Problemet jag har med warhammer

Medlem
Problemet jag har med warhammer

Har spelat warhammer nu sen headstart, gillade det direkt och njöt verkligen av stämningen.

Gillade känslan att alltid ha något att göra, lira ett scenario, sen dra någon public quest, sen några solo, sen någon till pq, scenario, world pvp osv.

Riktigt grymt var helt fast i det och hade inga som helst klagomål.

Nu sista dagarna har jag dock nästan tröttnat och knappast orkat logga in pga en anledning.

Min server är rätt så obalanserad, mycket mer Destruction än Order.

Det här kan totalt knäcka ett spel som är byggt runt pvp.

Jag spelar spelet för jag gillar pvp och iden att ha en stor karta med ett stor krig man deltar i.

Tyvärr när vissa servers är obalanserade, så blir det riktigt trist ofta.

Har inte kunnat gå upp en enda renown rank alls på två dagar.

PVP är helt dött, destruction har ALLA keeps och points överallt, alltid.

Scenario kommer man in i en gång om dagen, om ens det, och det är om man signar upp för alla.

Det har gått så långt att ibland låter vi order ta en point, för att sedan återta den, backa av, låta order recappa och om och om igen för att få pvpa och få renown alls.

Det har vekrligen fått mig att börja ogilla spelet sista dagarna, drar mig från att logga in alls.

Det är så jäkla synd, då spelet hade varit enormt kul om servern varit mer balanserad.

Lite svårt att veta hur balansen blir när alla servers har low på båda sidorna.

Tycker Mythic borde infört nån slags spärr så servrarna blir någorlunda balanserade.

Hade fortsatt älska spelet om jag lirade på en annan server där balansen var normal, och pvpn var aktiv som jag vet att den är på många servers.

Spelet är verkligen riktigt kul, men se upp med att hamna i min situation, kolla hur serverbalansen utvecklar sig och välj sedan.

Jag tänker lägga spelet på is ett par veckor och se vad som händer.

Medlem

Du har inte funderat på att rolla order för att själv ta itu med problemet lite grann då?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Av ren nyfikenhet, vilken server spelar du på?

Sen så kan jag hålla med dig lite, tycker det är väldigt mycket destruktion på min server Karak Azgal och dom har alla flaggor/keeps men när folket väl samlas på order sidan så smiskar vi dom
Dessutom brukar vi vinna dom flesta scenarion så det känns inte som att spelet blir tråkigt än på ett tag.

Tycker också som ovan att om det nu börjar kännas tråkigt för att man är för överlägsen, varför inte prova att vara den underlägsna?


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem
Skrivet av smuts:

Du har inte funderat på att rolla order för att själv ta itu med problemet lite grann då?

Och slänga bort de nästan 2 dygn jag lagt ner på min nuvarande char? Nej det tycker jag inte jag borde behöva göra.
Bara för att jag går över ändras inte balansen heller.

Synd om dom som spelar Order på vår server med, de kan aldrig köpa renown gear heller då dom aldrig har någon keep.

Gillar förövrigt inte Order raserna heller rent designmässigt men det är smaksak.

Som sagt klagar inte på warhammer alls, gillar mekaniken enormt, menar bara att spelet är helt beroende av att ha en balanserad server.

Då är spelet riktigt grymt och enormt underhållande.

Tror min server heter Karag-Izor någonting.

Medlem

Ni kanske inte vet om det men i MMORPG spel är det meningen att man ska MINDLESS GRINDING, inte njuta. Såna här spel är egentligen inte roliga alls, vi är bara för dumma för att fatta det.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av BigD:
Skrivet av smuts:

Du har inte funderat på att rolla order för att själv ta itu med problemet lite grann då?

Och slänga bort de nästan 2 dygn jag lagt ner på min nuvarande char? Nej det tycker jag inte jag borde behöva göra.
Bara för att jag går över ändras inte balansen heller.

Kan vara surt att slänga bort 2 dagar.

Jo om du går över blir det 2 gubbars skillnad. Inte 1 utan 2 gubbar för destruction får 1 mindre och order får en mer
Så om ca 200 andra på din server hade gjort samma sak hade eran server varit balanserad.

Kan förstår varför destruction har fler spelare. Dom har mycket roligare klasser.

Medlem

Det blir ju alltid LITE skillnad. Kan dock som du säger vara surt att slänga bort två dagar, men är det inte värt det för balansen skull? Tänk om flera skulle göra det. Varje klass har ju dessutom en motsvarighet på "andra sidan".

Edit:

Kan för övrigt säga att vi har samma problem på servern där jag spelar. Dock håller order en hel del keeps och points dom också. Har funderat på att rerolla på order istället, men sitter ändå i samma båt som dig... Men jag ska nog göra det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Det blir ju alltid LITE skillnad. Kan dock som du säger vara surt att slänga bort två dagar, men är det inte värt det för balansen skull? Tänk om flera skulle göra det. Varje klass har ju dessutom en motsvarighet på "andra sidan".

Edit:

Kan för övrigt säga att vi har samma problem på servern där jag spelar. Dock håller order en hel del keeps och points dom också. Har funderat på att rerolla på order istället, men sitter ändå i samma båt som dig... Men jag ska nog göra det.

En witchhunter och en witchelf är nästan samma klass. Men det är lite skillnader och själv föredrar jag witchelf som roligare klass

Inaktiv
Skrivet av oNliner:

Av ren nyfikenhet, vilken server spelar du på?

Sen så kan jag hålla med dig lite, tycker det är väldigt mycket destruktion på min server Karak Azgal och dom har alla flaggor/keeps men när folket väl samlas på order sidan så smiskar vi dom
Dessutom brukar vi vinna dom flesta scenarion så det känns inte som att spelet blir tråkigt än på ett tag.

Tycker också som ovan att om det nu börjar kännas tråkigt för att man är för överlägsen, varför inte prova att vara den underlägsna?

World RvR vinner dest oftast ja, men i scenarios tycker jag order smiskar oss fett konstant på Karak Azgal. De flest dest verkar inte ha en aning om vad dom skall göra, utan springer runt o har små mini-battles överallt Iaf i T2 på chaos sidan.

Medlem

Men scenarios är ju uppgjorda, avgränsade och alla är jämnt grupperade. Det får man tänka på också.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

På min server är det samma sak. Jag spelar order och under prime time är det alltid high population destruction och medium order. VI äger de totalt i scenarios, men har inte ett enda keep. Problemet som jag har haft i world PvP e att inte en jävel attackerar oss från destruction om de inte e typ 10 ggr så många...

Känns precis som ngn sade ovan att när man väl får order att göra ett försök dominerar vi totalt, men det händer för sällan...

Inaktiv

Det kommer med all säkerhet jämnas ut med tiden. Brukar ofta vara väldigt obalanserat precis vid releasen. Kör upp lite alts sålänge

1
Skriv svar