Prey-demo ute nu – spela första timmen från rymdäventyret

Medlem

@Struggle: Fifa 16 verkar också ha använt Denuvo och ha kringåtts snarare än crackats genom sitt demo. Det är i så fall alltså återigen inte frågan om någon slags logging och jämförelse mellan demoversioner och fullständiga spel. Som din källa säger var det ju en annan grupp orelaterad till Voksi som dessutom arbetat på Denuvo under en längre period som vid ungefär samma tillfälle släppte en riktig crack. Voksi må ha varit först och därmed ha väckt hoppet bland piraterna igen men han hade inget med den riktiga cracken att göra.

Sedan tog jag det som självklart att man inte kunde installera demon och sedan starta det färdiga spelet, naturligtvis krävdes där modifikationer, jag menade bara att demon inte "gav hackare mer insikt i hur kopieringsskyddet fungerar", vilket bör stödjas av att RotTR och inte Doom var först att crackas samt att Voksi inte var relaterad till cracken.

Mitt resonemang är också spekulativt, därav att jag lämnat öppet för att du har rätt och bara argumenterat för att exemplet du ville lyfta fram som anledning till att Prey-demon inte släpps på PC inte fungerar. Jag accepterade att demon hypotetiskt skulle kunna användas vid utveckling av cracks, men utan större moderna exempel på att sådant skett, vilket du fortfarande inte försett mig med, betraktar jag inte detta som ett tillräckligt allvarligt hot mot utvecklaren för att de ska låta bli att släppa demot på PC.

Även jag är färdig med diskussionen, som du och andra nämner har den dragit lite väl off topic, även om tråden är död nog vid det här laget att det knappast spelar någon roll.

12
Skriv svar