Avstängd
Musik

I det här blogginlägget så ska jag skriva om musik.

När jag lyssnar på musik så upplever jag en mystisk känsla av vissa typer av musik. Är det bara jag som känner den här känslan? Vissa typer av musik upplever jag ingen mystisk känsla av.

När jag lyssnar på någon subgenre till heavy metal så ger alla dess subgenrer mig en unik känsla. Jag tänkte skriva det, för att ni ska kanske veta vad jag försöker mena.

Power metal: Det känns som att denna subgenre fokuserar på tunga saker man inte alltid tänker på i vardagen. Som heder, hjältemod och storhet. Man får en större känsla av subgenren som länge har funnits men som känns som något svårt att ersätta. Därför så är det stora ord, i den här genren.

Death metal: När jag lyssnar på death metal så känns stora delar av genren det som är mystisk och hård som om man försöker nå förklaring på mystiska saker men vill nästan inte få förklaring på det eftersom att det är för groteskt i sin karaktär.

Doom metal: När jag lyssnar på denna musik så finns det en viss mystik inblandat samtidigt som det finns en en negativ stämning som gör att man känner att det går att tappa fokus i helheten när man tänker på varför man lyssnar.

Black metal: Man kan ana att det är något skumt på gång som det är lätt till inte allt för svårt att förstå. Denna subgenre har ibland delar som framhäver att något är stort utan att det blir komplicerat.

Thrash metal: Man märker att här så delas känslorna på det sätter att stora känslor är i flera bitar som bildar en helhet.

Okej, nu har jag skrivit om vad jag har för många olika känslor när jag lyssnar på olika heavy metal subgenres, men nu ska jag skriva om annat och jag måste nog skriva om annat för annars blir detta blogginlägg nästan fullständigt ointressant.

Om man jämför dåtidens, nutidens och framtidens musik så märker man att all musik på hela Jorden huvudsakligen blir allt mer konstig, skum och mystisk På planeten Jorden har det i minst 300 år varit så att all musik som någonsin har funnits och skapats huvudsakligen blivit mer och mer mystisk. Hur kommer det sig? Det liknar frågan varför ingen människa i hela världen har en viss mängd droger för eget privat bruk och inte i syfte att sälja. Vilken musik är världens mest mystiska musik?

Hur mäter man hur olika sorters musik är mer mystisk än andra? Vad är det för tankar som är hos oss när vi komponerar musik som andra uppfattar som mystiska? Man kan komponera musik som andra gillar samtidigt som dom gillar det så att musiken ger vägledning. Om musik ger vägledning samtidigt som man gillar musiken. Vad är då det viktigaste: Vägledningen eller att man gillar musiken?

Vad är det viktigaste med musik huvudsakligen? Jag gissar att det är det mystiska som är det viktigaste med musik, eftersom att musik verkar huvudsakligen blir mer och mer mystisk allt eftersom tiden går och passerar. Ungefär som man är sexuellt fixerad i antingen bröst eller rumpor. Därför kan musik leda kanske till en typ av orgasm som man inte känner. Nu ska jag skriva om varför man inte vet hur musiken påverkar oss människor. Det är dels på grund av att musiken är för storartad och dels på grund av att det är för otäckt för en människa. Därför vet man inte varför.

Man kan avsluta med att musik finns för att föra fram människor och annat in i framtiden tills dess att det kommer något nytt som kan ännu inte finns.


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem

Jag får ständigt frågor om vilken musik jag lyssnar på och det är lika komplicerat svar nästan varenda gång, jag byter spellista eller smak nästintill varje dag beroende på mitt humör. Jag kan hålla med om mycket i dina beskrivningar och det är inte illa pinkat! Ser fram emot kommande inlägg.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

1
Skriv svar