort det mesta, någon som har tips på liknande coop spel som är lite utmanande och "flum" som Dont Starve är? Hon gillar inte fps spel utan behöver vara något lite mer lätt styrt men får gärna vara ett utmanande spel. Bindings of Isaac har vi med spelat till döds

Har även gett några lego spel ett försök men det passade oss inte

Tacksam för alla tips!

/Morti

Medlem

Castle Crashers
Orcs Must Die
Total War Warhammer
Dying Light
Dead Space 3
Residen Evil-serien som har coop.
Divinity Original Sin
Portal 2 + custom coop maps, finns tusentals timmar här.
Dungeon Defenders
Torchlight II
Terraria

Medlem

Overcooked är skitroligt och utmanande om man vill ha alla stjärnor. Blir ännu roligare om ni är fler än två. Dessutom fritt från våld (annat än att smiska lite råttor i köket).

Magika 2 är också utmanande och skoj, liksom Helldivers.

Rayman för bästa plattformandet.

Gauntlet är också helt ok.

Medlem

Crawl (Är väl inte direkt samarbete, men ändå roligt)
Project Zomboid
River City Ransom: Underground
Shadowgrounds
Alien Swarm: Reactive Drop
Stardew Valley (när co-op patchen kommer)
Starbound
Trine 1,2 och 3
BattleBlock Theater
I Am The Hero

Skrev mest rent allmäna co-op spel som jag kom på.

Medlem

Alien breed 3
Forced
The incredible adventures of van Hellsing 1-3 ( något komplicerat dock för det är ett rpg)
Full Mojo Rampage ( kriminellt kul)
Guacamelee!
Battleblock Theater

Medlem
Releasehästryttare

Divinity Original Sin är helt fantastiskt, där har ni många timmar att spela tillsammans.

Medlem

Tack för alla tips! Vi ska kolla igenom dem och se om något passar oss

Medlem
Medlem

Sven Co-op till Half-Life.

Quake-konnässsör

Baldur's Gate 1 o 2
Icewind Dale 1 o 2
Shovel Knight (Finns två-spelar-läge)

En sida som vi brukar kolla in när vi letar Co-op spel är Co-Optimus

http://www.co-optimus.com/

Gnällkuk

Deponia-serien lämpar sig utmärkt för detta skulle jag säga. Point & click, men man kan ju tänka och fundera tillsammans. Brukar köra det med en polare ibland, riktigt kul spel också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Avstängd

Trodde ärligt coop-konsum sålde spel du mena att spela. xD

Medlem

@Sebastian V:

Spela det nya Coop-spelet!
- Anta rollen som butikschef, eller ett team av medarbetare!
- Rädda världen genom att öka andelen ekologiskt och fairtrade på butikshyllorna!

- Få stopp på inbrottstjuvarna - stoppa dem ifrån att sno det bästföre-passarade köttet:

- Lös mysterier i team ... 3 och 3:

Medlem
Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@Sebastian V:

Spela det nya Coop-spelet!
- Anta rollen som butikschef, eller ett team av medarbetare!
- Rädda världen genom att öka andelen ekologiskt och fairtrade på butikshyllorna!

http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_open_graph_ima...

- Få stopp på inbrottstjuvarna - stoppa dem ifrån att sno det bästföre-passarade köttet:
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=ac9...

- Lös mysterier i team ... 3 och 3:
http://d6jf7ok6u1qis.cloudfront.net/imengine/image.php?uuid=2...

Finns det ute redan?

Medlem

Som @fr0gg0 skrev innan "alien swarm reactive drop". Detta är alltså upp till 8 players coop! Före detta version som låg ute var max 4 spelare om man inte moddade både server å client. Om jag förstår det rätt kom den nya versionen ut relativt nyligen?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Som @fr0gg0 skrev innan "alien swarm reactive drop". Detta är alltså upp till 8 players coop! Före detta version som låg ute var max 4 spelare om man inte moddade både server å client. Om jag förstår det rätt kom den nya versionen ut relativt nyligen?

Stämmer, lirade det i helgen på LAN! 7 spelare var vi. Fungerade smärtfritt.

Medlem

Warhammer : Vermintide .
NHL och FIFA, kan ni lira tillsammans på.

Medlem

Borderlands!!!

Medlem

Divinity: Original Sin... Divinity 2 är på g och finns i Early oxå.
Jag hade själv missat dessa fantastiska RPGs fram till en månad sen då några hjältar på FZ tipsade mig.
Det är som en stadig blandning av Baldurs gate/Neverwinter nights, Diablo och Tyranny. Fantastiskt.

Medlem

Arma 3 Sa-Matra Wasteland (opptil 80 spillere). For co-op så bør man velge "independent" laget OG ikke minst, man må spawne inn i spillet, OG SÅ, lage en gruppe, slik at man fra det tidspunktet, kan 'spawne' på samme sted etterpå. Man kan også velge "blufor" eller "opfor" og så spiller man sammen med andre på samme lag. Spillere på samme lag, kan se en stor red prikk over hodet til hverandre, som gjør det rimelig enkelt å identifisere venn fra fiende. Noen ganger er det litt vanskelig å se prikken mot bakgrunnen.

Så, Sa-Matra Wasteland har en egen "launcher" som håndterer mod filer og nedlastning, som så skjer via Steam Workshop (automatisk). Lett og enkelt så sant man skjønner hvilke mod filer man skal velge for nedlasting (tror det er syv stykk nå, og dette tar noen timer å laste ned).

For å spille dette må man ha Arma 3, og muligens DLC hvis man absolutt skal ville bruke alle type utstyr i spillet. Det kan godt være at det følger med DLC når man kjøper Arma 3 i dag.

'Launcher' finnes her: https://wasteland.arma.su/

Arma 3 er "buggy" og har ikke det beste spillmekanikken, men Wasteland er fryktelig moro. Det kan være veldig spennende til tider.

Om selve spillet:
• Med 'launcher'en' så velger man en server som man vil spille på, og serveren har ett kart. Anbefaler å spille på Chernarus kartet (15x15km). En bør nok spille på en server med minst 20 spillere, ellers kan det bli litt kjedelig tror jeg.
• Rundt om på kartet finnes bygninger og veier, og ved alle steder det er bygninger så finner man alltid et eller flere kjøretøy, som også inneholder våpen og annet utstyr. Så man kommer raskt igang.
• I tillegg til å bekjempe andre spillere, så møter man også ai soldater som er flinke til å sikte når de først kikker på deg. Disse patruljerer på bestemte steder rundt om på kartet. En grei måte å skaffe utstyr på.
• Spillet har båter, kjøretøy og helikoptre.'
• Sjarmen med dette spillet, er at til tross for å spille på et stort område, så støter man på andre spillere, hvorsomhelst, og det er "missions" som dukker opp på kartet til stadighet som får spillerne til å flokke til disse stedene.

Tips:
• I innstillingene for Arma 3, fjerne "hotkey" for kjøretøy, som svinger hjula når du beveger på musa (bruke WASD knappene i stedet for, og ikke begge måter samtidig)
• I innstillingene for Arma 3, gjøre om "hotkeys" for granatkasting fra kun G til CTRL + G. Bruke G knappen for å velge mellom typer granater i stedet.
• Velge x4 eller x2 MSAA i Arma 3 innstillingene for grafikk, for å øke 'frames per second'.

Eksempel på spilling fra Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=b_xtejr37DU
(her i starten er det ai soldater man ser)

Medlem

Pit people. Lättviktig och lättförstådd strategi med en hel del rpgelement. Superflummigt med en tokhärlig humor och atmosfär. Coop låses upp efter 15-30 minuter.
Fortfarande early access förvisso, men det finns mycket att göra och spelet känns mycket mer färdigt än ofärdigt.

Medlem

Notera även att hans sambo inte gillar FPS för er som tipsar om såna spel.

Medlem

Commandos lirade man en hel del (old but gold).

Medlem

Fick mer tips än jag trodde jag skulle få, väldigt många är tyvärr för svårspelade för damen så hon tappar snabbt intresse för dem, dock kanske vi ska testa det nya spelet som butikschef på coop

De som verkar mest lovande hittills är Starbound och stardew valley (när co-op patchen kommer)

Medlem

Earth Defense Force 4.1, det skjuts en herrans massa, men det är inte first person.
Fullständigt hysterisk co-op.

Starbound är ett bra tips. Väldigt mysigt och kul för fler spelare.
Magicka 2 som någon tipsade om är också väldigt underhållande.

Medlem

Hej.
Craft The World har fått ett DLC för att spela coop mode.

Medlem

Coop spelet i Järna - ska hälsa på där idag tror jag, är runt hörnet för mig

12
Skriv svar