Inloggningsuppgifter sparas ej

ELF
Medlem
Inloggningsuppgifter sparas ej

Gick över till Firefox 64-bit igår och kände för en fullständigt clean install och idag märkte jag att firefox inte frågar om jag vill spara inloggningsuppgifterna när jag har skrivit in dessa och klickat på logga in. Varken Edge eller Internet Explorer frågar heller om jag vill spara uppgifterna.
Det fungerar där emot helt normalt på alla övriga sidor jag besöker och loggar in på.
Webbläsarna uppfattar att det är en form för inloggning, men något blockerar dem från att spara inloggningsuppgifterna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ELF:

Gick över till Firefox 64-bit igår och kände för en fullständigt clean install och idag märkte jag att firefox inte frågar om jag vill spara inloggningsuppgifterna när jag har skrivit in dessa och klickat på logga in. Har även testat i Edge och det strular även där.

Okej - du menar att de frågade på den gamla sajten? Låter ju som en funktion i webbläsaren, inte hos oss?


signatur
ELF
Medlem

Gjorde mitt första inlägg mer tydligt...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers

Ah, får nästan pinga @biberu på detta. Kanske är någon märkning av koden som måste till.


signatur
Medlem

@ELF: Tack, lägger till det här på listan.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

Lite necro på gammal tråd. Märkte samma problem nu när jag städade lite. Man får inte upp fråga om att spara lösenord för fz.se i Firefox (nuvarande version 67.0.4). Det fungerar däremot på Sweclockers och andra sajter i samma webbläsare. Väldigt liten grej, men påpekar det i alla fall.

1
Skriv svar