Nintendo släpper New 2DS XL – storväxt bärbar med en dimension mindre

Robot
Nintendo släpper New 2DS XL – storväxt bärbar med en dimension mindre
Medlem

Aa kul då men det är för barn.

Inaktiv

Så de lägger fokus på att förnya 2Ds, men inte sådant som folk vill köpa? Retro konsoler t.ex..
Dessutom så skulle väl all fokus ligga på Switch framöver eftersom den är så underbart bra som multikonsol..

Förstår verkligen inte Nintendos prioriteringar alls längre..

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Så de lägger fokus på att förnya 2Ds, men inte sådant som folk vill köpa? Retro konsoler t.ex..
Dessutom så skulle väl all fokus ligga på Switch framöver eftersom den är så underbart bra som multikonsol..

Förstår verkligen inte Nintendos prioriteringar alls längre..

Den asiatiska marknaden är en helt annan än den i lilla Sverige. Bärbara enheter säljer otroligt bra där så jag kan förstå att Nintendo vill släppa denna.

Håller dock med att det är otroligt märkligt att stoppa produktionen av NES mini.. korkat.

Medlem

Kanske ett köp då, använder ändå aldrig 3d funktionen på min och en större variant vore nog skönt.

3D förstör typ alla filmer spel, hoppas det dör ut snart..

Medlem

Jag förstår inte riktigt Nintendos line-ups. De har en undermåttlig konsol (SWITCH) som imponerar som en portabel enhet bortsätt från svag batteritid, 2 år gammal teknik och ett spel som sålt bättre än antal enheter på marknaden. Sen har de flera andra portabla enheter som är helt inkompatibla med deras konsol (som egentligen är en portabel enhet) och som har teknik från mitten av 2000-talet? Och alla verkar trotts detta sälja väldigt bra?

Eller har jag förstått saken fel…?

eld
Medlem
Skrivet av erik.dv:

Jag förstår inte riktigt Nintendos line-ups. De har en undermåttlig konsol (SWITCH) som imponerar som en portabel enhet bortsätt från svag batteritid, 2 år gammal teknik och ett spel som sålt bättre än antal enheter på marknaden. Sen har de flera andra portabla enheter som är helt inkompatibla med deras konsol (som egentligen är en portabel enhet) och som har teknik från mitten av 2000-talet? Och alla verkar trotts detta sälja väldigt bra?

Eller har jag förstått saken fel…?

Kanske kan vara så att dom är rätt bra konsoller båda två?

Medlem

Perfekt, nu förlängs livslängden ytterligare på 3DS.
Som någon som kom in sent i 3DS platformen så är det här mycket välkomnande!

Medlem

Gillar designen. 3DS har många bra spel. Varianten som är vit med brandgula knappar är galet snygg. Hade köpt en om jag inte redan ägt två 3ds. Har 3d alltid avstängd då det gör mig åksjuk.

Medlem

Beställde Precis mitt första 2DS på cdons "rea" . 900 kr plus Mario kart 7.

Ska man avbeställa och vänta? Är fan långt tills 28 Juli och vill ju ha något denna sommar.
Aaah alla dessa val i livet.. x)

Medlem

Trevligt. Till skillnad från Switch har 3Ds stöd för både film, Youtube och Netflix.

Överväger ett köp för att ha något bättre än mobilen till tågresor och flyg.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

@gusgun577: Det är ju aldrig fel att kunna fälla ihop konsolen. Gör den mindre och skyddar skärmarna utan att behöva väska. Om du tycker det är värt 800kr extra, och orkar vänta tycker jag att du ska avbeställa.

Medlem

@mh76: Blir nog att ha kvar beställningen, behöver nått till sommaren
Gissar man inte får nått spel med denna heller. (nya 3dsxl hade ju inte ens någon laddare med)
Så blev ju bara 550 för konsolen + 350 för mario kart.

Avstängd

Vilken tråkig produkt!

Medlem

Själv gillar jag 3d funktionen olika.
I new super mario vill jag ha lite 3d men i tex zelda link between worlds vill jag ha max


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte ett new 3DS xl för några månader tillbaka. Jag är riktigt nöjd då det är perfekt att ligga i sängen att spela lite innan man ska sova. Förstår dock inte vitsen med att släppa dessa 2DS konsoler. Man behöver ju inte ens använda 3d funktionen på ett 3DS..
Dock var båda varianterna sjukt snygga!

Medlem

Blev nästan sugen för den var så jäkla snygg. Men svårt att motivera ett köp av en så pass gammal konsol. Blir mest förvirrad av Nintendos alla produkter, de konkurerar med sig själva nästan.

Medlem

Den ser ju skitful ut men alla tycker ju olika.

Medlem

Svintråkigt, onödig "uppdatering" av New Nintendo 3DS. Blir absolut inget köp.
Jag väntar tills Xbox Scorpio kommer den ska köpas garanterat.

1
Skriv svar