Overwatch-Torbjörn föddes ur Volvo och Warcraft-dvärgar

Robot
Overwatch-Torbjörn föddes ur Volvo och Warcraft-dvärgar

Säkerhet är viktigt när du ska skjuta någon i ansiktet.

#blizzard, #intervju, #overwatch, #sverige, #torbjorn


Medlem

Jag vet inte om storyn i Overwatch är så mycket att hänga i julgranen, som en barnvänlig variant av The Matrix bakgrundsstory, men den levereras på ett väldigt snyggt sätt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Den onda robotarmén The Omnics". Eh, inte riktigt va?

"Omnics are produced by omniums, automated robotics factories that were built with self-improving software algorithms which eventually became self-aware. As such, omnics are endowed with the capacity for free will".

Namnet på "armén" i detta fall är Null Sector.

"Null Sector was an extremist/terrorist group that utilized violent methods to achieve omnic rights."

Vet att det är nördigt, men men.

Medlem

"Problemet är att röstskådespelaren är amerikansk och vi vill helst undvika att göra en dålig tolkning av ett modersmål. Men skulle vi kunna lösa det på ett sätt som känns rätt för oss och det svenska språket, så varför inte?"

Det är ju redan en dålig tolkning

Skribent

@Manqs: Nörderi är vad vi lever för. Tack, jag fixar!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Jag hoppas alla är på det klara med vilka krafter man leker med när man vill ha "svenska voicelines" till Torbjörn. Det kommer bli någon i familjen Wahlgren som kommer stå för dessa.

Tänk på det!

Medlem

@billybob: Varför det? Skulle väl mycket VÄL kunna bli skarsgård också eller hur?

Medlem
Skrivet av raxogox:

"Problemet är att röstskådespelaren är amerikansk och vi vill helst undvika att göra en dålig tolkning av ett modersmål. Men skulle vi kunna lösa det på ett sätt som känns rätt för oss och det svenska språket, så varför inte?"

Det är ju redan en dålig tolkning

Jo, han låter lite som en skotte. Men de skulle definitivt kunna anställa en svensk med liknande stämma och låta honom rabbla några rader.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag gillar rösten till tobbe. Skiter i om han låter svensk, han låter väl svensk på samma sätt som mel gibson låter skotsk, dvs ingen bryr sig som inte kommer från landet.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar