Xbox Project Scorpios Dev-kit har en inbyggd FPS-mätare

Inaktiv

Ja, nu kan ju Microsoft för en gångs skull skryta om att kanske kunna krypa upp i 60 fps. Får de inte upp sina titlar i 60 fps så hur de väl in en avdankad expert som påstår att det inte finns någon skillnad på 30 och 60.

Medlem

@Segas: är det inte så att spel oftare har lägre grafik men 60 fps hyfsat stabilt på xbox one jämfört med ps4. Ex bf1 där psykiskt ser bättre ut men med en fps som hoppar runt betydligt mer än på xbox versionen.

Inaktiv

@jOnÄTÄn:

Sorry, jag förstod ingenting av vad du skrev...

Medlem
Skrivet av Segas:

@jOnÄTÄn:

Sorry, jag förstod ingenting av vad du skrev...

Vanligt med lägre upplösning men bättre flyt när det kommer till xbox one vs playstation 4 i vissa titlar är vad han försökte få genom.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@KoP: Nah, utvecklingskonsolen ser faktiskt ut så.

Inaktiv
Inaktiv

Vad många det är som är så osäkra här och måste minsann skriva hur "awesome" deras dator är...

I var och varannan nyhete som berör konsoler så är det alltid någon som ska berätta hur mycket bättre de är för att de kör på en dator. Spela era spel istället eller skaffa er ett liv ffs.

Medlem
Skrivet av Segas:

@jOnÄTÄn:

Sorry, jag förstod ingenting av vad du skrev...

Ber om ursäkt var bakfull och skrev i mobilen uppenbarligen ingen bra kombination för mig, Ska bättra mig i framtida inlägg.

Skrivet av Dumlen:

Vanligt med lägre upplösning men bättre flyt när det kommer till xbox one vs playstation 4 i vissa titlar är vad han försökte få genom.

Precis tack.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@Timosaki: allt över 24 är onödigt pga det är det ultimata filmupplevelsen.

24? haha, det är lagg i ett spel. minst 60 behövs för flyt, absolut minimum.


signatur

//monster

Medlem

@monsterbenke: ursäkta fel av mig, det kanske var 30fps för den perfekta filmupplevelsen så allt över det är onödigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Och varför inte en övervakare som anger/justerar aktiviteter som temperaturer etc. Har varit implementerat i PCs sedan Pentuim 3s dagar, lol! Kattskit!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

@monsterbenke: ursäkta fel av mig, det kanske var 30fps för den perfekta filmupplevelsen så allt över det är onödigt

spel och film är långt ifrån samma sak, spelen kan omöjligt följa dina exakta rörelser i bara 30 fps. ser man själv i bara 30fps, ja då är man rätt trög och förmodligen värdelös i alla spel som existerar om dom inte är turbaserade


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

spel och film är långt ifrån samma sak, spelen kan omöjligt följa dina exakta rörelser i bara 30 fps. ser man själv i bara 30fps, ja då är man rätt trög och förmodligen värdelös i alla spel som existerar om dom inte är turbaserade

Hehe jag märker att du inte uppmärksammade om hur utvecklare sa när dom nya konsolerna inte klarade av att leverera 60fps att 30 var perfekt för optimala filmupplevelsen i spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hehe jag märker att du inte uppmärksammade om hur utvecklare sa när dom nya konsolerna inte klarade av att leverera 60fps att 30 var perfekt för optimala filmupplevelsen i spel

spel är inte film. och vad rika människor säger är väl knappast vad som stämmer bäst, sen alltid. lr? filmer går av sig själva i långsammaste möjliga takt för att hålla lågaste möjliga filstorlek, spelen Måste hänga med din reaktionsförmåga, dvs vara MKT snabbare om dom ska hinna med någon som mig, och majoriteten. vet mkt väl vad andra sagt, men vet mer väl vad sanningen är då jag spelat sen första spelet kom till. 24 fps duger inte ens nära för andra än tomtar, kan garantera att 99% av alla som spelar håller med mig om det. du verkar inte vara en av dom, så vad gör du på ett spelforum förutom att trolla? det finns ingen "filmupplevelse" i spel.


signatur

//monster

Medlem

@monsterbenke: sitt stilla i båten nu jag driver ju bara
Extra roligt bara att nån drar igång en seriös diskution


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

spel är inte film. och vad rika människor säger är väl knappast vad som stämmer bäst, sen alltid. lr? filmer går av sig själva i långsammaste möjliga takt för att hålla lågaste möjliga filstorlek, spelen Måste hänga med din reaktionsförmåga, dvs vara MKT snabbare om dom ska hinna med någon som mig, och majoriteten. vet mkt väl vad andra sagt, men vet mer väl vad sanningen är då jag spelat sen första spelet kom till. 24 fps duger inte ens nära för andra än tomtar, kan garantera att 99% av alla som spelar håller med mig om det. du verkar inte vara en av dom, så vad gör du på ett spelforum förutom att trolla? det finns ingen "filmupplevelse" i spel.

Slappna av, han gör ju bara narr av vad utvecklarna (eller deras Spindoctor) av the order 1886 försökte bortförklara sig med då det framkom att spelet har låg upplösning med black bars och usel framerate.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar