[Youtube] Spelar H1Z1 KotK och vill ha lite feedback och kritik

Medlem
[Youtube] Spelar H1Z1 KotK och vill ha lite feedback och kritik

Hej.

Den här posten handlar lite om att promota mig själv på sätt och vis, för det är roligt om folk kollar på ens videos efter att man spenderat en tid på att göra dem! Men jag tänker inte tigga subs eller likes.

Tanken med min youtube kanal är att främst ladda upp videos från när jag och mina kompisar spelar. Det är inte bara att de ska vara underhållande för andra att titta på, men vi ser dessa filmer som roliga minnen för framtiden. Och för att andra ska tycka om att kolla på mina videos så behöver jag lite feedback Jag personligen har alltid gillat att spela in och spara klipp/ljud för att kolla tillbaka på för nostalgisk värde, och jag har gjort det av och från sedan 2005-2006. Men det är inte förrän nu det har kommit till skott med själva redigeringen på riktigt (vilket jag är lite ringrostig på). Just nu spelar vi mycket H1Z1 - King of the kill, och det finns planer på att kanske starta en stream också.

Jag undrar om ni tycker att det verkar underhållande? Klipper jag av vid rätt tidpunkt? Är musiken för hög? Jag är medveten om att min mick ändrar volym osv, men det är för att jag hade en dålig mick vid tillfället vi spelade in. Har en bättre mick nu.

Uppskattar all kritik/feedback.

Update
Laddat upp en ny video där jag försökt lägga in lite feedbacken jag fått.

* Den innehåller subtitles nu, känns dock lite weird då jag inte sett det på andra games. Men jag tror det kan hjälpa lite.
*Lagt in en bättre description så som jag fått som kritik innan.
*Musiken är lite kortade och är inte över hela klippet, detta är nu möjligt för att jag använder en mick som inte brusar!

Här är länken till video:
https://www.youtube.com/watch?v=zGLpRRrU724

Medlem

@GOSTAR: Kollade 1 min innan sonen smög in, lite väl många "faan per minut"..

edit: ska kolla mer snart

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR: Kollade 1 min innan sonen smög in, lite väl många "faan per minut"..

edit: ska kolla mer snart

Haha förlåt! Det är tyvärr så vi pratar med varandra sent på natten när vi gibbar

Medlem

@GOSTAR: Ni har ingen diskussion riktad till de som ser på youtube-klippet. Utan det man kan höra är era kommentarer till varandra när ni spelar, så man känner sig ganska utanför som ser på.

Jämför med någon som spelar på Twitch och har någon sorts kontakt med publiken som ser på.
Om ni inte säger något som är riktad åt åskådarna så blir det era privata spelstunder, oavsett hur bra ni klipper och redigerar.

Förslag:
Ni skulle kunna lägga till en narrator över detta klipp som förklarar och drar historier med detta klipp som bakgrund. Ni kan förslagsvis ha en person som berättar eller alla tre som kommenterar.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR: Ni har ingen diskussion riktad till de som ser på youtube-klippet. Utan det man kan höra är era kommentarer till varandra när ni spelar, så man känner sig ganska utanför som ser på.

Jämför med någon som spelar på Twitch och
har någon sorts kontakt med publiken som ser på.

Ok!

Tycker du man borde kommentera vad som händer live eller lägga in en voice over? För jag tänker att man kanske når fler tittare om man har en voice over på engelska (om man lyckas göra det på ett bra sätt mao).

Medlem

@GOSTAR: Ja, kör på det sätt som känns bäst, så länge ni söker kontakt med publiken.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR: Ja, kör på det sätt som känns bäst, så länge ni söker kontakt med publiken.

Ok!

Tack för feedbacken, uppskattas mycket!

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR: Ni har ingen diskussion riktad till de som ser på youtube-klippet. Utan det man kan höra är era kommentarer till varandra när ni spelar, så man känner sig ganska utanför som ser på.

Jämför med någon som spelar på Twitch och har någon sorts kontakt med publiken som ser på.
Om ni inte säger något som är riktad åt åskådarna så blir det era privata spelstunder, oavsett hur bra ni klipper och redigerar.

Förslag:
Ni skulle kunna lägga till en narrator över detta klipp som förklarar och drar historier med detta klipp som bakgrund. Ni kan förslagsvis ha en person som berättar eller alla tre som kommenterar.

Va? Det är ju dem som spelar, varför ska dem prata med någon sorts.. imaginary publik? Från min sida, så är detta helt inte alls vad någon tänker på, om du nu inte är sjukt självupptagen.

Tyckte det var helt klart underhållande. Inte för många krystade skämt eller jobbiga personligheter. Såg inga som helst problem med editeringen. Är sämst på att ge konstruktiv kritik, men jag försökte.

Kritiken: Hur kan du lira med så hög sens i KotK. ;_;

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Va? Det är ju dem som spelar, varför ska dem prata med någon sorts.. imaginary publik? Från min sida, så är detta helt inte alls vad någon tänker på, om du nu inte är sjukt självupptagen.

Tyckte det var helt klart underhållande. Inte för många krystade skämt eller jobbiga personligheter. Såg inga som helst problem med editeringen. Är sämst på att ge konstruktiv kritik, men jag försökte.

Kritiken: Hur kan du lira med så hög sens i KotK. ;_;

Haha tack för så mycket positiv feedback Vi tänkte att vi spelar när vi kan, och om det blir en rolig match med relativt mycket kills så gör vi en fin video av det! Så vi försöker inte krysta fram något, utan det är våra vanliga konversationer som presenteras.

Jag tror jag förstår jokkepalms kritik, jag tror att han föredrar någon annan typ av spelvideos än det jag tänkt skapa (vilket är mer let's playit I guess?). Men det är ingen helt konstig idé (tycker jag själv) att göra vissa videos när man riktar sig mer åt tittarna än själva spelet! Tänk typ frankieonpc eller jackfrags, båda har en kombination av att prata med tittarna och spela spelet Jag kanske testar att göra en sån video lite senare i framtiden när jag vant mig mer vid youtube och redigering osv.

Angående sensen, jag spelar med 0 på alla sensitivities förutom i vehicles, vilket ligger på 20, med 800 dpi inställt

Medlem
Skrivet av GOSTAR:

Haha tack för så mycket positiv feedback Vi tänkte att vi spelar när vi kan, och om det blir en rolig match med relativt mycket kills så gör vi en fin video av det! Så vi försöker inte krysta fram något, utan det är våra vanliga konversationer som presenteras.

Jag tror jag förstår jokkepalms kritik, jag tror att han föredrar någon annan typ av spelvideos än det jag tänkt skapa (vilket är mer let's playit I guess?). Men det är ingen helt konstig idé (tycker jag själv) att göra vissa videos när man riktar sig mer åt tittarna än själva spelet! Tänk typ frankieonpc eller jackfrags, båda har en kombination av att prata med tittarna och spela spelet Jag kanske testar att göra en sån video lite senare i framtiden när jag vant mig mer vid youtube och redigering osv.

Angående sensen, jag spelar med 0 på alla sensitivities förutom i vehicles, vilket ligger på 20, med 800 dpi inställt

Jo, jag antar det. Låter ju mer som att han vill kolla på en streamer som spelar och pratar samtidigt istället för den sortens videor som du har släppt. Som är mer.. roliga händelser i era games osv.

Bokmärkte din kanal iaf. Alltid kul med lättsamma och humoristiska h1z1 vids.

Och verkligen? Såg mer ut som att du körde på hög sens, heh.

Och, det var inga problem alls med ljudet. Tyckte det lät bra. Vissa har ju musik som överröstar allt, men så var det inte alls i dina vids. Jag är rätt så överkänslig när det kommer till ljud vanligtvis, men det var en helt okay nivå för mig.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Jo, jag antar det. Låter ju mer som att han vill kolla på en streamer som spelar och pratar samtidigt istället för den sortens videor som du har släppt. Som är mer.. roliga händelser i era games osv.

Bokmärkte din kanal iaf. Alltid kul med lättsamma och humoristiska h1z1 vids.

Och verkligen? Såg mer ut som att du körde på hög sens, heh.

Och, det var inga problem alls med ljudet. Tyckte det lät bra. Vissa har ju musik som överröstar allt, men så var det inte alls i dina vids. Jag är rätt så överkänslig när det kommer till ljud vanligtvis, men det var en helt okay nivå för mig.

Oj tack så mycket Det gör mig asglad att du tyckte det var värt att bokmärka!

Det där med sensen, det är nog en vana vid att ha låg sens när jag körde CS förr Så mina rörelser täcker hela bordet i princip.

Medlem

@GOSTAR:

Jag håller med @Arkaith om att det är bra kvalité i framställningen, men jag står fortfarande kvar vid min åsikt om att det vore mer inbjudande om ni kommunicerade med åhörare.

Ni måste inte ha voice-over, det kan räcka med en textsammanfattning till videon.
Något narrativ, berättelse. Något som ger oss sammanhanget, vad som händer i filmen, samt lämnar oss sugna på att se mer.

Exempelvis som i Calles video:

Skrivet av Calles Videobeskrivning:

Efter en riktig skitomgång lyckas jag ändra klamra mig fast och är plötsligt bland de tio överlevande.

Folk dödar varandra till höger vänster och jag lyckas smyga ut på högerflanken...

Texten ovanför fungerar som en trailer till vad vi ska få se på filmen.

Calles filmklipp som det är nu är dock en aning långt.
Han kan exempelvis förbättra videon genom att:

  • lägga in en voice over.

  • snabbspola förbi de segaste delarna i klippet.

  • Beskriva i detalj vad som hände så man förstår vad han menar med "skitomgång".

(obs. nu tror jag att Calle bara laddade upp klippet utan redigering,
eftersom vi redan fått sammanhanget och "trailern" i fräcka fredag)

Calle beskriver lite mer utförligt vad han menar med skitomgång i " Fräcka Fredag (kolla på klippet) ".

En annan kraftfull komponent i berättandet till Calles Video är ju att
Joakim hjälper till med att bygga upp förväntan:
"En halvtimma innan, så hörde vi ett skrik inne på kontoret: ARRARARGHGHG!!!!".
-Det är svårt att INTE bli nyfiken efter en sådan inledning.. "-Vad hände!?"

Slutligen
Det är också mycket viktigt att ni inte nöjer er med bara min och Arkaiths återkoppling.
Vi har enbart två åsikter, men de motsvarar inte vad "folket där ute" kan tycka och ge för konstruktiv kritik.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR:

Jag håller med @Arkaith om att det är bra kvalité i framställningen, men jag står fortfarande kvar vid min åsikt om att det vore mer inbjudande om ni kommunicerade med åhörare.

Ni måste inte ha voice-over, det kan räcka med en textsammanfattning till videon.
Något narrativ, berättelse. Något som ger oss sammanhanget, vad som händer i filmen, samt lämnar oss sugna på att se mer.

Exempelvis som i Calles video:
Texten ovanför fungerar som en trailer till vad vi ska få se på filmen.

Calles filmklipp som det är nu är dock en aning långt.
Han kan exempelvis förbättra videon genom att:

  • lägga in en voice over.

  • snabbspola förbi de segaste delarna i klippet.

  • Beskriva i detalj vad som hände så man förstår vad han menar med "skitomgång".

(obs. nu tror jag att Calle bara laddade upp klippet utan redigering,
eftersom vi redan fått sammanhanget och "trailern" i fräcka fredag)

Calle beskriver lite mer utförligt vad han menar med skitomgång i " Fräcka Fredag (kolla på klippet) ".

En annan kraftfull komponent i berättandet till Calles Video är ju att
Joakim hjälper till med att bygga upp förväntan:
"En halvtimma innan, så hörde vi ett skrik inne på kontoret: ARRARARGHGHG!!!!".
-Det är svårt att INTE bli nyfiken efter en sådan inledning.. "-Vad hände!?"

http://i.imgur.com/l0Mm4R0.jpg

Slutligen
Det är också mycket viktigt att ni inte nöjer er med bara min och Arkaiths återkoppling.
Vi har enbart två åsikter, men de motsvarar inte vad "folket där ute" kan tycka och ge för konstruktiv kritik.

Ok! Förstår vad du menar

Jag kommer försöka implementera lite av det du säger i nästa video, och sen posta den här igen för mer feedback! Även om smaken är som baken tror jag att era förslag är nyttiga att ha i åtanke! Återkommer med nästa video senare i veckan

Uppskattar verkligen all tid du lägger på att ge feedback.

Medlem

Lagt upp en ny video:
https://www.youtube.com/watch?v=zGLpRRrU724

Hoppas den är lite bättre än den förra! Det känns som att man lär sig någonting nytt varje gång man skapar en ny video Jag har lagt in lite från det jag fått som feedback.

Tar gärna ny feedback från den nya videon.

Medlem

@GOSTAR:

Gillar det här klippet.

1. Informativ beskrivning
2. Undertexterna gjorde att det gick att se utan ljud (bra när man är på allmän plats/utomhus/buss etc).

Testa att subba 4-5 filmer,
men om det blir för mycket jobb kan ni ju testa att köra med engelska när ni lirar.

Personligen tycker jag om att ni subbar,
men kolla med andra också.

Sub och gilla för er möda och utveckling.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@GOSTAR:

Gillar det här klippet.

1. Informativ beskrivning
2. Undertexterna gjorde att det gick att se utan ljud (bra när man är på allmän plats/utomhus/buss etc).

Testa att subba 4-5 filmer,
men om det blir för mycket jobb kan ni ju testa att köra med engelska när ni lirar.

Personligen tycker jag om att ni subbar,
men kolla med andra också.

Sub och gilla för er möda och utveckling.

Tack så mycket! Uppskattas sjukt mycket.

Yes, tänkte undertexta fler filmer efter denna. Märkte att jag missade några tillfällen, men det ska gå och fixa med träning och rutin!

Skägg.
10 Chambers

Haha, först och främst, tack @jokkepalm för kritiken!

Gällande kopplingen till publiken tycker jag att det är skillnad på livestream och VOD. I den förstnämnda känns det naturligt att ha en dialog med de som kollar live, det är ju en av de stora fördelarna med formatet. I en klippt VOD ser jag sällan det behovet.

Slänger upp tråden på framsidan ikväll så fler får tycka till, det här är intressant.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, först och främst, tack @jokkepalm för kritiken!

Gällande kopplingen till publiken tycker jag att det är skillnad på livestream och VOD. I den förstnämnda känns det naturligt att ha en dialog med de som kollar live, det är ju en av de stora fördelarna med formatet. I en klippt VOD ser jag sällan det behovet.

Slänger upp tråden på framsidan ikväll så fler får tycka till, det här är intressant.

Oj tack för att du slänger upp den på framsidan. Jag har precis börjat med youtube, så vilken typ av kritk/feedback som helst hjälper mycket.

Uppskattas!

När vi pratar om subtitles, tyckte personligen de var lite väl stora när man har på helskärm(på stationär PC ). Vid längre texter så blev det då ganska svårt att få en överblick så man kunde inte läsa jättesnabbt. Vissa textrader försvann också lite för snabbt.

Annars tyckte jag att videon var underhållande, ni hade kul och hade även ett skönt samspel med varandra, vilket för mig är viktigare än att "prata med publiken" som skulle faktiskt kännas ganska malplacerat i en sådan video(dvs något som inte är en ren let's play med facecam and stuff).

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

När vi pratar om subtitles, tyckte personligen de var lite väl stora när man har på helskärm(på stationär PC ). Vid längre texter så blev det då ganska svårt att få en överblick så man kunde inte läsa jättesnabbt. Vissa textrader försvann också lite för snabbt.

Annars tyckte jag att videon var underhållande, ni hade kul och hade även ett skönt samspel med varandra, vilket för mig är viktigare än att "prata med publiken" som skulle faktiskt kännas ganska malplacerat i en sådan video(dvs något som inte är en ren let's play med facecam and stuff).

Tänkte också på det efter att jag såg på videon efter redigeringen var klar! Jag kommer definitivt tänka på det till nästa video. Jag tror att jag kommer lägga färgkodningar till varje person nästa gång, så det blir lättare och se vem som säger vad också Ja, jag tror det är viktigast att vi inte tänker på att vi spelar in, utan att vi bara kör som vanligt Tror det kan bli rätt roliga videos av det.

Tack för feedbacken, uppskattas mycket!

Medlem

Humor vinner views, om ni alla tänker på att vara lite klipska med era kommentarer så kan det bli kul. Nu var det bara jävligt seriöst gameplay och då funkar det inte för mig om det inte är esport av nåt slag. Och subtitles på engelska var mest bara jobbigt, ingen icke svensk talande kommer kolla bara för det finns subs. Det tror inte jag iaf!

Off topic: Är h1z1 bättre än PUBG? Funderar på att testa något av dem

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Humor vinner views, om ni alla tänker på att vara lite klipska med era kommentarer så kan det bli kul. Nu var det bara jävligt seriöst gameplay och då funkar det inte för mig om det inte är esport av nåt slag. Och subtitles på engelska var mest bara jobbigt, ingen icke svensk talande kommer kolla bara för det finns subs. Det tror inte jag iaf!

Off topic: Är h1z1 bättre än PUBG? Funderar på att testa något av dem

Det kanske vi borde tänka på, ska prata med de andra och se vad de tycker Skulle du ha något emot om vi istället gjorde subtitles mindre så det också blir mindre inkräktande? Anledningen till att det blir sådär "halvsvenskt/halvengelskt" är för att vi planerar att sätta upp en stream där jag förmodligen kommer prata mest engelska!

H1Z1 = snabbare spel, mer arcady, buggiga hitboxar i EU just nu, inte särskilt seriöst, men roligt tycker jag!

PUBG = långsammare spel, mer strategi och taktik än i H1, ganska buggigt det med :P, skönt gunplay, bra ljudeffekter (dock dålig direction på ljudet, så svårt att höra vart skott kommer ifrån), det kan också vara roligt om man är lagd åt mer "seriöst" game! Jag skulle säga att om du gillar DayZ, så kör på PUBG.

Man ska se på det som två helt olika spel, fast med samma koncept. PUBG är ger och tar verkligen, en schysst sniper headshot på 200 meter gör det kul, men när man själv dör utan att se eller höra motståndaren suger det. H1 kan du springa runt som en galning och skjuta lite för skojs skull! Jag skulle köpa båda

Medlem

@GOSTAR: okej, ja det kanske skulle hjälpa om den va mindre. Jag kollade på telefonen så det kan vara därför det kändes mer störigt också

Okej, väldigt bra jämförelse. Det tackar man för!

@LARRYLUKE: Kör själv på svenska med engelska subs, faktum är att de flesta likes på dom videorna har varit från icke svenskar och har fått flera kommentarer på folk som tackar för översättningen.

Sen använder jag själv youtubes egna system för översättningar, de kanske inte ser så fina ut. Men då tittarna själva kan välja om de vill ha med subs gör det IMO värt det.

Medlem

Höj bitrate på dina inspelningar, det blir rätt pixligt vid rörelser.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Höj bitrate på dina inspelningar, det blir rätt pixligt vid rörelser.

På själva inspelningen och renderingen har jag nästintill perfekt kvalité när det kommer till 1080p. Det är youtube som komprimerar skiten ur mina videos Jag kommer ta upp frågan om kvalité vid nästa video, kommer vid det tillfället tvinga fram så att youtube ger mig vp9 codec framför AVC som nuvarande videon är. Detta innebär alltså att jag får göra en uppskalning av klippet till 2K istället för 1080p så videon spelas med 24-30 mbps bitrate istället för 12-15 mbps bitrate som det är nu... Bildkvalitén är topp prioritet för mig just nu, och jag har lagt flera timmar research åt att försöka lösa problemet!

Om du har några renderings/inspelningsförslag tar jag dem gärna. Kommer göra en längre post lite senare angående vilka inställningar jag använder just nu, och vilka jag testat innan.

EDIT:
Den senate videon spelades in med 70mbps bitrate, 120 fps (60 fps ser ännu mer hackig ut), renderat i 60 fps och bitrate på 50 mbps.

Medlem

Jag kan starkt rekomendera att ni laddar ner Handbrake för att komprimera filerna så de blir mer lätt hanterligare! Sedan spelar de nästan inte ens roll över hur hög kvalite man spelar in med!

Jag kör jäkligt högt, många av mina filmer på 20-30min tar ca 40-90gb!
Komprimerardem dem bra med handbrake t.ex. och då blir de ca 3-6gb!

Glömt inte folket och värdet på videon!
Mkt folk orkar inte kolla videor över 15min på YouTube!
Men allt beros på, jag har många videor över 15-20min!

Men kika gärna in MekkU World!
https://www.youtube.com/channel/UCZLIta0DJyNWF7wOqo9kpOA

Roligt klipp!
Hatt utmaningen!
https://youtu.be/xpuE5BHiDvA?list=PL7xnbK8P8dqLZUtQCjvNqjigbZ...
Eller senaste klipp:
https://youtu.be/qEZoLd-aAdU

Medlem
Skrivet av Mekku:

Jag kan starkt rekomendera att ni laddar ner Handbrake för att komprimera filerna så de blir mer lätt hanterligare! Sedan spelar de nästan inte ens roll över hur hög kvalite man spelar in med!

Jag kör jäkligt högt, många av mina filmer på 20-30min tar ca 40-90gb!
Komprimerardem dem bra med handbrake t.ex. och då blir de ca 3-6gb!

Glömt inte folket och värdet på videon!
Mkt folk orkar inte kolla videor över 15min på YouTube!
Men allt beros på, jag har många videor över 15-20min!

Men kika gärna in MekkU World!
https://www.youtube.com/channel/UCZLIta0DJyNWF7wOqo9kpOA

Roligt klipp!
Hatt utmaningen!
https://youtu.be/xpuE5BHiDvA?list=PL7xnbK8P8dqLZUtQCjvNqjigbZ...
Eller senaste klipp:
https://youtu.be/qEZoLd-aAdU

Du verkar ju få riktigt bra kvalité även om youtube ger dig AVC codecen. Får man fråga vilka inställningar du använder när du ska rendera videon? Jag har använt handbrake innan, men det verkar inte hjälpa med kvalitén.

På tal om andra noter: Fått en del dislikes och jag vet inte varför för att de inte ger feedback -.-

Medlem
Skrivet av GOSTAR:

[...] Fått en del dislikes och jag vet inte varför [...] -.-

Det finns flera olika anledningar till varför människor lämnar dislikes och negativa kommentarer.

Vissa människor använder rating-knapparna ytterst sällan (enbart i extrema fall).
Exempelvis ifall när något verkligen var roligt och fick dem att skratta eller
verkligen var olämpligt / gjorde dem arga.

Å andra sidan, finns det väldigt många människor som kan använda rating-knapparna till varje klipp de ser!
De kan exempel ge dislike av märkliga anledningar, exempelvis bara för att de inte gillar spelet, eller för att klippet inte fick dem att skratta högt.

I ert fall, kanske åskådare blev missnöjda över att ni inte mötte deras förväntan, eller så vill de bara trolla eftersom de vill provocera eller är avundsjuka över att ni försöker skapa klipp.

Slutligen, räkna med att folk skriver negativa kommentarer,
de kan skriva enbart för att de vill provocera människor på internet snarare än
att de blev så arga (av ert klipp) att de för första gången på 2 år loggar in och
skriver en negativ kommentar till er.

5 likes / 5 dislikes är inte negativt, av de anledningar jag skrev ovanför.

Rent konkret:

Bry er inte om dislikes (särskilt inte, när de är färre än 30 styck).
Räkna med 10-20% dislikes när ni börjar få över 100 ratings - det kan väl räknas som "normalt" på det anonyma internet.

Bästa lyckönskningar med framtida klipp nu!

Ju fler filmer ni producerar och ju längre ni håller i (månader/år sett) desto bättre blir innehåll och kvalité för era åskådare, vilket således innebär att ännu fler tittare och subs kommer ramla in. Erat nuvarande innehåll är nischat. Ett tips är att reflektera över vad det innebär och om ni vill behålla nischen eller bredda innehållet. Gör det som känns roligast.

Två välkända kort för att lyckas är att skapa innehåll som antingen underhåller eller ärligt hjälper andra människor - får man in båda korten är det fantastiskt! Finns förstås fler kort som exempelvis provocerande underhållning (pewdiepie), men det kräver fingertoppskänsla och man får räkna med arga kommentarer.

Förslag till film (tutorials)

-hur man optimerar någon aspekt i spelet... framerate/lagg osv
-saker man bör undvika när man spelar...
-hur man använder vapen X på bästa sätt...
-hur man kommer igång som nybörjare ...
-saker ni önskade att ni kände till redan vid dag 1...
-vad som är nytt i den senaste patchen ...
-hur man löser vanliga problem...

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Det finns flera olika anledningar till varför människor lämnar dislikes och negativa kommentarer.

Vissa människor använder rating-knapparna ytterst sällan (enbart i extrema fall).
Exempelvis ifall när något verkligen var roligt och fick dem att skratta eller
verkligen var olämpligt / gjorde dem arga.

Å andra sidan, finns det väldigt många människor som kan använda rating-knapparna till varje klipp de ser!
De kan exempel ge dislike av märkliga anledningar, exempelvis bara för att de inte gillar spelet, eller för att klippet inte fick dem att skratta högt.

I ert fall, kanske åskådare blev missnöjda över att ni inte mötte deras förväntan, eller så vill de bara trolla eftersom de vill provocera eller är avundsjuka över att ni försöker skapa klipp.

Slutligen, räkna med att folk skriver negativa kommentarer,
de kan skriva enbart för att de vill provocera människor på internet snarare än
att de blev så arga (av ert klipp) att de för första gången på 2 år loggar in och
skriver en negativ kommentar till er.

5 likes / 5 dislikes är inte negativt, av de anledningar jag skrev ovanför.

Rent konkret:

Bry er inte om dislikes (särskilt inte, när de är färre än 30 styck).
Räkna med 10-20% dislikes när ni börjar få över 100 ratings - det kan väl räknas som "normalt" på det anonyma internet.

Bästa lyckönskningar med framtida klipp nu!

Ju fler filmer ni producerar och ju längre ni håller i (månader/år sett) desto bättre blir innehåll och kvalité för era åskådare, vilket således innebär att ännu fler tittare och subs kommer ramla in. Erat nuvarande innehåll är nischat. Ett tips är att reflektera över vad det innebär och om ni vill behålla nischen eller bredda innehållet. Gör det som känns roligast.

Två välkända kort för att lyckas är att skapa innehåll som antingen underhåller eller ärligt hjälper andra människor - får man in båda korten är det fantastiskt! Finns förstås fler kort som exempelvis provocerande underhållning (pewdiepie), men det kräver fingertoppskänsla och man får räkna med arga kommentarer.

Förslag till film (tutorials)

-hur man optimerar någon aspekt i spelet... framerate/lagg osv
-saker man bör undvika när man spelar...
-hur man använder vapen X på bästa sätt...
-hur man kommer igång som nybörjare ...
-saker ni önskade att ni kände till redan vid dag 1...
-vad som är nytt i den senaste patchen ...
-hur man löser vanliga problem...

Angående dislikesen: Tack för att du drar ner mig på jorden igen! Behövde det där, kände mig lite vemodig igår efter att jag såg att folk hade gett dislikes på alla mina videos. Det verkade helt plötsligt öka av sig själv, och det kändes som att ingen ville visa förståelse för att jag nyss börjat med youtube...

Angående videoinnehåll: Yes. Jag funderar på att rikta in mig på att vara mer underhållande än att "visa upp" medan vi spelar. Har en idé angående Overwatch. Denna video kommer nog tyvärr ta lite tid att skapa då jag är mitt i en rigorös B-uppsatsskrivande. (De krävde att man skulle bli klar med vissa delar tidigare än jag trodde). Men jag kommer definitivt försöka släppa ut annan typ av innehåll än just det jag redan släppt.

Jag tror också att jag kommer komma till skott med att streama snart. Detta kommer ske på youtube gaming, då (jag tror) att det är lättare att bli sedd då färre streamar på youtube.

Måste bara säga att du har varit sjukt hjälpsam nu Vet att jag säger att jag uppskattar folks feedback hela tiden när de skrivit, men just nu ligger du på en annan nivå än de andra! Tack så mycket!

12
Skriv svar