Oväntad utveckling för Nintendos mobilsatsning

Robot
Oväntad utveckling för Nintendos mobilsatsning

Trots att Super Mario Run laddats ner tio gånger mer tjänar man mer på Fire Emblem.

#fire-emblem-heroes, #super-mario-run


Medlem

Tror modellen med microtransaktioner kommer bli allt vanligare även i storspel, på gott och ont. Personligen gillar jag inte modellen, och köper väldigt sällan något in game för riktiga pengar. Har köpt något enstaka skin i CSGO för att sedan inse hur förbannat onödigt det är att lägga pengar på sånt.

Men folk generellt verkar ju inte ha något problem med att spendera pengar på sånt, titta bara på GTA Online. Tråkigt att det inte ska kunna gå att utveckla mer klassiska DLC jämsides med GTA Online.

Men ja angående Mario Run så är nog det höga priset en stor bidragande faktor till att folk inte köper det. Eller för att det är tråkigt, vad vet jag, jag har inte testat.

Medlem

Satan också! Det här är ju ytterligare ett steg till att microtransaktioner kommer bli allt mer vanligare -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Tro f-n detta, folk vill inte spela tills bra egenskaper eller skapa tålamod för det. Vill ha allt på en gång och därför är mikrotransaktioner briljant.. för de som tjänar på det förstås.

Medlem

Microcrap...the spawn of Satan

Medlem

Avinstallerade Fire Emblem Heroes idag då jag blev bara mer frustrerad än glad av att spela det. Spelar även Brave Exvius som också är ett Gacha men är mycket gladare av att spela det, så det har inget med självaste Gacha i sig att göra. Gillar man spelet så go ham, men personligen är jag inte så värst glad över utvecklarnas beslut till content och (särskilt)banners hittills.

Medlem

Så länge jag får köpa mina, ursäkta uttrycket, 'riktiga spel' på dedikerad hårdvara så får Nintendo gärna tjäna några extramiljoner på mobilmarknaden.

Moderator | Testpilot

Tycker Fire Emblem heroes har varit riktigt kul. Inte lagt ned en enda krona och det behöver man verkligen inte heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker ändå Nintendo gjorde rätt med mario. Hade dom prislagt spelet billigare eller lagt in microtransaktioner så hade det känts som ett slit-och-släng spel.

Medlem

Svaret blir enklare om Man spelat de två spelen. Mario är väldigt meh och FE är nästan riktigt bra.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar