Medlem

Lika bra att du lägger ner det om du inte kan få säljaren att ge dig pengarna tebax.

Polisen kommer inte göra ett skit som vanligt när det gäller sådana här saker och det ni har gjort går även mot Blizzards EULA.

Medlem

Har aldrig förstått vitsen med att köpa en färdig char. Hela gläjden är väl att ha åstakommit nåt själv eller?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Har aldrig förstått vitsen med att köpa en färdig char. Hela gläjden är väl att ha åstakommit nåt själv eller?

Saken är ju den att i WoW och i de flesta andra mmorpg så börjar spelet vid max lvl och en del personer har inte den tid som andra har och föredrar då att köpa en max levlad karaktär.

Testpilot

Va e det för bull att "spelet börjar vid maxlvl" - skitsnack säger jag!

Det finns massor med folk som är alt-o-holics , de levlar upp alla klasser de tycker är roliga och då de är 80 så tycker de att spelet är trist och börjar på en ny char.

Byter man från en klass till en annan så spelar man ju spelet annorlunda , de flesta quests körs annorlunda även om målet är detsamma.
Samma sak med att levla , det är ju då man lär sig allt om sin klass , visst kan man dra en krash-kurs i hur man spelar sin gubbe på maxlevel men det är mycket bättre upplagt att levla up sin gubbe och med små steg lära sig alla aspekter av sin klass.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Va e det för bull att "spelet börjar vid maxlvl" - skitsnack säger jag!

Det finns massor med folk som är alt-o-holics , de levlar upp alla klasser de tycker är roliga och då de är 80 så tycker de att spelet är trist och börjar på en ny char.

Byter man från en klass till en annan så spelar man ju spelet annorlunda , de flesta quests körs annorlunda även om målet är detsamma.
Samma sak med att levla , det är ju då man lär sig allt om sin klass , visst kan man dra en krash-kurs i hur man spelar sin gubbe på maxlevel men det är mycket bättre upplagt att levla up sin gubbe och med små steg lära sig alla aspekter av sin klass.

Nej tyvärr är det inte "bull" utan spelet börjar vid max lvl. Sen att resan dit uppskattas olika mycket av olika personer är en helt annan sak men som sagt spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om.

Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Harakiri:

Va e det för bull att "spelet börjar vid maxlvl" - skitsnack säger jag!

Det finns massor med folk som är alt-o-holics , de levlar upp alla klasser de tycker är roliga och då de är 80 så tycker de att spelet är trist och börjar på en ny char.

Byter man från en klass till en annan så spelar man ju spelet annorlunda , de flesta quests körs annorlunda även om målet är detsamma.
Samma sak med att levla , det är ju då man lär sig allt om sin klass , visst kan man dra en krash-kurs i hur man spelar sin gubbe på maxlevel men det är mycket bättre upplagt att levla up sin gubbe och med små steg lära sig alla aspekter av sin klass.

Nej tyvärr är det inte "bull" utan spelet börjar vid max lvl. Sen att resan dit uppskattas olika mycket av olika personer är en helt annan sak men som sagt spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om.

Jaha... Så det finns ingen lore när man lvlar... Smart...

Dom flesta människor tycker att spelet blir roligt när man är max lvl, inkluderade mig tills att jag slutade. Men, sen finns det ju också andra som tycker att det är kul att utforska världen med olika chars.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Harakiri:

Va e det för bull att "spelet börjar vid maxlvl" - skitsnack säger jag!

Det finns massor med folk som är alt-o-holics , de levlar upp alla klasser de tycker är roliga och då de är 80 så tycker de att spelet är trist och börjar på en ny char.

Byter man från en klass till en annan så spelar man ju spelet annorlunda , de flesta quests körs annorlunda även om målet är detsamma.
Samma sak med att levla , det är ju då man lär sig allt om sin klass , visst kan man dra en krash-kurs i hur man spelar sin gubbe på maxlevel men det är mycket bättre upplagt att levla up sin gubbe och med små steg lära sig alla aspekter av sin klass.

Nej tyvärr är det inte "bull" utan spelet börjar vid max lvl. Sen att resan dit uppskattas olika mycket av olika personer är en helt annan sak men som sagt spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om.

Jaha... Så det finns ingen lore när man lvlar... Smart...

Dom flesta människor tycker att spelet blir roligt när man är max lvl, inkluderade mig tills att jag slutade. Men, sen finns det ju också andra som tycker att det är kul att utforska världen med olika chars.

Älskar när folk lägger orden i mun på mig. Vem påstod att det inte finns någon lore när man levlar? Jag sa att loren sluter upp vid max lvl.
Finns tex massor att läsa om man orkar dra igenom alla böcker i SM.

Testpilot
Skrivet av Kawazu:

Nej tyvärr är det inte "bull" utan spelet börjar vid max lvl. Sen att resan dit uppskattas olika mycket av olika personer är en helt annan sak men som sagt spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om.

Nej för då skulle också alla börja på lvl80 också.
Alla uppskattar olika aspekter av spelet och det är helt okej men att påstå att spelet inte börjar förren 80 är din åsikt och inget annat.

Dessutom : nej du sade inte att loren sluter upp vid maxlvl, du sade att att "Spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om. " , hade du velat säkra upp det där påstååendet skulle du sagt att spelet börjar vid maxlvl då man kan ta sig on de bossar som maxlvl lore handlar om.
För vi vet ju alla att det finns massor med skoj lore i spelet INNAN lvl 80.

Inaktiv

Att ni orkar lägga energi på att tjafsa om lore. Då är det fan illa.

On topic: Dra in myndigheter från sådana här bagateller är ju bara o glömma. Genom att köpa/sälja konton så bryter du blizzards kontrakt (EULA), även om säljaren ska garantera att varan funkar så skulle det säkert ogillas av en domstol. "Pelle köper en stulen tv som inte funkar och vill ha pengarna tillbaka. Bita i det sura äpplet, eller polisanmäla?" Inte riktigt samma nivå, jag vet, men du fattar vilka banor jag tänker i.

Skicka ett sms till skiten o säg att du kommer o knackar på om du inte får pengarna tillbaka.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Kawazu:

Nej tyvärr är det inte "bull" utan spelet börjar vid max lvl. Sen att resan dit uppskattas olika mycket av olika personer är en helt annan sak men som sagt spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om.

Nej för då skulle också alla börja på lvl80 också.
Alla uppskattar olika aspekter av spelet och det är helt okej men att påstå att spelet inte börjar förren 80 är din åsikt och inget annat.

Dessutom : nej du sade inte att loren sluter upp vid maxlvl, du sade att att "Spelet börjar vid max lvl då man kan ta sig an de bossar som loren handlar om. " , hade du velat säkra upp det där påstååendet skulle du sagt att spelet börjar vid maxlvl då man kan ta sig on de bossar som maxlvl lore handlar om.
För vi vet ju alla att det finns massor med skoj lore i spelet INNAN lvl 80.

Ja det var dumt av mig att låta dig tänka på egen hand.

Medlem

Bara göra en polisanmälan ,det gjorde jag, killen blev tom dömd i domstol ( gävle tingsrätt ) men ännu har jag inte fått några pengar, trotts att kronan är på honom såhär 1 ½ år senare.

Det spelar ingen roll om det är rätt eller fel enligt "eula" , knip bara käft eftersom ni själva antagligen inte varit i situationen. Det är handlar inte ett dyft om det, utan brottet man anmäler är bedrägeri och det är också det som är åtalspunkten. Så jävla typiskt fz;s förstå-sig-påare sitta och gnälla, eller den jävla forum guiden att säga "SKYLL DIG SJÄLV".
Hur jävla fucked up är ni?

Testpilot

Det är ju i princip samma sak som att köpa stöldgods (utan aspekten att det är olagligt) , funkar det så är ju allt frid o fröjd men får tillverkaren(Ägaren) reda på det hela så är du rökt och garantin räcker runt hörnet

Svårare än så är det inte , det roliga är att här är man medveten om att man tar en risk o skiter det sig kan man stämma säljaren för bedrägeri .
Som xhosa redan nämnt är chansen jäkligt liten att man ser röken av några pengar.

Men eftersom det hela ändå är fusk så måste jag än en gång säga "SKYLL DIG SJÄLV" , skadeglädjen är den enda sanna glädjen. :heart:

12
Skriv svar