Redaktionens Höp/Möp lirar Steel Division: Normandy 44

Robot
Redaktionens Höp/Möp lirar Steel Division: Normandy 44

Jocke tar sig an det senaste strategispelet från Wargame-utvecklaren Eugen Systems.

#steel-division, #ww2


Medlem

Börjar bli ganska sugen på detta... Förutom Ultimate General: Civil War (som Jocke DEFINITIVT borde prova) så har jag inte kört några storskaliga rts på länge.

Apropå höp/möpighet så borde de vars möpighet sträcker sig enda till 17/18-talet och sjöstrider kolla in Naval Action som är ett riktigt riktigt trevligt MMOSS (massively multiplayer online SJÖSTRIDS-SPEL).
(obs att en wipe på allt man äger förutom level/xp kommer att ske närsomhelst i early access dock, så vänta en stund med att börja spela mer seriöst)

Medlem

Streamen får godkänt. Musiken måste ni dra ner på. Hörde ju knappt vad ni pratade om.
Kunde faktiskt dragit ner på allt ljud.

Medlem

Blir intressant att testa det här senare, ser ut som att de fått ned tempot en aning mot wargame red dragon. Är det någon som har fått en uppfattning av hur mycket micro det är i spelet, samma nivå eller?

Medlem

Bennet, som fellow möp så måste jag be dig att spela wargame-sviten, i synnerhet Airland Battle. Mycket bra spelserie även om Steel division verkar bättre! Bra filmat, kul grej!

Medlem

Schnitzel-Fritzl! Honom har jag nog sett på slagfältet någon gång i 10 vs. 10 battles. Underbart spel för övrigt, har spelat dom gamla wargame spelen, men jag tyckte att tempot där var något för högt, och den nya frontlinjen känns mycket bättre än dom gamla zonerna. Hoppas bara att kampanjen blir bra...

Frilansare

Provat, approves! Körde mycket Ultimate General: Gettysburg också.

Skrivet av Ftmch:

Börjar bli ganska sugen på detta... Förutom Ultimate General: Civil War (som Jocke DEFINITIVT borde prova) så har jag inte kört några storskaliga rts på länge.

Apropå höp/möpighet så borde de vars möpighet sträcker sig enda till 17/18-talet och sjöstrider kolla in Naval Action som är ett riktigt riktigt trevligt MMOSS (massively multiplayer online SJÖSTRIDS-SPEL).
(obs att en wipe på allt man äger förutom level/xp kommer att ske närsomhelst i early access dock, så vänta en stund med att börja spela mer seriöst)

Frilansare

Vi håller med. Handlar bara om att förhandssäkra tekniken, vilket vi inte riktigt gjorde denna gång. Vi ska lösa mic-situationen också.

Skrivet av JaoL:

Streamen får godkänt. Musiken måste ni dra ner på. Hörde ju knappt vad ni pratade om.
Kunde faktiskt dragit ner på allt ljud.

Frilansare

Tack!
Många säger det, men min tid är sjukt begränsad pga småbarn så jag väljer med yttersta noggrannhet. Wargame kommer nog tyvärr få vänta.

Skrivet av PerAstra:

Bennet, som fellow möp så måste jag be dig att spela wargame-sviten, i synnerhet Airland Battle. Mycket bra spelserie även om Steel division verkar bättre! Bra filmat, kul grej!

Frilansare

Kört en del 10v10. Bra nerv i sådana fighter, samt att man kan gömma sig lite i mängden om man har en dålig dag... Vi ses på slagfältet!

Skrivet av Lognoreng:

Schnitzel-Fritzl! Honom har jag nog sett på slagfältet någon gång i 10 vs. 10 battles. Underbart spel för övrigt, har spelat dom gamla wargame spelen, men jag tyckte att tempot där var något för högt, och den nya frontlinjen känns mycket bättre än dom gamla zonerna. Hoppas bara att kampanjen blir bra...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Provat, approves! Körde mycket Ultimate General: Gettysburg också.

Fint! Nu finns ju slaget om Gettysburg dessutom med i spelet, mycket trevligt.

Medlem

Kul och se!
Ljudet var redan avhandlat och är säkert rätt nästa vända

Kikade förra gången när det var någon spelvideo uppe för spelet och det ser onekligen väldigt trevligt ut.

Nu har jag personligen inte kört så mycket "smågubbe spel" på ett längre tag, och då det begav sig i någon större utsträckningen var nog så länge sedan som C&C tiden och några efterföljare till den.
Förstås blev det något lite CDV och Company of Heroes senare men har inte haft något direkt "sug" till speltypen under senare år, men nu har faktiskt lite köplust infunnit sig och ett behov? av Steel Division

Gillar den dynamiska frontlinjen som känns nytt (i alla fall för mig) och "line of sight" såg riktigt trevligt ut som vad jag kommer ihåg jag inte såg då jag tittade på han som spelade förra gången. (om jag nu inte gått och blivit senil)

Har just nu 3 saker i ämnet på min önskelista på steam efter inspirationen från tidigare då jag kollade lite här, men lutar nog just nu mest åt Steel Disvision.

Steel Disvision
Sudden Strike 4
Blitzkrieg 3

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Frilansare

@cb99: "Smågubbespel" är den nya genrebeteckningen!

Medlem

Själv spelat en del, riktigt roligt spel. Jag ser fram emot att spela mer när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kört en del 10v10. Bra nerv i sådana fighter, samt att man kan gömma sig lite i mängden om man har en dålig dag... Vi ses på slagfältet!

Exakt! Mina dåliga dagar verkar dock vara något fler än dom bra än så länge, men jag är nöjd så länge jag någorlunda lyckas hålla min sektion i status quo.

1
Skriv svar