Overwatch passerar 30 miljoner spelare

Robot
Fragtjuv

Kul för Blizzard. Jag tycker att Overwatch är total spelglädje.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Det är väl ett helt okej spel men trist att Blizzard vägrar ge support för 21:9 och det hade varit fint om Hanzo plockades bort ur spelet

Medlem

Tänk om blizzard hade gett overwatch-communityn samma möjlighet till moddning som de gör med starcraft. Vilka jäkla spel det hade kommit fram. Overwatch motorn i grunden är ju sjukt bra, tyvärr utnyttjar inte blizzard det spelmässigt utan håller fast i sina tankar om att "alla ska känna sig lika bra".

Inaktiv

Borde det inte heta "30 miljoner sålda kopior"?
För det är knappast 30 miljoner aktiva spelare.

Avstängd

Fem miljoner är en dålig gissning.

Antal spelare som lirar Hanzo:

PC:
QuickMatch: 4,73%
Competitive: 1,12%

PS4:
QuickMatch: 4,7%
Competitive: 1,02%

Xbox:
QuickMatch: 5,32%
Competitive: 0,98%

Medlem

Spelar inte overwatch men jag tvivlar på att moddar skulle vara en bra idé? Är inte hela grejen att det är en solid upplevelse utan egna inställningar och moddar. Är sugen på att köpa det men tyvärr så prioriterar jag andra spel. Jag är mycket för original upplevelsen i spel. Hinner ändå aldrig fortsätta fixa med spel efter att ha kört dom i 100 tim+. Då är jag rätt klar med dom och vill spela något annat.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Borde det inte heta "30 miljoner sålda kopior"?
För det är knappast 30 miljoner aktiva spelare.

Håller med, själv skaffa jag spelet men tyckte inte det va kul. Körde 30-60min, sen orka jag inte mer. Fick iaf ett par vingar på köpet till diablo3 som jag hade nytta av:P

Medlem

Filthy casuals .

Nä men på allvar... det är ett FPS med inbyggda cheats så alla kan känna sig duktiga.

Skribent
Skrivet av anon_306295:

Borde det inte heta "30 miljoner sålda kopior"?
För det är knappast 30 miljoner aktiva spelare.

Hade det handlat om aktiva spelare hade jag nämnt det i texten.

Medlem
Skrivet av Marcus Grönskog:

Hade det handlat om aktiva spelare hade jag nämnt det i texten.

Samma som när man säger att det är 20 spelare i varje lag i hockey då?
om man bara säger spelare så tolkar nog de flesta det som aktiva skulle jag tro.
knappast att man säger att fotbollen har 8 miljoner spelare i sverige bara för att några sparkat boll någon gång
30 miljoner sålda ex. är ändå en respektabel summa!

Inaktiv
Skrivet av Marcus Grönskog:

Hade det handlat om aktiva spelare hade jag nämnt det i texten.

Visst, menar inte att det skulle vara något fel med artikeltexten men det känns som att Blizzard medvetet uttalar sig på detta sätt av en anledning.

I giffen på Overwatch-twittern så står det 30 million players and rising...
Jo konstigt vore det väl annars, men det betyder inte nödvändigtvis att det är fler som spelar spelet.

Medlem

Toppenlir. Välförtjänt.

Citat:

Vågar vi gissa att fem miljoner lirar Hanzo?

Nja, fem miljoner VILL lira Hanzo men får inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av PsyX:

Filthy casuals .

Nä men på allvar... det är ett FPS med inbyggda cheats så alla kan känna sig duktiga.

Cheats är cheats för att den som cheatar har dom, och dom handra har dom inte. Har alla cheats så har ingen cheats.

Jag tror att det du vill sätta fingret på är att ens "aim" är nedprioriterat iaf på de flesta karaktärer, och större vikt läggs ist på saker som att spela på ett sätt som kompletterar andra i laget samt strategi och avvägda anfall/reträtter med mera.

Jag är iaf en som tycker det är gött att 95% av det som är avgörande i en shooter inte är hur bra man är på att sikta på folks huvuden. Smaken är som baken men det fungerar för mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför sånt jävla hat mot Hanzo? Irriterar mig varje jävla gång. Kan du spela Hanzo kan du göra så mkt carry plays för ditt lag.

Kom inte heller med "men det är dom som inte kan spela Hanzo"
Tycker du en som inte kan spela Reinhardt ska spela Reinhardt.

Jävla ärthjärnor.

Innan ni säger emot mig så är jag Main Hanzo, rankad GM (2 konton)

Gnällkuk
Skrivet av Soul:

Varför sånt jävla hat mot Hanzo? Irriterar mig varje jävla gång. Kan du spela Hanzo kan du göra så mkt carry plays för ditt lag.

Kom inte heller med "men det är dom som inte kan spela Hanzo"
Tycker du en som inte kan spela Reinhardt ska spela Reinhardt.

Jävla ärthjärnor.

Innan ni säger emot mig så är jag Main Hanzo, rankad GM (2 konton)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fixar inte detta spel. Testade Overwatch när det var gratis i höstas men det går alldeles för snabbt i tempo för mig med allt hoppande o skuttande. Battlefield spelen är mera för mig med rätt tempo, som även är riktiga krigsspel som faller mig i smaken, med körbara fordon som pansarvagnar o helikoptrar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fixar inte detta spel. Testade Overwatch när det var gratis i höstas men det går alldeles för snabbt i tempo för mig med allt hoppande o skuttande. Battlefield spelen är mera för mig med rätt tempo, som även är riktiga krigsspel som faller mig i smaken, med körbara fordon som pansarvagnar o helikoptrar.

Du kan inte jämföra dessa två spel mer än att båda är fps...

Medlem
Skrivet av hälliz:

Du kan inte jämföra dessa två spel mer än att båda är fps...

Nej jag vet. Menar bara att jag inte grejar Overwatch, Quake, Unreal Tornament osv. To fast for me...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Anton Q: hälften av hjältarna har fan autoaim. I ett fps kan jag tycka att aimen ska vara central. Sen vet jag inte riktigt var de svåra i spelet ska komma? Att hitta en bra comp och lära sig att spela som ett lag är ju knappast unikt till overwatch, så då kan man ju fråga sig vad som är kvar
Ett fps där du inte behöver aima. Och vad mer? Har spelat en del overwatch själv men tröttnade väldigt snabbt då spelet saknar djup. Kul som xasual spel men dom överskattat dom alla blizzard produkter

Medlem
Skrivet av faceslicer:

hälften av hjältarna har fan autoaim.

Njaa. Soldier om han har sin ultimate uppladdad och arguably Reinheart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har lite hatkärlek till skiten, dåligt placement syste, leavers och du blir punished om någon lämnar ditt lag. Dåligt balansering men det är klassiskt Blizzard dock.


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Anton Q: mcree ult, samtliga shaft vapen (apan o symmetra) mei spray, sen kan vi gå in på hur lätt de är att träffa med många andra. Hanzo hitbox är fortfarande mupp, roadhogs krok är målsökande. Seriöst han behöver nerfar hårt. Torbjörn är en turret, dva är lätt o träffa me. Asså var kommer "skulle" in i de här spelet?

Avstängd
Skrivet av faceslicer:

@Anton Q: mcree ult, samtliga shaft vapen (apan o symmetra) mei spray, sen kan vi gå in på hur lätt de är att träffa med många andra. Hanzo hitbox är fortfarande mupp, roadhogs krok är målsökande. Seriöst han behöver nerfar hårt. Torbjörn är en turret, dva är lätt o träffa me. Asså var kommer "skulle" in i de här spelet?

Du låter mest som en som det inte går så bra för i spelet, som skyller på speldesignen när du blir ägd av andra.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Du låter mest som en som det inte går så bra för i spelet, som skyller på speldesignen när du blir ägd av andra.

Som jag sa innan, mest barn som spelar spelet. du bevisade precis det. . .

Avstängd
Skrivet av faceslicer:

Som jag sa innan, mest barn som spelar spelet. du bevisade precis det. . .

När sa du det? Och nej, jag har inte bevisat nånting du påstått.

Medlem

@faceslicer: Jag känner mig relativt tvärsäker på att det finns massor med duktiga lag av Overwatch spelare som skulle spö dig och dina kompisar, eller mig och mina kompisar varje gång, hur mycket vi än försökte. Jag är övertygad om att det finns mycket skill i spelet. Sen exakt vad det sitter i kan man ju spekulera i, och diskutera kring. Klart är att det är mycket i hur bra man är på lagspelet.

Jag tror inte det är mindre skill i det än jag tänker att det är i spel du spelar och gillar. Men att du gillar och observerar en annan typ av skill mer. Vilket är helt fair, men behövs inte klankas ner på Overwatch för dä, tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar