Recension – Forza Horizon 3: Hot Wheels

Robot
Recension – Forza Horizon 3: Hot Wheels

Barndomsdrömmen blir verklighet när Forza säger adjö till den verkliga världen.

#dlc, #forza-horizon-3, #hot-wheels, #pc, #racing, #xbox-one


Medlem

Trist att missa detta med Windows 7, får se vad det blir av Scorpio så blir det kanske att slå till då.

Gnällkuk

Kan även tilläggas att spelet flyter mycket bättre än tidigare på PC med den senaste patchen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Grymt spel. Har kört lite Hot Wheels, otroligt kul!

Medlem

Jag laddade ner "Hot Wheels" den 9 maj, men kan fortfarande inte spela det.
Det startar inte, utan Forza Horizon hoppar ur till desktop under laddningen innan det ska starta!
Jag har uppdaterat spelet, version: 1.0.64.2.
Win10=uppdaterat.
Grafikdrivrutiner=uppdaterat, GeForce 382.05.
Mikrofon avstängd.
Provat att ändra i grafikinställningarna.
Mycket plats kvar på hårddisken.
Har provat med och utan antivirus på, (AVG).

Jag har alltså provat flera olika saker, men utan att lyckas få igång spelet. Det går varken på stationär eller laptop.
Spelet fungerade utmärkt tidigare på båda datorerna!
Har sökt efter info, men inget jag hittat har hjälpt.
Någon som har något tips?


signatur

autograph

Medlem

Hmpf! Jag hade hellre sett lite flera realistiska miljöer, kanske Tasmanien eller en bitav Nya Zeeland. Detta blir för fånigt för min smak.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Alldeles för likt Trackmania och Dirt Showdown, vad jag sett.


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av SID 6.7:

Hmpf! Jag hade hellre sett lite flera realistiska miljöer, kanske Tasmanien eller en bitav Nya Zeeland. Detta blir för fånigt för min smak.

Jag gick in i det rätt negativ, trodde inte alls det skulle passa Horizon. Några race senare hade nytänket och spelglädjen sänkt alla såna tankar - det är lika skitkul som vanliga Horizon 3.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag gick in i det rätt negativ, trodde inte alls det skulle passa Horizon. Några race senare hade nytänket och spelglädjen sänkt alla såna tankar - det är lika skitkul som vanliga Horizon 3.

Ok. Låter ju kul. Men hur får man igång det?
Har försökt sedan den 9 maj.
Spelet hoppar bara ur till desktop under laddningen för mig hela tiden.
Det har fungerat perfekt innan den senaste uppdateringen.


signatur

autograph

Redaktör

@autograph: Låter som problemet många hade med huvudspelet när det var nytt. Gick att lösa, info här.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@autograph: Låter som problemet många hade med huvudspelet när det var nytt. Gick att lösa, info här.

Ja, det låter som det problemet. Och jag löste det, då. Det har fungerat jättebra sedan.
Men nu är det tyvärr så igen, för mig och många andra, tydligen:
"FORZA HORIZON 3 KEEPS CRASHING! UNPLAYABLE MESS OF A GAME"
https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst70484_Forza-H...

Jag köpte "Ultimate Edition", Early access och VIP, Car+Epansion Pass, Blizzard Mountain, Porshe-bilpaket etc, och nu Hot Wheels.
Har uppdaterat "Forza Horizon 3", till v. 1.0.64.2.

Grafikkort: GeForce 970. Senaste uppdateringen v. 382.05.
Har provat allt som det tipsats om, men spelet startar inte.
Jag kommer förbi menyn "Continue, Options och Exit", men efter en stund så kraschar det ur till desktop, utan felmeddelande.
Förhoppningsvis så kommer snart en patch.

Någon annan här som har detta problem?


signatur

autograph

Medlem

Trackmania: Valley
Push "W"
https://9gag.com/gag/aAd7dGR


signatur

autograph

Medlem

Jaha, och NU helt plötsligt så fungerar spelet för mig!
Men jag vet inte vad det beror på. Allt var som det brukade vara vid starten av spelet. Inget ändrat eller avstängt.

Jag gick nu ikväll (13 maj) in på Windows Store och köpte "Tokens" och "Skattkarta" av frustration och tristess för att "Forza Horizon 3" med "Hot Wheels" inte fungerade sedan den 9 maj.
Jag skulle precis testa en sista åtgärd, återställa spelet, för att se om det då kunde starta.
Då uppdaterades köpen genom cloud på min laptop, där spelet då startade, och sen fungerade det äntligen även på min stationära speldator.
Då ser jag efteråt att informationen för mitt köp av Forza Horizon Ultimate Edition på Windows Store har uppdaterats.
Min gissning är att antingen har spelet eller något patchats eller fixats, eller så har något i mitt cloud uppdaterats och synkats.
Kul att Hot Wheels nu äntligen fungerar, och det är ju faktiskt väldigt snyggt och roligt!
I en ny patch så ska äntligen flera olika rattar fungera nu!

Någon som har en gissning om vad som hände och vad som löste problemet jag flera andra hade?
Vore intressant att veta vad som var felet denna gång.


signatur

autograph

Medlem

Nu när jag åkt runt och tävlat ett tag i "Hot Wheels", efter att först blivit mycket imponerad av att det är så snyggt, (fräsiga bilar!), kan jag tyvärr tycka att själva körandet blir väldigt repetitivt. Alla banor ser ju nästan likadana ut, (orange eller blått). Och det ser ut och känns som Trackmania. Fast det är ju inte dåligt!
Än så länge är fortfarande "Blizzard Mountain" min favoritkarta.


signatur

autograph

Medlem

Trackmania:

"Pure Perfection in a game"
https://9gag.com/gag/az8wvpb


signatur

autograph

1
Skriv svar